
- Jaguar TCS Racing dosáhl vítězstvím Nicka Cassidyho druhého vítězství v sezóně 2024-5, TAG Heuer Porsche si zajistil dvojité pódium, když úřadující mistr světa jezdců FIA Pascal Wehrlein skončil druhý před týmovým kolegou Antóniem Félixem da Costou
- Společnost Laofengxiang se stala oficiálním dodavatelem trofejí pro Hankook Shanghai E-Prix 2025 v historicky první soutěži čínské luxusní značky
- Formule E a streetwearová značka CLOT oznámily první spolupráci na oslavu návratu plně elektrické závodní série do Číny a představily limitovanou kolekci a nátěr závodního vozu GEN3 Evo
- Mistrovství světa ABB FIA Formule E pokračuje 21. června v Jakartě 12. podnikem
Shanghai E-Prix průběh nedělního závodu
Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing v náročných podmínkách získal pole position, vedl každé kolo závodu a v 11. závodě Hankook Shanghai E-Prix 2025 na deštěm zmáčeném okruhu Shanghai International Circuit získal první vítězství v sezóně.
Cassidy vyhrál kvalifikaci pouze ve skupinách, která byla zkrácena kvůli počasí, a získal pole position a okamžitě se dostal do vedení, kde se dokázal udržet po celou dobu 11. závodu v obtížných podmínkách, protože nepřestával pršet – i když méně než během dopoledne. Jednalo se o první vítězství v éře GEN3 Evo a pro novozélandského pilota návrat na nejvyšší stupínek.
Úřadující šampion Pascal Wehrlein překonal svého týmového kolegu v prvním kole aktivace ATTACK MODE; Německý pilot dovedl do cíle Antónia Félixe da Costua, protože TAG Heuer Porsche využil nebodovaného umístění Nissanu, doplnil stupně vítězů a posunul stuttgartskou značku do čela tabulky mistrovství světa týmů FIA – úplný obrat poté, co TAG Heuer Porsche v sobotu nebodoval.
Jake Hughes (Maserati MSG Racing) dojel čtvrtý, Jean-Éric Vergne (DS PENSKE) pátý a Nico Mueller (Andretti) skončil šestý. Druhé Maserati Stoffela Vandoornea skončilo sedmé navzdory piruetám dvě kola před šachovnicovým praporkem, před Robinem Frijnsem (Envision Racing), Lucasem di Grassim (Lola Yamaha ABT) a Taylorem Barnardem z NEOM McLaren. Obtížné podmínky zaskočily řadu dalších jezdců včetně Jakea Dennise, Nycka de Vriese, Dana Ticktuma a Sama Birda, přičemž na celém okruhu na různých místech stála voda. I tak se 21 z 22 vozů podařilo dojet do cíle závodu díky jejich závodnickým zkušenostem.
Podle těchto výsledků se Rowlandův náskok snížil na 68 bodů před Pascalem Wehrleinem (103 bodů), da Costa je třetí (88 bodů) a do konce sezóny zbývá pouhých pět závodů. Porsche znovu přebírá první místo v mistrovství světa týmů FIA před Nissanem, zatímco Nissan vede před Porsche v hodnocení FIA Poháru konstruktérů.
Nick Cassidy, č. 37, Jaguar TCS Racing:
„Tento víkend je obrovským vrcholem. Jsem opravdu hrdý na všechny naše kluky. Včerejší kvalifikační forma byla pro nás obrovská, byli jsme ve hře a jsem hrdý na to, že jsme se dnes vrátili a naše rychlost byla naprosto neuvěřitelná – byl to závod. Mám pocit, že bylo tolik vítězství, která pravděpodobně měla být naše na konci minulé sezóny, ale nikdy se nestala a mám pocit, že jsme čekali dlouho. Určitě na to myslíte, když projíždíte posledními několika koly, a teď dostat tu opici ze zad je úžasné.“
Pascal Wehrlein, č. 94, TAG Heuer Porsche:
„Velmi náročné podmínky zejména na začátku, myslím, že se to ke konci trochu zlepšilo, ale naše tempo bylo dobré. Nebylo to dost dobré na první místo, ale docela daleko před kluky za nimi. Osobně jsem dnes s výsledkem velmi spokojený, protože dnes to bylo poprvé, kdy jsem cítil, že jsme na mokru velmi konkurenceschopní, což nebyl případ Tokia a Monaka. Myslím, že jsme k tomu našli dobrou cestu a nakonec pro nás šťastný konec.“
António Félix da Costa, č. 13, TAG Heuer Porsche:
„Uvnitř ve voze to bylo velmi těžké – cítil jsem, že nemám úplně rovnováhu a opravdu jsem bojoval se zadkem, takže to nebylo příjemné a bylo velmi těžké udržet auto na trati. Abych byl upřímný, byl jsem pomalý, ale dost dobrý na stupně vítězů – na stupních vítězů jsou dva vozy týmu, takže to je vždy pozitivní. Jsem šťastný za Nicka (Cassidyho), odvedl opravdu dobrou práci, ale máme dobré body. Startovat z druhého místa a skončit třetí není ideální, na začátku jsem si myslel, že něco máme, ale pak mi bylo jasné, že nemám rychlost dvou vozů před sebou, takže to bylo jen o tom, přivézt domů stupně vítězů.“
LAOFENGXIANG DEBUTUJE JAKO OFICIÁLNÍ DODAVATEL TROFEJÍ PRO ROK 2025 HANKOOK SHANGHAI E-PRIX
Nejstarší čínská značka šperků, Laofengxiang, se stala oficiálním dodavatelem trofejí pro Hankook Shanghai E-Prix 2025. Tato spolupráce je prvním partnerstvím čínské společnosti vyrábějící luxusní zboží s mistrovstvím světa FIA, protože společnost Laofengxiang debutovala ve světě motoristického sportu.
Společnost Laofengxiang navrhla a ručně vyrobila osm trofejí na míru pro 10. a 11. závod 11. sezóny, které byly uděleny vítěznému jezdci, druhému místu, třetímu místu a vítěznému týmu po oba závodní dny v Šanghaji.
Mistrovství světa ABB FIA Formule E pokračuje 21. června v Jakartě 12. závodem.
Zdroj: ABB FIA Formula E