Vydejte se parním vlakem na Jindřichovické dny 2018 – Jindřichovice pod Smrkem

  • Jana Bečková
  • 26.7.2018
  • Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Vydejte se parním vlakem na Jindřichovické dny 2018 – Jindřichovice pod Smrkem

Jízda parního vlaku s lokomotivami 310.0134 a 431.032.

Termín parní jízdy:

11. srpna 2018

Tradiční akce „Jindřichovické dny“ bude letos doplněna o jízdu parního vlaku se dvěma lokomotivami: malou turnovskou 310.0134, neboli „kafemlejnkem“, a větší „ventilovkou“ 431.032 bratrů Bednářů z Vonwillerky.

Jindřichovické dny 2018

Program akce je naplánován od pátku 10. srpna 17 hodin až do pozdního večera následující soboty, tedy 11. srpna. Zábavu i poučení si zde najde každá věková kategorie, ale zejména děti. Nebude chybět hudební produkce, hasičská soutěž, historický šerm a mnohé další. Podrobnosti naleznete ZDE

Parní vlak:

Zvláštní parní vlak pojede dopoledne z Liberce do Jindřichovic p. Smrkem, poté po technické přestávce do Raspenavy, nedlouho nato zpět do Jindřichovic, a po doplnění vody se odpoledne vrátí do Liberce. Vlak bude složen ze dvou parních lokomotiv a soupravy historických osobních vozů.

Trasa jízdy parního vlaku:

Turnov – Liberec – Frýdlant – Jindřichovice – Frýdlant – Jindřichovice – Liberec – Turnov

Jízdní řád:

Parním vlakem do Jindřichovic 11.8.2018

 

Více informací naleznete ZDE



Parní lokomotiva 310.0134

Malá parní tendrovka řady 310.0 zvaná kafemlejnek představovala nejtypičtější lokomotivu českých místních drah. Tento stroj rakouské konstrukce se vyráběl již od roku 1878, v Čechách například v „První českomoravské továrně na stroje“ v Libni v období 1900-1913. ČSD převzaly celkem 138 lokomotiv, jak nově vyrobených, tak i starších rakouských, provozovaných na místních drahách do zestátnění v období před rokem 1938. Lokomotivu 310.0134 provozuje spolek Klub přátel železnic Českého ráje se sídlem v Turnově.

Parní lokomotiva 310.0134

Parní lokomotiva 431.032

Lehká tendrovka řady 431.0 (opět) rakouské konstrukce byla v počtu „pouhých“ 31 kusů typickou lokomotivou především slovenských kopcovitých tratí, a to až do začátku sedmdesátých let. Spolehlivá a u personálu oblíbená řada s poměrně nízkými provozními náklady (i díky ventilovému rozvodu, v českých zemích jen zřídka používaným). Lokomotivu 431.032 provozují bratři Bednářové z Vonwillerky se sídlem v Žamberku.

Parní lokomotiva Ventilovka- ilustrační foto

 

Více informací naleznete ZDE