Japonská Suzuka bude další zastávkou na Formule 1 roku 2018
7.10 Sunday
|
|||
Time Europe | Time Japan |
Race |
|
7:10 – 9:10 |
14:10 – 16:10 |
|
|
|
|||
1. |
2. |
3. |
|
Mercedes |
Mercedes |
Red Bull Racing TAG Heuer |
|
4. |
Red Bull Racing TAG Heuer | ||
5. |
|||
6. |
|||
7. |
|||
8. |
|||
9. |
|||
10. |
|||
Booking.com |
Start závodu
Po startu závodu se Lewis Hamilton s Valteri Bottasem usídlili na prvních místech závodu a ze zadních pozic startující Sebastian Vettel již od prvních vteřin závodu zahájil stíhací jízdu. Start proběhl bez jakéhokoliv incidentu
V nájezdu do druhého kola došlo ke konfliktu mezi Maxem Verstapenem a Kimi Reikkonenem, kdy Max Verstappen nezvládl nájezd do šikany a při vracení vrazil a poškodil vůz Kimiho. Následně byl potrestán 5 vteřinovou penalizací. Současně ve 2. kole přišel o zadní pneumatiku Kevin Magnussen, kdy do něj zezadu narazil Charles Leclerc. Později Kevin Magnussen odstoupil ze závodu. Díky úlomkům a zbytkům pneumatiky z jeho vozu musel vyjet ve 3. kole safety car.
Další kola závodu
Sebastian Vettel předjížděl plynule a celkem v pohodě všechna auta před sebou a po stíhací jízdě se probojoval až na čtvrté místo a to v osmém kole závodu. Nyní začal pomalu atakovat Maxe Verstappena a došlo k incidentu, nyní již nezaviněné ze strany mladého jezdce, kdy při předjížděcím manévru dostal Sebastian Vettel hodiny a ocitl se na konci celého startovního pole. Tudíž se od 9. kola probojovával z předposledního místa opět vpřed.
Na čele závodu pokračoval svou klidnou a vyrovnanou jízdu Lewis Hamilton následován Valteri Bottasem. Na třetím místě byl v současné době Max Verstappen.
Druhá stíhací jízda Sebastiana Vettela
V další části závodu za Suzuce se Sebastian Vettel postupně prokousával pořadím a i po výměně pneumatik, kterou absolvovali všichni jezdci pouze jednou, kromě Leclerca, který musel dvakrát do boxu, pokračovala stíhací jízda, která vynesla v cíli šesté místo pro německého pilota. Zde by se dalo poznamenat, že tímto závodem s největší pravděpodobností, přišel o možnost bojovat o letošní mistrovský titul. Teoretická šance ještě samozřejmě zůstává, avšak stabilita motorů Mercedes a vynikající jízdní pohoda Lewise Hamiltona nedává velké šance Sebastianu Vettelovi.
Závěrečná kola závodu
Trochu dramatický závěr způsobil Leclerc v 41. kole nutností odstoupení z důvodu technické závady na jeho voze. Poté byl zaveden, do doby než byl vůz odklizen, virtuální safety car.
Od 25. kola závodu se na prvních pěti místech již nic nezměnilo. Pouze Sebastian Vettel se posunul na konečné šesté místo a v závěru závodu Max Verstappen útočil na Valteriho Bottase, který ztrácel při předjíždění vozů o kolo zpět.
Na závěr předvedl Lewis Hamilton svoji brilantní jízdu a všem svým soupeřům ujel a s velkým náskokem více než 10 vteřin projel vítězně cílem.
Po závodě byl Lewis velice šťasten a děkoval celému týmu, všem mechanikům za perfektně připravený vůz a bylo vidět z jeho výrazu tváře, že se těší z velké šance na další mistrovský titul.
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:27:17.062 | 25 | |
2 | +12.919s | 18 | |
3 | +14.295s | 15 | |
4 | +19.495s | 12 | |
5 | +50.998s | 10 | |
6 | +69.873s | 8 | |
7 | +79.379s | 6 | |
8 | +87.198s | 4 | |
9 | +88.055s | 2 | |
10 | +1 lap | 1 | |
11 | +1 lap | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
1 | 1:29.599 | 13 | ||
2 | 1:29.715 | +0.116s | 14 | |
3 | 1:30.054 | +0.455s | 13 | |
4 | 1:30.304 | +0.705s | 13 | |
5 | 1:30.422 | +0.823s | 13 | |
6 | 1:30.474 | +0.875s | 10 | |
7 | 1:31.088 | +1.489s | 12 | |
8 | 1:31.483 | +1.884s | 12 | |
9 | 1:31.513 | +1.914s | 14 | |
10 | 1:31.521 | +1.922s | 13 | |
11 | 1:31.636 | +2.037s | 14 | |
12 | 1:31.760 | +2.161s | 14 | |
13 | 1:32.030 | +2.431s | 13 | |
14 | 1:32.201 | +2.602s | 14 | |
15 | 1:32.224 | +2.625s | 12 | |
16 | 1:32.442 | +2.843s | 10 | |
17 | 1:32.608 | +3.009s | 14 | |
18 | 1:32.631 | +3.032s | 14 | |
19 | 1:33.034 | +3.435s | 13 | |
20 | 1:33.105 | +3.506s | 10 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
1 | 1:28.217 | 31 | ||
2 | 1:28.678 | +0.461s | 30 | |
3 | 1:29.050 | +0.833s | 36 | |
4 | 1:29.257 | +1.040s | 32 | |
5 | 1:29.498 | +1.281s | 33 | |
6 | 1:29.513 | +1.296s | 27 | |
7 | 1:30.035 | +1.818s | 32 | |
8 | 1:30.440 | +2.223s | 32 | |
9 | 1:30.478 | +2.261s | 33 | |
10 | 1:30.502 | +2.285s | 27 | |
11 | 1:30.510 | +2.293s | 28 | |
12 | 1:30.644 | +2.427s | 36 | |
13 | 1:30.795 | +2.578s | 10 | |
14 | 1:30.904 | +2.687s | 31 | |
15 | 1:30.906 | +2.689s | 26 | |
16 | 1:30.956 | +2.739s | 25 | |
17 | 1:30.988 | +2.771s | 34 | |
18 | 1:31.087 | +2.870s | 39 | |
19 | 1:31.215 | +2.998s | 32 | |
20 | 1:31.981 | +3.764s | 32 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
1 | 1:28.691 | 25 | ||
2 | 1:29.137 | +0.446s | 26 | |
3 | 1:29.373 | +0.682s | 32 | |
4 | 1:29.627 | +0.936s | 20 | |
5 | 1:29.685 | +0.994s | 20 | |
6 | 1:29.841 | +1.150s | 30 | |
7 | 1:30.591 | +1.900s | 28 | |
8 | 1:30.814 | +2.123s | 22 | |
9 | 1:30.929 | +2.238s | 27 | |
10 | 1:31.073 | +2.382s | 29 | |
11 | 1:31.073 | +2.382s | 20 | |
12 | 1:31.100 | +2.409s | 23 | |
13 | 1:31.272 | +2.581s | 29 | |
14 | 1:31.274 | +2.583s | 28 | |
15 | 1:31.418 | +2.727s | 18 | |
16 | 1:31.508 | +2.817s | 27 | |
17 | 1:31.908 | +3.217s | 23 | |
18 | 1:32.034 | +3.343s | 21 | |
19 | 1:32.513 | +3.822s | 26 | |
20 | 1:32.683 | +3.992s | 30 |
1. |
2.
|
LEWIS HAMILTON | SEBASTIAN VETTEL |
306 | 256 |
GP FORMULA 1 – Suzuka 7.10.2018
Circuit Characteristics |
2017 Statistics |
||||
Circuit Length | 5.807 km | Fastest Lap FP1 | 1:29.166 (VET) | ||
Race Laps | 53 | Fastest Lap FP2 | 1:48.719 (HAM) | ||
Race Distance | 307.471 km | Fastest Lap FP3 | 1:29.055 (BOT) | ||
Number of Corners | 18 (8 L / 10 R) | Fastest Lap Q1 | 1:29.047 (HAM) | ||
Distance from Pole to T1 Apex | 405 m | Fastest Lap Q2 | 1:27.819 (HAM) | ||
Pole Position Side | Left | Fastest Lap Q3 | 1:27.319 (HAM) | ||
Pit Lane Length Under Speed Limit Control | 392.2 m | Delta FP1 to Q3 | -1.847s | ||
Drive-Through Time at 80 km/h | 17.649s | Delta Q1 to Q3 | -1.728s | ||
Lap Time at Full Throttle | 51% | Podium | HAM / VER / RIC | ||
Lap Distance at Full Throttle | 50% | Silver Arrows Result | HAM P1 / BOT P4 | ||
Gear Changes Per Lap | 45 | Fastest Race Lap | 1:33.144 (BOT) | ||
Braking Events (>2G) | 6 | Winning Race Time | 1:27’31.194 | ||
Heavy Braking Events (<0.4s @ >4G) | 1 | Winning Average Speed | 210.789 km/h | ||
Fuel Consumption | Medium | Qualifying Speed Trap | 311.6 km/h (RAI) | ||
Maximum Lateral G-Force | 3.9 (T15) | Race Speed Trap | 313.2 km/h (BOT) | ||
Maximum Speed | 328 km/h | Winning Strategy | 1 Stop (L22) | ||
Track Evolution (P1 – Qualifying) | Medium | Total Pit Stops | 22 | ||
DRS Zone | T18-1 | Total Normal Overtakes | 9 | ||
Key Overtaking Opportunities | T1 / T11 / T16 | Total DRS Overtakes | 8 | ||
Race Lap Record | 1:31.540 (RAI, 2005) | Not Classified (Accident / DSQ) | 2 | ||
Absolute Lap Record | 1:27.319 (HAM, Q3, 2017) | Not Classified (Mechanical) | 3 | ||
Race Characteristics (2013-2017) |
|||||
Races Featuring Safety Car | 2 / 5 | ||||
Total Safety Car Deployments | 3 | ||||
Safety Car Probability | 40% | ||||
Safety Car Ratio | 0.60 | ||||
Average Ambient Temperature | 25.3°C | ||||
Maximum Ambient Temperature | 29.0°C | ||||
Average Track Temperature | 33.4°C | ||||
Maximum Track Temperature | 37.0°C | ||||
Wet Sessions | 6 / 25 | ||||
Wet Session Probability | 24% | ||||
Ambient Pressure | 1010 |