Správa železnic vybrala zhotovitele elektrizace mezi Uničovem a Libinou

Elektrizace trati 290 může pokračovat. Správa železnic vybrala zhotovitele stavby mezi Uničovem a Libinou, kterým bude společnost UTROL tvořená firmami OHL ŽS (vedoucí společník), EUROVIA CS a Elektrizace železnic Praha. První denní výluka je v plánu 11. února. V plném proudu je stavba mezi Olomoucí a Uničovem, jejíž dokončení se plánuje letos v prosinci. Provoz elektrických vlaků na celé trati ze Šumperka do Olomouce by pak měl začít o rok později.

Hlavním cílem stavby je elektrizace a rekonstrukce trati, které umožní zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících a tím i větší konkurenceschopnost železniční dopravy. Díky náhradě dieselové trakce za elektrickou se výrazně zvýší kvalita ovzduší v okolí trati.

Železniční přejezdy projdou modernizací a doplní se na nich bezpečnostní prvky. Traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Trakční vedení bude zatím stavěno na stejnosměrnou soustavu 3 kV, nicméně se počítá s konverzí na budoucí střídavou soustavu 25 kV, 50 Hz.

Všechny stanice a zastávky v úseku z Libiny do Uničova dostanou nová nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí. V blízkosti stávajícího přejezdu v Troubelicích bude zřízena nová zastávka Troubelice střed, která bude sloužit cestujícím namísto dnešní železniční stanice. Ta se změní na výhybnu. V Libině a Troubelicích se zrekonstruují dnešní výpravní budovy pro umístění stavědlové ústředny a dalších technologií.