Parním vlakem na Knížecí velikonoce na Křivoklátě

O velikonočním víkendu  se můžete svézt parním vlakem na tradiční křivoklátské vítání jara. Z důvodu sucha je dne 21.4.2019  “štokr” 556.0506 nahrazen “bardotkou” 749.264.

Pokud vás více než lidové tradice zajímá technika, pokračujte Křivoklátským expresem až do Lužné u Rakovníka a navštivte železniční muzeum.

Termín:

20. a 21. dubna 2019 – z důvodu sucha je “štokr” 556.0506 nahrazen “bardotkou” 749.264.

O velikonočních svátcích se údolím Berounky vydá na svou tradiční cestu Křivoklátský expres v čele s lokomotivou 556.0506.  

V Praze platí zákaz rozdělávání ohňů na rizikových místech

Knížecí velikonoce na Křivoklátě

Na Křivoklátě jsou pro návštěvníky připraveny každoroční oslavy příchodu jara v podobě staročeského a řemeslnického jarmarku. Ten doplňuje bohatý kulturní program s možností absolvovat i komentované prohlídky, původně přemyslovského hradu. Po předložení jízdenky z parního vlaku získáte slevu na vstupné na prohlídku hradu.

Z Křivoklátu pokračuje parní vlak přes město Rakovník až do Lužné u Rakovníka, kde mají milovníci historie a techniky možnost navštívit železniční muzeum Českých drah, které si v letošním roce připomíná dvacet let od svého otevření.

Z důvodu výluky v žst. Beroun je přetrasován parní vlak jedoucí na Knížecí Velikonoce na Křivoklátě.

Z důvodu výluky v železniční stanici Beroun nepojede parní vlak přes stanici Beroun.
Vlak pojede po odklonové trati přes Rudnou u Prahy a Nučice.

Jízdní řád

17781 Číslo vlaku 17780
9:26 Praha Smíchov 18:33
10:11 – 10:32 Beroun-Závodí 17:34 – 17:51
11:01 – 11:07 Křivoklát 16:47 – 17:02
11:27 – 11:54 Rakovník 16:00 – 16:29
12:06 Lužná u Rakovníka 15:48

změna vyhrazena

 

Opatření pro cestující z/do Berouna

Vlak 17781
·        Cestující z Berouna, jedoucí na parní vlak, použijí ze stanice Beroun Os 7739, odjezd: 09:50 hod. do stanice Beroun-Závodí, kde počkají na příjezd parního vlaku.
·        Cestující, jedoucí parním vlakem do Berouna, si ve stanici Beroun-Závodí přestoupí do osobního vlaku 7736, s odjezdem v 10:20 hodin.

Vlak Os 17780
·        Cestující, jedoucí parním vlakem do Berouna, si ve stanici Beroun-Závodí přestoupí do osobního vlaku Os 7720 s odjezdem 18:02 hod.

Ve výše uvedených vlacích budou v úseku Beroun – Beroun-Závodí a zpět, uznány jízdenky na parní vlak.



Prodej jízdenek:

Jízdní doklady se prodávají u všech pokladen ČD od 21. 3. 2019. Součástí jízdenky zakoupené v předprodeji je i zajištění místa k sezení. 

Jízdenky lze zakoupit také u průvodčího ve vlaku, bez garance místa k sezení. Jízdní doklady zakoupené ve vlaku se prodávají bez přirážky k jízdnému.

 

Program

Hrad Křivoklát

Jako tradičně si budete moci prohlédnout širokou nabídku zboží na velikonočním jarmarku, ochutnat mnoho dobrot a užít si celodenní program na I. nádvoří.

O hudební a taneční prvek se postarají folklórní soubory a kapela Klamovka. Děti zabaví divadlo eMILLIon či písničky Gábiny a Katky. Nebude chybět kejklíř Vojta Vrtek nebo Křivoklátský flašinetář.

V sobotu a neděli se také očekává příjezd knížete a kněžny z Fürstenberku (ve 13 hodin).

 

Lužná u Rakovníka

 V železničním muzeu se každou hodinu konají komentované prohlídky areálu s průvodcem.

Více informací naleznete ZDE

 

Lokomotiva 556.0506

Stále rostoucí přepravní nároky po 2. světové válce již nezvládaly nově dodané stroje 534.03, vycházející z předválečné konstrukce, ani početné stroje původní německé válečné řady BR 52, u ČSD 555.0. Proto byla Škodovým závodům zadána výroba nových nákladních lokomotiv s využitím osvědčeného pojezdu řady 555.1 a výkonného kotle z řady 475.1. V letech 1952-58 tak bylo dodáno 510 kusů lokomotiv 556.0. Má trámcový rám, výkonný kotel se spalovací komorou, varníkem a varnými rourami a výfukovou dyšnu Kylchap. Podle mechanického přikladače v licenci francouzské firmy Standart Stocker dostala lokomotiva přezdívku Štokr. Stroje byly nasazovány na nejtěžší vlaky a nesly veškerou tíhu dobového tzv. těžkotonážního hnutí. Po elektrizaci našich hlavních tratí pak postupně přecházejí na vedlejší a slouží až do konce pravidelného parního provozu. Z řady z nich se nakonec staly vytápěcí kotle pro topení v drážních objektech. Stroj 556.0506 je zvláštní tím, že nikdy nebyl oficiálně zrušen. Po odstavení se ho ujala pobočka ČSVTS, později občanské sdružení „STOCKER-KLUB“ v Č. Budějovicích a zásluhou jeho členů byl znovu zprovozněn.

Zdroj:  ČD muzeum Lužná u Rakovníka