Parní víkend v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka

Nenechte si ujít květnový parní víkend v Lužné u Rakovníka!

Parní jízdy s Papouškem a Heligónem

V sobotu a neděli 11. a 12. 5. 2019 se můžete svézt historickými vlaky taženými parními lokomotivami Papoušek a Heligón. Parní vlaky pojedou tam i zpět po trasách Praha – Lužná u Rakovníka a Rakovník – Lužná u Rakovníka.

V sobotu a neděli 11. a 12. května pojede historický vlak z Prahy do Lužné u Rakovníka, kde se koná parní víkend. Nostalgickým vlakem se můžete svézt stejnou trasou i zpět.

Parní víkend Lužná u Rakovníka

Parní jízdy Lužná u Rakovníka – Rakovník

Během obou víkendových dní se uskuteční ještě dvě parní jízdy tam i zpět mezi Lužnou u Rakovníka a Rakovníkem. Ty jistě uvítají návštěvníci, kteří se do Lužné u R. na parní víkend vydají pravidelnými vlakovými spoji a nechtějí se nechat ochudit o nostalgický zážitek.

 

Jízdní řád

Parní vlak Praha hl.n. – Lužná u Rakovníka
Stanice Tam Zpět
Praha hl. n. 8:54 16:46
Praha-Zličín 9:21–9:27 16:03–16:20
Hostivice 9:35 15:57
Kladno 9:58–10:15 15:39–15:43
Stochov 10:47 15:25
Lužná u Rakovníka 11:13 15:00

 

Parní vlaky Lužná u Rakovníka – Rakovník
Stanice Tam Zpět
Lužná u Rakovníka 9:47 13:48 10:51 14:51
Rakovník 10:03 14:04 10:35 14:35



Jízdné (pouze jednosměrné):

    Praha hl.n. až Hostivice – Lužná u R. 160 Kč/děti 6 až 15 let 120 Kč,

    Kladno až Stochov – Lužná u R. 100 Kč/děti 6 až 15 let 80 Kč,

    Lužná u R. – Rakovník 60 Kč (bez rozlišení dospělý/dítě),

    děti do 6 let zdarma bez nároku na místo.

Parní víkend Lužná u Rakovníka

Předprodej:

Předprodej zajištěn pouze pro vlaky z Prahy do Lužné a zpět.

    Na den 11. 5. 2019 bude předprodej ukončen 10. 5. 2019 ve 20 hod.

    Na den 12. 5. 2019 bude předprodej ukončen 11. 5. 2019 ve 20 hod.

Doprodej jízdenek přímo ve vlaku.

Předprodej jízdenek na vlaky v úseku Lužná u Rakovníka – Rakovník a zpět není zajištěn. Prodej jízdenek přímo ve vlaku.

Ve vlaku neplatí žádné slevy a ani jízdní výhody. Přeprava kol a kočárků není zajištěna.

 

Změna termínu, nasazení vozidel a programu akce je vyhrazena.

Více informací naleznete ZDE

 

Lokomotiva řady 477.0 („papoušek“)

je posledním typem parní lokomotivy, vyrobeným v ČKD pro Československé státní dráhy. Její výroba proběhla v letech 1951–1952 a 1955 a vývoj původně probíhal pod řadovým označením 476.1. Vzhledem k překročení nápravové hmotnosti během vývoje ale došlo k přeznačení typu na řadu 477.0. Téměř celá první série 38 kusů, dokončená v roce 1952, byla ještě dodána s tímto označením, druhá série o 22 kusech dodaná v roce 1955 již nesla nové označení. Lokomotivy druhé série měly pro zlepšení jízdních vlastností a vhodnější rozložení hmotnosti oproti první sérii zmenšený vodojem o 2 m³ a upraven byl i pojezd. První série pak získala nové značení sjednocené s druhou sérií.

Stroj je tendrovou lokomotivou určenou pro rychlou osobní dopravu na předměstských tratích a také pro dopravu rychlíků, kde nahradily zejména starší předválečné stroje řady 464.0. Postupem času přecházely vlivem postupu elektrifikace železniční sítě a výrobě nových motorových lokomotiv spíše na méně důležité tratě a výkony. Po roce 1970 začalo odstavování a rušení i této řady po necelých 20 letech provozu. Poslední lokomotivy dosluhovaly mezi lety 1978–1979. Do současnosti byly zachovány tři stroje evidenčních čísel 013, 043 a 060.

Zdroj: Wikipedie

 

Lokomotiva 414.096 (“Heligón”)

Po pěti letech restaurátorských prací byla 17. dubna zatopena parní lokomotiva 414.096 zvaná Heligón. Návštěvníkdy ČD Muzea v Lužné u Rakovníka čeká novinka. Po pěti letech stání v ŽOS České Velenice a sedmi letech oprav v luženské dílě bude opět v provozu více než sto let stará parní lokomotiva 414.096 s tendrem 412.365. Bude nasazována na trasy do Rakovníka, Stochova nebo na Kolešovku.

Zdroj: Želežničář, duben 2019