DACHSER investuje do automatizace na první a poslední míli

Mezinárodní logistický provider DACHSER spustil celoevropský projekt pro optimalizaci přeprav na první a poslední míli. Po pilotním testování na vybraných pobočkách byla v celé Evropě zahájena první fáze projektu, ve které jsou zaváděny nové mobilní terminály pro řidiče na rozvozových linkách. Jen v České republice činí investice do těchto terminálů téměř šest milionů korun.

DACHSER je specialistou na sběrnou službu a inovátorem v logistice již od svých počátků. Má své vlastní oddělení pro výzkum a vývoj a také svoje IT specialisty a vlastní informační systémy. Již nyní jsou zásilky v síti DACHSER realizovány s maximálním využitím IT a kvalitním zpracováním dat. Projekt reaguje na rostoucí požadavky na přesnost vyzvednutí a doručení zásilek na první a poslední míli a zavádí do procesů celé skupiny DACHSER další stupeň automatizace. „Díky novému systému a novým mobilním terminálům můžeme z velké části přenést lokální znalosti do jednotného celoevropského autonomního systému a nabídnout tak našim zákazníkům další zvýšení kvality služeb díky ještě lepšímu plánování,“ uvádí Ing. Jan Polter, MBA, obchodní ředitel DACHSER Czech Republic.

 

“Díky novému systému a novým mobilním terminálům můžeme z velké části přenést lokální znalosti do jednotného celoevropského autonomního systému a nabídnout tak našim zákazníkům další zvýšení kvality služeb díky ještě lepšímu plánování.” Jan Polter, obchodní ředitel DACHSER Czech Republic

Automatizace na první a poslední míli

Celá evropská síť DACHSERU přechází na nové mobilní terminály Zebra TC 77. V České republice byla do pilotního testování zapojena pobočka v Ostravě, nyní jsou nové mobilní terminály implementovány na ostatních pobočkách. Do přechodu na novou techniku DACHSER Czech Republic letos investuje téměř 6 milionů korun.

Optimalizace přeprav na první a poslední míli

Mobilní terminál Zebra TC 77 má operační systém Android, je opatřen baterií s výdrží 15 hodin na jedno nabití a dotykovou obrazovkou, která je uzpůsobená těm nejnáročnějším podmínkám provozu, a to i s použitím rukavic a ve vlhkých podmínkách. Speciální povrch pak zaručuje velmi dobrou čitelnost i za přímého slunce. V sadě je instalované GPS, bluetooth a umožňuje připojení přes wi-fi. Pokročilá skenovací technologie umožňuje skenování 1D a 2D kódů i více čárových kódů umístěných na jedné etiketě, je vhodná i pro skenování textových polí, podpisů a dalších.

„Tyto nejmodernější mobilní terminály jsou robustní a odolné vůči poškození, mají intuitivní ovládání a nabízejí řidičům vysoký uživatelský komfort při každodenním použití, a to i ve špatných povětrnostních či světelných podmínkách,“ vysvětluje Jan Polter, a upřesňuje, „v první fázi projektu budou nové terminály využívány nejen pro skenování, ale také pro avizace svozových a rozvozových zásilek, a budou řidičům sloužit jako elektronický nákladní list s podrobnostmi o nakládce a vykládce na jedné svozové/rozvozové lince.“ Díky novému softwaru má řidič na první pohled všechny informace o nakládce a vykládce na poslední a první míli a může sledovat a reagovat i na odchylky oproti plánu a informovat o nich dispečera, terminál totiž funguje zároveň i jako mobilní telefon. Vysoký potenciál terminálů Zebra zahrnuje funkce překladače a multilingvální nastavení, messenger, funkce fotoaparátu, navigace a další.

S implementací nových mobilních terminálů úzce souvisí i projekty Short Distance Planning a XDP – algoritmus pro inteligentní, automatické plánování trasy, které budou umožňovat kvalitnější a podrobnější plánování na poslední a první míli na základě dat o zásilce, vozidlech a požadavků zákazníků jako např. údaje o doručení/vyzvednutí zásilky jen s hydraulickou  plošinou, otevírací doba příjemce/odesílatele, časové omezení doručení dle zvoleného produktu nebo omezení infrastrukturou (mosty, podjezdy atd.).

Více informací naleznete ZDE