Praha 4 nesouhlasí se změnami v provozu autobusové linky 193

Městská část Praha 4 zásadně nesouhlasí, aby byl dřívějším provozem na prodloužení tramvajové trati vulici Na Pankráci zkracován či měněn provoz linky MHD číslo 193. Vyplývá to zdnešního usnesení Rady MČ Praha 4. Rada zároveň požádala samosprávu hlavního města Prahy, aby veškeré změny na komunikacích I. třídy, mimo havárií, a vprovozu městské hromadné dopravy v Praze 4 byly vždy spředstihem projednávány se samosprávou městské části.

„Linka číslo 193 je klíčová pro desítky tisíc obyvatel od Kunratic přes Krč, celou pankráckou pláň až po Horní a Dolní Nusle. Vsoučasné době zajišťuje dopravní obslužnost pro školy, nejvýznamnější zdravotnická, sociální a volnočasová zařízení, obchody a také pro Úřad městské části Praha 4,“ uvedl první místostarosta pro dopravu finance a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS). „Nechceme, aby naši obyvatelé všech věkových kategorií přišli o tak důležitý spoj.“

Rada MČ Praha 4 dále žádá samosprávu hlavního města, aby se se samosprávou MČ Praha 4 projednala vsouvislosti sprodloužením tramvajové trati na Pankráci zřízení konkrétních nových parkovacích stání vulici Na Pankráci, a to od ulice Hvězdovy ve směru do centra.

Cílem prodloužení tramvajové tratiod křižovatky sulicí Hvězdova po křižovatku sulicí Bystřická bylo od začátku zajištění kapacitní dopravy při výluce stanice Pankrác na trase C Pražského metra v době výstavby nové trasy D metra. Rada MČ Praha 4 konstatovala, že snahou samosprávy hlavního města nyní je užívat prodlouženou tramvajovou trať dříve, pravděpodobně už od června 2021.

„Obyvatelé zokolí, kteří přispěli ke zdárnému schválení povolení Rekonstrukce tramvajové trati Vladimírova –Táborská -Na Pankráci –Na Veselí –Soudní, jsou oprávněně rozhořčeni těmito pokusy připravit je o významný počet parkovacích stání,“ uvedl dále Zdeněk Kovářík. „Naše rada proto žádá samosprávu hlavního města Prahy o vyřešení konkrétních nových parkovacích míst vulici Na Pankráci.“