Mikulášská jízda Chornického železničního klubu 2019

 Mikulášská jízda zvláštního vlaku vedeného parní lokomotivou 423.009 z roku 1922.

Termín jízdy :

neděle 24. listopadu 2019

Mikulášská nadílka ve zvláštním vlaku, program ve stanici Šebetov.

 

Trasa jízdy:  

Česká Třebová–Skalice nad Svitavou–Chornice–Česká Třebová

Mikulášská jízda Chornického železničního klubu 2019

V neděli 24. listopadu 2019 tradiční Mikulášská jízda zvláštního vlaku vedeného parní lokomotivou 423.009 z roku 1922. Historickou soupravu, sestavenou z vozů bývalé třetí třídy, doprovodí nejen železniční personál v dobových stejnokrojích ze třicátých let minulého století, ale také Mikuláš s čertem, kteří nadělí hodným dětem malý dárek a zlobivým uhlí z lokomotivy. Ve vybraných stanicích na trase zájemci budou moci získat otisky pamětních razítek a speciální pamětní razítko Mikulášské jízdy bude k dispozici ve vlaku.

Sběratele jistě potěší možnost nákupu upomínkových předmětů se železniční tématikou i skutečnost, že v rámci akce se plánuje prodej propagačních magnetek Mikulášské jízdy. Během celé akce zajistí občerstvení bufetový vůz, kterému v době od 14.00 do 16.00 hodin vypomůže s nasycením návštěvníků dočasná prodejna v železniční stanici Šebetov. Cestujícím ze stanice Boskovice prodá jízdenky na vlak historická osobní pokladna, která otevře v čekárně této stanice ve 13.00 hodin a zavře až v čase odjezdu zvláštního vlaku. Ten pojede po osvědčené okružní trase z České Třebové přes Svitavy, Letovice, Skalici nad Svitavou, Chornice a svoji 127 kilometrů dlouhou jízdu ukončí v České Třebové.

 

Návrh jízdního řádu zvláštního vlaku:

Česká Třebová   10.30
Opatov  10.47–10.55
Svitavy  11.04–11.35
Svitavy-Lány  11.39–11.41
Hradec nad Svitavou  11.47–11.52
Březová nad Svitavou  12.07–12.22
Moravská Chrastová  12.24–12.26
Rozhraní  12.30–12.34
Letovice  12.42–13.14
Letovice zastávka   13.18–13.20
Zboněk  13.23–13.25
Svitávka  13.29–13.31
Skalice nad Svitavou  13.35–13.40
Boskovice  13.49–14.10
Knínice u Boskovic  14.19–14.23
Šebetov  14.30–15.30
Cetkovice  15.38–15.40
Velké Opatovice  15.46–16.06
Jevíčko  16.14–16.19
Biskupice u Jevíčka  16.23–16.25
Chornice  16.30–16.55
Mezihoří  17.01–17.03
Městečko Trnávka  17.08–17.25
Rozstání  17.28–17.30
Linhartice  17.38–17.40
Moravská Třebová  17.46–18.11
Kunčina  18.18–18.20
Mladějov na Moravě  18.28–18.47
Trpík  18.52–19.00
Anenská Studánka  19.05–19.06
Třebovice v Čechách  19.14–19.24
Česká Třebová  19.33

 

Zvláštní vlak zastavuje ve všech tarifních bodech na trase s výjimkou zastávek

Semanín, Svitavy-Lačnov, Březová nad Svitavou-Dlouhá a Světlá u Boskovic.

 

 

Jízdné a tarifní podmínky:

01–10 km = 40,- Kč

11–20 km = 60,- Kč

21–50 km = 80,- Kč

51–99 km = 120,- Kč

celodenní jízdenka = 180,- Kč

Děti do 5 let se přepravují bezplatně.

Děti od 5 do 15 let a psi se přepravují za poloviční jízdné.

Ve zvláštním vlaku neplatí jízdní doklady IDS JMK ani jízdenky, jízdní výhody, slevy a komerční nabídky jiných dopravců.

Přeprava jízdních kol a kočárků je v historické soupravě vyloučena.

 

Více informací naleznete ZDE

Lokomotiva řady 423.0

je tendrová parní lokomotiva pro místní dráhy. Byla vyráběna v První českomoravské továrně na stroje v Praze (později ČKD) a v menších počtech i v Adamovských strojírnách a Škodových závodech pro Československé státní dráhy. Její výroba proběhla s přestávkami v letech 1921–1946 a celkem vzniklo 231 kusů. Po roce 1918, kdy většina místních tratí přešla pod státní dráhy, byly pod ČSD převedeny i lokomotivy, které sloužily v dopravě na lokálních tratích. Protože různorodý lokomotivní park se jevil z hlediska provozu a údržby ekonomicky nevýhodný, rozhodly se jej státní dráhy sjednotit pořízením nových lokomotiv řady 423.0, kterými by starší stroje nahradily. Jednalo se o lokomotivy nové konstrukce, vycházející ze starší řady 422.0 a dalších typů. Byly určeny k dopravní obsluze místních tratí s lehkým železničním svrškem a zajišťovaly zde jak nákladní, tak i osobní dopravu.

Pro svou nenáročnou obsluhu i spolehlivost byly lokomotivy v provozu velmi oblíbené a získaly přezdívku „Velký bejček“. Na mnoha vedlejších tratích sloužily po desítky let; větší odstavování nastalo až v šedesátých letech s nástupem lokomotiv motorových a s úbytkem výkonů. Poslední lokomotivy byly vyřazeny okolo roku 1980. Několik kusů však zůstalo zachováno. Jsou vedeny jako muzejní; čtyři z nich jsou i provozuschopné a jsou používány při jízdách historických vlaků.

Zdroj: Wikipedie

 

Znovu vlakem do Židlochovic – pojede parní vlak tažený lokomotivou Skaličák