Ve středu 22. ledna v 11 hodin představí na Karlově náměstí společnost OAD Kolín nové autobusy, které vyjedou do kolínských ulic poprvé v sobotu 1. února.
Společnost Okresní autobusová doprava Kolín, s.r.o. současně připravuje k předložení projekt „Pořízení CNG autobusů ve společnosti Okresní autobusová doprava Kolín, s.r.o.“, na základě výzvy k předkládání žádostí o finanční podporu číslo 20 „Nízkoemisní a bezemisní vozidla“ v rámci programu IROP. Záměrem je nákup 20 moderních nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG.
OAD Kolín, která nedávno zvítězila v soutěži na provoz MHD v Kolíně během příštích deseti let, spojí budoucnost kolínské veřejné dopravy se značkou Mercedes-Benz. Od EvoBusu zakoupí celkem 17 nízkopodlažních autobusů Mercedes-Benz Conecto.
Citujeme ze stránek – OAD Kolín
Vozidla budou splňovat nejpřísnější emisní normu a umožňují přepravu osob se sníženou pohyblivostí a orientací, neboť budou vybaveny výklopnou mechanickou plošinou umožňující snadný nástup i výstup, jak cestujícím na invalidním vozíku, tak i rodičům s kočárky.
Nové autobusy je plánováno nasadit na linky v oblastech Kolín a Nymburk. Vozidla budou provozována v závazku veřejné služby Středočeského kraje.
Projektový záměr řeší postupnou modernizaci vozového parku nasazovaného na významné linky v regionech Kolínsko a Nymbursko.
Hlavním cílem je snížit enviromentální zátěž v provozních oblastech a spotřebu pohonných hmot působenou stávajícími vozidly. Kromě snížení emisí dojde k i finanční úspoře, která pomůže udržet, resp. zvýšit kvalitu služeb bez nutnosti navyšování cen směrem k cestujícím. Dalším důležitým cílem je usnadnit dopravu osobám se sníženou schopností pohybu a orientace. Typy nakoupených autobusů jsou vybrány tak, aby se jednalo o vozidla splňující současné nejpřísnější normy a požadavky na jejich provoz, především však, aby se jednalo o bezbariérová vozidla, která nebudou diskriminovat vozíčkáře, matky s kočárky, seniory apod.. A to díky nízkopodlažnímu provedení a prostorovému řešení poskytující bezpečnou přepravu vozíčků a kočárků.
Cílem projektu je obnova části zastaralého vozového parku, což má jednoznačně pozitivní vliv na:
– snížení nepříznivých vlivů na životní prostředí
– snížení emisní zátěže
– snížení hlukové zátěže
– úspora pohonných hmot a energií
– zpřístupnění dopravy znevýhodněným skupinám (vozíčkáři, kočárky)
– zvýšení bezpečnosti provozu
– zvýšení komfortu cestování
Společnost Okresní autobusová doprava Kolín, s.r.o. současně připravuje k předložení projekt „Pořízení CNG autobusů ve společnosti Okresní autobusová doprava Kolín, s.r.o.“, na základě výzvy k předkládání žádosti o finanční podporu číslo 20 „Nízkoemisní a bezemisní vozidla“ v rámci programu IROP. Záměrem je nákup 20 moderních nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG.
Vozidla budou splňovat nejpřísnější emisní normu a umožňují přepravu osob se sníženou pohyblivostí a orientací, neboť budou vybaveny výklopnou mechanickou plošinou umožňující snadný nástup i výstup, jak cestujícím na invalidním vozíku, tak i rodičům s kočárky.
Nové autobusy je plánováno nasadit na linky v oblastech Kolín a Nymburk. Vozidla budou provozována v závazku veřejné služby Středočeského kraje.
Projektový záměr řeší postupnou modernizaci vozového parku nasazovaného na významné linky v regionech Kolínsko a Nymbursko.
Hlavním cílem je snížit enviromentální zátěž v provozních oblastech a spotřebu pohonných hmot působenou stávajícími vozidly. Kromě snížení emisí dojde k i finanční úspoře, která pomůže udržet, resp. zvýšit kvalitu služeb bez nutnosti navyšování cen směrem k cestujícím. Dalším důležitým cílem je usnadnit dopravu osobám se sníženou schopností pohybu a orientace. Typy nakoupených autobusů jsou vybrány tak, aby se jednalo o vozidla splňující současné nejpřísnější normy a požadavky na jejich provoz, především však, aby se jednalo o bezbariérová vozidla, která nebudou diskriminovat vozíčkáře, matky s kočárky, seniory apod.. A to díky nízkopodlažnímu provedení a prostorovému řešení poskytující bezpečnou přepravu vozíčků a kočárků.
Cílem projektu je obnova části zastaralého vozového parku, což má jednoznačně pozitivní vliv na:
– snížení nepříznivých vlivů na životní prostředí
– snížení emisní zátěže
– snížení hlukové zátěže
– úspora pohonných hmot a energií
– zpřístupnění dopravy znevýhodněným skupinám (vozíčkáři, kočárky)
– zvýšení bezpečnosti provozu
– zvýšení komfortu cestování