Pneumatiky pro Suzuku na GP F1 2022

Jaké pneumatiky zvolilo Pirelli na japonském okruhu Suzuka

„Jediný okruh s osmičkovou číslicí, kde jsou nároky na pneumatiky stejně vyrovnané.“

„Zeptejte se jezdců, které okruhy jsou jejich oblíbené, a Suzuka bude vždy na seznamu vysoko: obsahuje náročné zatáčky jako nikde jinde, jako jsou 130R a Spoon, a také skutečně zvláštní atmosféru a historii s neuvěřitelnými fanoušky. V jedinečném uspořádání osmičky je zhruba stejný počet levých a pravých rohů, což znamená, že požadavky na okruh jsou rovnoměrně vyvážené. Trvalé energetické zatížení pneumatik patří k nejvyšším, které za celý rok zaznamenáváme, a uspořádání trati znamená, že z naší řady přinášíme tři nejtvrdší směsi z důvodu vysoké úrovně zatížení pneumatik. Vzhledem k tomu, že nejnovější generace vozů je těžší než dříve a limity výkonu se neustále posouvají, je tato výzva nyní větší než kdykoli předtím. Novinkou pro letošní rok je skutečnost, že v pátek odpoledne budeme během prodlouženého volného tréninku testovat některé prototypy pneumatik pro rok 2023, protože s blížícím se koncem letošní sezóny dokončujeme specifikace pro příští rok. Mario Isola – ředitel motorsportu

PNEUMATIKY NA TRATĚ

  • V Japonsku se vrací trio nejtvrdších směsi : C1 jako P Zero White hard, C2 jako P Zero Yellow medium a C3 jako P Zero Red soft. Bude to poslední závod pro nejtěžší směs C1 v tomto roce.
  • Druhý volný trénink v Japonsku byl prodloužen na 90 minut, aby bylo možné v roce 2023 testovat prototyp hladkých pneumatik (se stejným uspořádáním pro Velkou cenu Spojených států). Testy Suzuka a Austin jsou zde proto, aby doladily směsi pro rok 2023, přičemž celé zasedání FP2 je věnováno testování pneumatik. Pokud tým využívá pro FP1 mladého jezdce, může prvních 30 minut FP2 provozovat svůj vlastní program, než se po zbytek tréninku soustředí na test pneumatik. Prototypové pneumatiky lze snadno rozpoznat, protože na bočnicích nenesou barevné značky.
  • Stejně jako Singapur, který přišel jen před týdnem, se Velká cena Japonska naposledy konala v roce 2019. Výzva je ještě větší, protože týmy musí přistupovat k okruhu, povětrnostním podmínkám a nastavení zcela novým způsobem s nejnovějšími technologiemi. generace automobilů a pneumatik.
  • Suzuka je spíše o bočních silách než o trakci a brzdění, ale zatížení je celkem rovnoměrně vyváženo mezi levou a pravou stranou vozu. Auta a pneumatiky jsou vystaveny jednomu z nejdelších trvalých zatížení g silovým zatížením v průběhu roku. Například 130R je roh s dlouhým poloměrem (130 stupňů), ale je brán naplocho, jako by to byla rovinka.