Představení týmů Formule E: Audi Sport ABT Schaeffler

Pro Audi není účast v plně elektrické závodní sérii jen sportovní soutěží na nejvyšší mezinárodní úrovni, ale také podpojuje transformaci značky směrem k udržitelné a digitální prémiové mobilitě.

Počet závodů 71

Počet vítězství 12

Počet pódiových umístění 43

 

Audi Sport ABT Schaeffler

„Motorsport měl pro Audi a její technologický rozvoj vždy rozhodující význam.“ Odtud také pochází náš nejslavnější slogan „Vorsprung durch Technik“, (náskok prostřednictím techniky) “říká Allan McNish, vedoucí týmu Audi Sport ABT Schaeffler. „Při pohledu na soutěžní vozy, cestovní vozy, Le Mans nebo nyní formuli E jsme vždy spojovali význam přenosu technologií z motoristického sportu na silnici,“ říká trojnásobný vítěz Le Mans.

Na konci roku 2017 bylo Audi prvním německým výrobcem automobilů, který vstoupil do Formule E  Tím, že v první sezóně (2017/2018) zvítězil v klasifikaci týmů a skončil na druhém místě v šampionátu jezdců, se Audi podařilo vysněný začátek éry elektromotorů společnosti. Po druhém místě v klasifikaci týmů a třetím v šampionátu jezdců v páté sezóně dokončil tým šestou sezónu, která byla kvůli koronové pandemii zkrácena, na šestém místě v pořadí.

Účast Formule E s Audi e-tron FE07 se perfektně hodí pro „Roadmap E“ Audi na silnici: do roku 2025 plánuje značka uvedení na trh více než 30 elektrifikovaných modelů. Začalo to v roce 2018 plně elektrickým Audi e-tron, následovala verze Sportback a na začátku nové sezóny 2021 jeho velkolepý sportovní protějšek e-tron GT. McNish: „Konkurence na závodní dráze s cílem urychlit vývoj pro zákazníky, tato kombinace je pevně zakotvena v DNA Audi.“

S dvanácti týmy, 24 jezdci a celkem deseti výrobci, včetně čtyř německých prémiových značek s Audi, BMW, Porsche a Mercedes, vstupuje Formula E do své první sezóny jako oficiální mistrovství světa FIA. Audi Sport ABT Schaeffler se reorganizovalo na debut světového šampionátu a po šesti letech poprvé změnilo párování jezdců: Lucas di Grassi, nejúspěšnější jezdec Formule E, pokud jde o body a umístění na stupních vítězů, se připojí k mřížka od trojnásobného šampiona DTM Reného Rasta.

Při vývoji a vývoji modelu e-tron FE07 spoléhá Audi na důslednost a důvěryhodnou spolupráci s mnohaletým ověřeným úspěchem. Pohonná jednotka s vrcholem, motorgenerátorová jednotka Audi MGU05, byla vyvinuta v Audi Sport v Neuburg an der Donau. Přípravu a traťovou trať bude zajišťovat ABT Sportsline. Družstvo se sídlem v Kemptenu uspělo ve Formuli E jako tým lupičů v letech 2014 až 2017 a následně předal svůj slot na startovním roštu Audi.

Od roku 2018 Audi Sport také úzce spolupracuje s britským týmem Envision Virgin Racing ve formuli E. Stejně jako v posledních dvou letech tým zákazníků připravuje pro své řidiče Robina Frijnse a dva další vozy Audi e-tron FE07. Nick Cassidy.

Lucas di Grassi

Lucas di Grassi

 

Počet závodů 71

Počet vítězství 10

Počet pódivých umístění 32

je jedním z stálic Formule E. S 32 pódiovými umístěními, 10 vítězstvími a 796 body na svém kontě je úspěšnější než kterýkoli jiný pilot v seriálu elektrických závodů. I mimo závodní dráhu je di Grassi přesvědčivým  ambasadorem elektromobility.

Lucas di Grassi a Formula E patřili od začátku k sobě. Ještě předtím, než najel své první kilometry v elektrickém závodním voze, pracoval na základech a procesech závodní série společně s jejím zakladatelem Alejandrem Agagem. Od té doby je di Grassi stálicí v oblasti účastníků. Stále je jedním z pouhých dvou pilotů – Sam Bird – který byl od prvního dne na startovním roštu Formule E a v každém závodě.

Když se podíváme na statistiky Formule E, jméno Lucase e di Grassiho v nich figuruje: se 796 body, 10 vítězstvími a 32 pódiovými umístěními za sebou je nejúspěšnějším pilotem v poli po šesti sezónách. Nezapomenutelným bylo jeho vítězství v úvodním závodě Formule E v Pekingu v roce 2014, získání titul pilota v 2016/2017 a mistrovství týmů v 2017/2018.

Všeň pro technologie a inovace hraje důležitou roli také jeho v soukromém životě. Jako zakládající člen a konzultant společnosti Roborace řídí vývoj autonomních vozidel. Novým brazilským projektem je eSkootr Championship (eSC), závodní série pro elektrické skútry. Jako spoluzakladatel a ambasador udržitelnosti této série di Grassi od roku 2020 prosazuje udržitelnou městskou mikromobilitu.

Jako ambasador v oblasti klimatu v OSN působí Brazilec v ochraně životního prostředí. Pro dokumentaci Formule E „Závod o čisté ovzduší“ navštívil Lucas di Grassi velkoměsto, které je na jednom z hlavních míst světového žebříčku kvality špatného ovzduší: indické hlavní město Nové Dillí. Di Grassi na místě získal osobní dojem o podmínkách, hovořil s lidmi v postižené oblasti, a dozvěděl se o projektech, které mají zlepšit situaci. V dokumentu „And We Go Green“, který přibližuje divákům zákulisí Formule E, byl jedním z protagonistů také Lucas di Grassi.

Mimo kokpit se Lucas di Grassi těší vysokému uznání v paddocku: pro rozhovor s médii je dobrým partnerem, je oblíbený mezi fanoušky, protože neodmítá jejich přání pro společnou fotografii nebo podpis a v neposlední řadě pro inženýry jeho týmu, protože nejenže přináší skvělé výsledky v závodě, ale svými zkušenostmi a precizní zpětnou vazbou také přispívá k vývoji závodního vozu.

Lucas di Grassi žije v Monaku spolu se svou manželkou Biancou a synem Leonardem. Rodilý Brazilec považuje  Azurové pobřeží díky svému příjemnému počasím a ideálními příležitostmi pro sport  za ideální místo k životu.

 

Více ZDE

 

René Rast

 

Počet závodů:  9

Počet vítězství: 1

Počet pódiových umístění: 0

Znovu startuje ve Formuli E. Po dalším zisku titulu v DTM a svém úspěšném debutu ve formuli E pro Audi v Berlíně v minulé sezóně nyní Rast bojuje o svou první celou sezónu v plně elektrické závodní sérii.

Jeho cesta v DTM byla úspěšná: Během čtyř let pravidelného jezdce šampionátu cestovních vozů vyhrál třikrát titul pilotů a vytvořil řadu rekordů. Nyní začíná nová kapitola v kariéře německého pilota. Poprvé od roku 2004 bude opět na startovním roštu v závodním monopostu. V závěrečných kolech sezóny 2019/2020 Formule E předvedl, že ani zde by neměl být podceňován. Rast okamžitě zapůsobil v Super Pole, získal první body a první umístění na stupních vítězů.

Logickým důsledkem pro Audi bylo obsazení kokpitu druhého Audi e-tron FE07 Rastem. I když to bude jeho první celá sezóna v seriálu elektrických závodů, Rast není typickým nováčkem. Jeho první působení ve voze Formule E bylo v Berlíně v roce 2016, ještě v té době v vozů první generace. Ve světě motoristického sportu je německý závodník známý především svou pečlivostí. Neponechává nic náhodě, analyzuje vše do nejmenších detailů a hledá chybějící desetinky. To se v neposlední řadě odráží v jeho úspěších v DTM, díky nimž ho 24 vítězství a tři tituly učinily nejúspěšnějším pilotem Audi v historii, stejně jako jeho vítězství v 24hodinové klasickém závodě na Nürburgring Nordschleife na Daytona a ve Spa-Francorchamps.

 

Více informací naleznete ZDE