ABB FIA Formule E: CBMM Niobium Puebla E-Prix

Světový šampionát ABB FIA Formule E se tento víkend (19. a 20. června 2021)  vrací do Mexika do Puebla, na  8. a 9. závod 7. sezóny.Formule E se tento víkend chystá pošesté do Mexika s první návštěvou autodromu Miguela E. Abeda v Pueble, okruh ve stínu sopky Popocatepetl a nezmapované území pro startovní rošt 24 pilotů světové třídy Formule E.

Jelikož sezóna 7 míří do své poloviny, po sedmi závodech vede pořadí jezdců Robin Frijns (Envision Virgin Racing) o pouhých 16 bodů  před dvojnásobnýn šampionem Jean-Eric Vergne (DS TECHEETAH).

Je jen sedm bodů, o které se dělí Mercedes-EQ na prvním místě v tabulce týmů a úřadující šampion DS TECHEETAH na třetím místě. Ani Envision Virgin Racing nejsou daleko na čtvrtém místě a s Frijnsovou formou a jeho týmovým kolegou Cassidym, který skóroval ve dvou ze svých posledních tří závodů, je ještě čas, aby britský tým uplatnil svůj nárok mezi konstruktéry.

Kterýkoli z top 10 pilotů v pořadí má šanci získat korunu jezdců v první kampani FIA mistrovství světa Formule E.

Frijns byl doposud dost silný, aby tuto výhodu využil, ale i on má na svém kontě tři non-skóre a přesto může dosáhnout nejvyššího stupně vítězů v 2020/21.

Nyck de Vries z týmu Mercedes-EQ vedl skupinu v  7. závodu v Monaku po vítězství v 5. závodě DHL Valencia E-Prix a bouřlivé úvodní jízdě v Diriyah. Nulové body po osudné kvalifikační chybě, stejně jako poslední Holanďanův nedokončený závod v  Monte Carlu znamenají, že se nyní dostal na druhé místo, pět bodů před svým krajanem.

Mitch Evans (Jaguar Racing) se drží na pěkném třetím místě. Bude mít šanci si zopakovat své vítězství v E-Prix v Mexico City v roce 2020 a má k dispozici všechno, aby to dokázal. Jak Evans, tak jeho týmový kolega Sam Bird se drží v první šestce  pilotů.

Úřadující šampion Antonio Felix da Costa (DS TECHEETAH) míří do Puebly na čtvrtém místě v pořadí, s čerstvým vítězstvím v jedné z nejpamátnějších E-Prix všech dob v Monaku – portugalský pilot sebral  Evansovi v posledním kole možnost vystoupit na nejvyšší stupeň pódia. V posledních dvou vystoupeních v Mexiku zvítězil a může se opřít o rady svého manažera Tiaga Monteira, který závodil v Pueble již v roce 2009.

Bird, Stoffel Vandoorne (Mercedes-EQ) a Vergne se drží na pátém, šestém a sedmém místě v tabulce a všichni zvítězili v sezóně 7, zatímco Rene Rast (Audi Sport ABT Schaeffler), Oliver Rowland (Nissan e.dams) a BMW i Andretti Jake Dennis z Motorsportu, který zvítězil ve Valencii, budou muset vytáhnout nějaké eso, pokud se chtějí dostat mezi favority na získání titulu.

 

Nezmapované území

I když jsou piloti Formule E zkušení v různých špičkových disciplínách motoristického sportu, žádný z nich nezávodil na 2,98 km dlouhé, závodní dráze s 15 zatáčkami na Autodromo Miguel E. Abed, která se nachází na náhorní plošině ve stínu sopky Popocatepetl, zhruba 2175 metrů nad mořem.

 

Trať zahrnuje část technického pole umístěnou ve vysokorychlostním oválu, který je používán pro NASCAR. Řada 15 zatáček, byla vylepšena sportovním týmem Formule E, aby přinesla pilotům další   křivku – zejména ve tvaru rozšířené aktivační zóny  zatáčky 8  s útočným módem.

„Udělali jsme okruh mnohem více jako v Berlíně než ve Valencii a opravdu se nám podařilo dostat podstatu Formule E do jeho rozvržení, “řekl sportovní ředitel Formule E Fred Espinos. „Bude velmi zajímavé sledovat, jak se týmy a piloti vyrovnávají se smyčkou ATTACK MODE, která umožňuje delší kolo. “

Co očekávají piloti?

Horko, výzvy v oblasti hospodaření energií, tvrdý povrch dráhy, s nímž se musíte vyrovnat, a mentální výzva dalšího závodního víkendu se dvěma závody. Během letní pauzy po Monaco E-Prix jsme měli na simulátorech dostatek času dostat se do tempa.

 

Zdroj: FIA Formula E