Site icon Cysnews

Auto-palivový systém motoru

Palivový systém je zařízení, které zaručuje přenos směsi paliva a vzduchu do válců. Pro auto je stěžejní a ovlivňuje stabilitu a správný chod motoru.

K čemu slouží palivový systém?

Primárním cílem palivového sytému je uskladnění paliva v nádrži. Dále čistí prostředí od cizích částic, aby nedošlo ke kontaminaci paliva. Taktéž přesouvá naftu či benzín do oblasti, kde dojde k jeho smíchání se vzduchem a následně jej dodá do válce, možný přebytek paliva se vrací do nádrže. 

Jak vypadá konstrukce palivového systému?

I přestože se každý palivový systém bude lišit, jejich základní konstrukce se skládá z podobného schématu. Základem jsou tyto součásti: Palivová nádrž, Palivové potrubí, benzinové čerpadlo, čistič paliva a vznětové motory. 

Jak funguje palivový systém auta?

Po nastartování auta se aktivuje čerpadlo, jež zaručuje stálé čerpání paliva ze zásobníků a jeho přesun do postřikovačů, nebo komory. Následně se zvýší tlak v potrubí, to spojuje palivové čerpadlo s dalšími komponenty systému, díky tomu je zodpovědné za přesun paliva z nádrže do motoru a posléze za návrat přebytečného paliva do nádrže. Motor otočí kotouč setrvačníku, tím se synchronně nastartují veškeré součásti motoru. Pohyb pístů otevírá sací ventily a komora válce se plní vzduchem a souběžně se do proudícího vzduchu vstřikuje palivo. Po uzavření ventilů se pomocí jiskry zapálí BTS. Vytvořená energie stlačí píst. 

Typy palivových systémů

Typy palivových systému se odlišují podle způsobu vstřikování paliva

Benzínové motory:

Naftové motory:

Proč potřebuji snímač teploty chladicí kapaliny?

Při procesu přeměny pohonné hmoty na kinetickou energii vzniká přebytečné množství tepla. To je pro součásti motoru škodlivé a je potřeba jej regulovat pomocí chladící kapaliny. Opačným problémem může být zamrznutí kapaliny a následné prasknutí trubek, díky této funkci si kapalina osvojila přízvisko nemrznoucí kapalina. Snímač teploty pak posuzuje nakolik je motor zahřátý a dle této informace ovlivňuje vstřikování paliva

Obrázek snímače teploty palivového systému převzatý z euautodily.cz

Jak zkontrolovat a vyměnit snímač teploty?

Snímač kapaliny je potřeba i bez zjevných problémů měnit minimálně jednou za tři roky. Kvůli vysokému teplotnímu zatížení totiž podléhá relativně rychlé zkáze. Výměna je jednoduchá, Stačí nalézt snímač, nezapomeňte nejprve nechat motor vychladnout. Následně uvolněte svorku, jež snímač přichycuje a v co nejkratším intervalu jej nahraďte snímačem novým. Pak už jen zapojte hadici do nového snímače a proces výměny je hotov.
Měnili jste snímač nedávno, ale máte tušení, že nefunguje správně? Zde uvádíme pár základních příznaků poškozeného snímače: 

Všechny tyto příčiny ukazují na možné poničení snímače, ale i na jiné problémy vozidla. Pro ověření schopnosti snímače je možné využít profesionální měřič, případně vyhledat služby autoservisu

Příznaky selhání palivového systému

Na palivovém systému závisí stabilita motoru a jeho výkon, je potřeba dbát o jeho životnost. Jak poznáte, že došlo k poškození?

Jak předejdete poškození? 

Zamezit obtížím vzniklým z důvodu selhání palivového systému můžete prevencí: Vyhněte se tankování v neověřených čerpacích stanicích, dbejte na pravidelnou údržbu – vyměňujte filtr, čistěte vstřikovače a přidávejte do

Exit mobile version