Připojení přes WiFi budou moci návštěvníci Petřína využívat nejen ve vozech lanovky, ale i ve velké části parku.





Projekt zajistí vysokou dostupnost veřejné WiFi pro připojení návštěvníků lokality Petřína, a to na nejen na trase pozemní lanové dráhy Újezd – Nebozízek – Petřín, ale hlavně v jejím okolí (dle terénu a porostu až do vzdálenosti 200 m). Silnější pokrytí pak bude v prostorách pro cestující ve spodní stanici – Újezd, a horní stanici – Petřín, kde nabídne dosah až 300 m. To znamená, že připojit se bude možné i v přilehlém parku, kam zejména v letních měsících, chodí lidé studovat, ale i jen tak relaxovat. Připojení bude aktuálně zajištěno až pro300 osob a v budoucnu se počítá s navýšením na 500 osob. Lokalita Petřína je jednou z nejvíce navštěvovaných lokalit v Praze (celkově park navštíví cca 3,5 mil. návštěvníků ročně).

 

„Ten projekt není o tom, abychom pokryli WiFi signálem jen vozy lanovky, ale primárně jde o pokrytí velké části Petřína. Musíme vzít v úvahu, že se počítá s dalším rozvojem této lokality a proto byla konektivita stavěna i pro maximální zjednodušení budoucí instalace senzorických čidel, IP kamer a podobně. K tomu je navržené řešení naprosto adekvátní,“,“ říká Michal Fišer, předseda představenstva Operátora ICT.

 

Východiska projekturozsah potřeb:

  1. Zajištění vysokorychlostního Wi-Fi připojení pro návštěvníky Petřína.
  2. Pokrytí potřeb na připojení technologií jako kamery, senzorika, chytré lampy apod.;
  3. Využití datového připojení i provozovatelem lanové dráhy DPP;
  4. Pokrytí signálem Wi-Fi pro navazující rozvojové projekty – připojení hvězdárny, pokrytí zóny růžového parku, rozhledny, případně dalších míst bez nutnosti dalších investic, výměny komponent dodávky, nebo jejich posilování.

 

Uživatelské funkcionality:

  1. Zajistit kvalitní připojení s primární konektivitou 100 Mb/s, aktuálně až pro 300 osob, do budoucna až pro 500 osob najednou;
  2. Dosah připojení dle terénu až 200 m od lanové dráhy, až 300 m v okolí spodní a horní stanice;
  3. Zajištění celoročního provozu;
  4. Platforma pro informování návštěvníků Petřínského parku (např. formou mobilní aplikace, apod.).

 

Technologické / rozvojové funkcionality:

  1. Vybudování kabelové infrastruktury / optické sítě po celé délce lanovky;
  2. Možnost napojení dalších prvků dle budoucích požadavků (např. senzorika, chytré lampy, apod.)
  3. Vybudování platformy pro instalaci IP kamer (bezpečnostní požadavek);
  4. Možnost využití i jako zabezpečené bezdrátové sítě;
  5. Připojení do centrální správy a centrálního service desku;
  6. Zajištění plné funkčnosti řešení po dobu 5 let včetně záruky a podpory na dodané řešení dodavatelem, 5×8 NBD (Next Business Day) – omezené možnosti údržby / oprav vzhledem ke kontinuálnímu provozu lanové dráhy (2 odstávky/rok) a složitému terénu.

 



Booking.com


Výběr dodavatele:

Na základě nabídek přihlášených subjektů bylo provedeno hodnocení a výběr podle zadávací dokumentace. Vítěznou nabídku podala společnost Simac Technik ČR , a.s. a náklady na realizaci tohoto projektu byly vysoutěženy ve výši necelých 2,3 mil. Kč.

 

Grafické znázornění realizace a možný rozvoj / orientační pokrytí Wi-Fi v lokalitě: