Městská část Praha 3 vypisuje designérskou soutěž na nový vizuální styl. První kolo soutěže, kterou má na starosti Czechdesign, je otevřené všem zájemcům.
Městská část Praha 3 je jedinou pražskou městskou částí, která je vidět již zdaleka. A to nejen díky Vítkovu, který se i na Hradčany dívá shora, ale zejména díky televizní věži, kterou nepřehlédnete ani ze vzdálenosti 50 km od Prahy. Toto „povyšování“ je však pouze zeměpisného charakteru. Praha 3 se nedělí na žádné společenské kasty, ale naopak spojuje, a je stejná jako její obyvatelé – hrdá a svébytná. Takový má být i nový vizuální styl, které vzejde z právě vypsané designérské soutěže. Má být komplexním systémem utvářejícím jednotnou tvář městské části a její prezentace. Současný znak vychází z erbu městské části Praha 3, ale není logotypem. Nový styl má však promlouvat současným jazykem, měl by být snadno identifikovatelný, moderní, originální a sebevědomý.
„Praha 3 je živá a výrazná městská část, která se vyznačuje svou pestrostí a jedinečnou atmosférou. Vzhledem k absenci jednotné vizuální identity pro celou Prahu, bychom se rádi prezentovali svým vlastním nadčasovým vizuálním jazykem. V rámci městské části jednotně, zároveň však odlišitelně od ostatních pražských městských částí,“ uvádí starosta Prahy 3 Jiří Ptáček. Organizaci soutěže zajišťuje firma Czechdesign, která má s podobnými soutěžemi bohaté zkušenosti. „Těšíme se na výsledek. Rádi bychom docílili vizuální identity, která bude ukazovat Prahu 3 jako místo plné hrdých lidí, kteří mezi sebou nedělají rozdíly. Zkrátka místo, které spojuje,“ dodává Ptáček.
„Praha 3 se do hledání nového vizuálního stylu rozhodla jít tím nejtransparentnějším způsobem, tedy otevřenou soutěží. Je to férová cesta, ke které si přizvali nás. Věříme v povedený výsledek a zajistíme profesionální proces celé soutěže,“ komentuje zapojení organizace Jana Vinšová, ředitelka Czechdesignu.
Soutěž o návrh je určena pro širokou odbornou veřejnost, v prvním kole je otevřená. Odevzdává se grafický koncept a systém vizuální identity městské části, logo/logotyp a grafické řešení plakátu pro akci Žižkovský panel.
Návrhy do prvního kola můžete zasílat do 4. 11. 2019. Do druhého kola postoupí tři grafici/studia. Ti budou své návrhy prezentovat osobně. Výsledky budou oznámeny v průběhu prosince 2019. Účastníci v druhém kole získají skicovné a vítěz zakázku včetně licence.
Porota soutěže
Nezávislá část poroty (externí odborníci):
- Petr Babák – grafický designér, pedagog VŠUP a publicista
- Robert V. Novák – grafický designér, fotograf, kurátor
- Žaneta Kögler – grafická designérka, v letech 2012−2018 spoluvedoucí Ateliéru grafického designu 1 FaVU VUT v Brně a 2016−2018 vedoucí oddělení marketingu a komunikace Moravské galerie v Brně
Závislá část poroty (zástupci městské části):
- Jiří Ptáček, starosta městské části Praha 3
- Pavel Trojan, vedoucí odboru vnějších vztahů a komunikace
Kompletní pravidla najdete na stránkách Czechdesign: https://www.czechdesign.cz/souteze/soutez-o-novou-vizualni-identitu-mestske-casti-praha-3