Site icon Cysnews

RENAULT a jeho „Nová vlna“

Strategický plán Renaulution skupiny Renault

Při představení strategického plánu Renaulution skupiny Renault, Renault poodhalil svou strategii na příštích pět let a dále. V rámci Renaulution značka Renault vítá změny na automobilovém trhu. Se svou „Nouvelle Vague“ přinese Renault do automobilového průmyslu modernitu, stane se totiž značkou technologií, služeb a čisté energie. Renault si udrží své vedoucí postavení v energetické inovaci prostřednictvím elektrifikace a vodíkových řešení, a do roku 2025 nabídne nejekologičtější sortiment v Evropě. Co se týče technologie, Renault využije „Software République“, otevřený ekosystém věnovaný softwaru, datům, kybernetické bezpečnosti a mikroelektronice. Ten řadu Renault podpoří prostřednictvím propojených služeb. Hodnotu bude tvořit lépe rozvržená nabídka ve prospěch segmentu C, vývoj špičkových technologií a nových obchodních příležitostí v rámci životního cyklu.

Rozhodující podpůrné argumenty

Inovace je srdcem značky Renault již 120 let. Značka má značné přednosti, které opodstatňují její ambici stát se „Nouvelle Vague“. S více než 10 lety rozsáhlých zkušeností v oblasti elektrické mobility, služeb a více než 300 000 prodaných vozidel, Renault je lídrem na evropském trhu s elektromobily. Renault také vynalezl E-TECH, hybridní technologii s více než 150 patenty, čerpající ze zkušeností značky s elektrickou energií a F1. V softwarovém závodě se seskupilo více než 1 000 inženýrů specializujících se na software, data a cloudové služby, k nimž se brzy přidá mnoho dalších. Jedinečný průmyslový areál Flins Re-Factory, první evropský závod specializující se na mobilitu, fungující na principech cirkulární ekonomiky, také ztělesňuje modernost značky Renault. Ale to vše je teprve začátek …

„Ve společnosti Renault vítáme projevy odlišnosti a vytváříme vlastní ,,Nouvelle Vague”. Jde o modernizaci automobilového průmyslu. Staneme se značkou energie, prostřednictvím projektu Electro Pole posílíme naše vedoucí postavení v oblasti elektromobilů a investujeme do vodíku s cílem dosáhnout do roku 2025 nejekologičtějšího sortimentu v Evropě. Staneme se také technologickou značkou, prostřednictvím vlastních inovací a prostřednictvím Software République, otevřeného ekosystému určeného k rozvoji odborných znalostí v klíčových oblastech, jako jsou data nebo kybernetická bezpečnost v rámci Evropy. To nám, jakožto značce zaměřené na služby, poskytne konkurenční výhodu díky propojeným high-tech službám, ať už ve vozidle nebo mimo něj. A tuto vizi modernity zakotvíme ve Francii. Protože jako značka víme, že naše duše a síla vychází z našeho původu. Nový R5 je ztělesněním Nouvelle Vague: je silně propojen se svou historií, a přesto představuje budoucnost, která činí elektromobily populárními.“ Luca de Meo, výkonný ředitel skupiny Renault

Tři oblasti konkurenceschopnosti

Renault se transformuje:

Díky tomu, že jsou naše vozidla inteligentnější každým dnem, budou postupem času získávat na hodnotě. Budou mít také delší životnost. Renault se dále bude snažit prolomit spotřebitelský cyklus a vytvářet hodnotu až do konce životnosti vozidel, to vše prostřednictvím své Re-Factory ve Flins (Francie). V závodě bude ročně opraveno více než 100 000 ojetých vozů, lehké užitkové vozy poháněné naftou budou přepracovány na bioplyn a čistý elektrický pohon. Renault má také jasnou výhodu, co se týče druhého života a konce životnosti baterií. Kontrola nad těmito úseky hodnotového řetězce může potenciálně vytvářet nové obchodní příležitosti a hodnoty.

Co se týče nabídky, Renault zdvojnásobí jak elektrifikaci, tak vylepšení sortimentu. Změna postavení produktové řady na trhu pomůže značce získat zpět svou přední pozici v segmentu C a podpořit její vedoucí pozici v segmentu B. Do roku 2025 bude představeno 14 modelů (7 elektrických a 7 spadajících do segmentu C/D) s cílem dosáhnout toho, aby horní segmenty ve stejném roce představovaly 45% prodeje.

Prototyp Renault 5: Znovuzrození kultovního vozu, modernějšího než kdy dříve

Duše značky spočívá v jejích kořenech. Aby značka znovu objevila duši slavných časů, musí se s ní opět spojit a čerpat inspiraci, bez zbytečného lpění na minulosti. To je role prototypu Renault 5, ukázat, že moderním přístupem k oblíbenému a klíčovému vozu, Renault v Evropě demokratizuje elektromobily. Prototyp Renaultu 5 je roztomilý městský vůz velikosti špendlíkové hlavičky, který, vede jeden z nadčasových úspěchů značky Renault do budoucnosti s moderním, 100% elektrickým pohonem. Zachoval si zábavnou, krizi odolávající, zlomyslnou stránku se žlutými kontrasty. Designérský tým Gillese Vidala se nechal inspirovat světoznámým kultovním modelem z minulosti Renaultu, modelem R5. Prototyp Renault 5 přebírá silné rysy původního designu. Moderní přístup je patrný také na zvolených povrchových úpravách a materiálech, které jsou inspirovány světy elektroniky, nábytku a sportu.

Prototyp Renault 5

,,Design prototypu Renault 5 vychází z kultovním modelu našeho dědictví, z modelu R5. Tento prototyp jednoduše ztělesňuje modernost, vozidlo aktuální pro svou dobu: městské, elektrické, atraktivní.” Gilles Vidal, Gilles Vidal, ředitel designu Renault

Model R5

Model R5 je okamžitě rozeznatelný, ale díky modernímu zpracování linií a zarovnaných povrchů s futuristickými detaily (světla, přední maska…) výsledek rozhodně odráží ducha současné doby. Stylingové prvky převzaté z původního designu skrývají moderním způsobem velmi moderní funkce: sání vzduchu na kapotě skrývá dvířka pro nabíjení, v zadních světlech se nachází aerodynamické klapky, a mlhová světla v nárazníku jsou také denními světly. Na boční mřížce, kolech a zadním logu je dokonce odkaz na původní „5“. Přední část a textilní střecha vycházející ze světa nábytku jsou plné ,,francouzského šarmu”, náznaku rošťáctví, charakteru, který chytá za srdce. Přední a zadní loga se rozsvěcují, čímž vůz „ožívá“. Francouzská vlajka ve zpětných zrcátkách, která podtrhuje charakteristiku „vyvinuto ve Francii“, osvětlení opěrky hlavy a jméno zobrazené na malé průhledné obrazovce na palubní desce, vás zvou k jízdě.

Exit mobile version