Na Velký pátek s párou



Zahájení sezony na Velký pátek na lince T4  Lovosice-Most

Na Velký pátek, tedy 30. března 2018, bude v Mostě od 7:30 hodin zahájena nová sezóna víkendové turistické linky T4 Lovosice–Most. Na trať vyjede mezi pravidelnými spoji mimořádný parní vlak tažený lokomotivou 423.041 přezdívanou Velký bejček. Zapřaženy budou bufetový a čtyři historické vozy. Velký bejček vyráží v 8:30.

Jízdné

pro jeden směr: Dospělí 80 Kč, děti 6–15 let 30 Kč (prodej jízdenek pouze ve vlaku). Zajištěn je prodej občerstvení a doprovodný hudební program. Prohlídky parní lokomotivy Třebívlicích, Třebenicích, Lovosicích, Libčevsi  a Mostě podle jízdního řádu.*

Změna programu vyhrazena.


Plakát pořadatele

Na velký pátek s párou Most-Lovosice – 30.3.2018

Lokomotiva Velký Bejček

Lokomotiva řady 423.0 je tendrová parní lokomotiva pro místní dráhy. Byla vyráběna vyrobená v První českomoravské továrně na stroje v Praze (později ČKD) a v menších počtech i v Adamovských strojírnách a Škodových závodech pro Československé státní dráhy. Její výroba proběhla s přestávkami v letech 1921–1946 a celkem vzniklo 231 kusů. Po roce 1918, kdy většina místních tratí přešla pod státní dráhy, byly pod ČSD převedeny i lokomotivy, které sloužily v dopravě na lokálních tratích. Protože různorodý lokomotivní park se jevil z hlediska provozu a údržby ekonomicky nevýhodný, rozhodly se jej státní dráhy sjednotit pořízením nových lokomotiv řady 423.0, kterými by starší stroje nahradily. Jednalo se o lokomotivy nové konstrukce, vycházející ze starší řady 422.0 a dalších typů. Byly určeny k dopravní obsluze místních tratí s lehkým železničním svrškem a zajišťovaly zde jak nákladní, tak i osobní dopravu.

Pro svou nenáročnou obsluhu i spolehlivost byly lokomotivy v provozu velmi oblíbené a získaly přezdívku „Velký bejček“). Na mnoha vedlejších tratích sloužily po desítky let; větší odstavování nastalo až v šedesátých letech s nástupem lokomotiv motorových a s úbytkem výkonů. Poslední lokomotivy byly vyřazeny okolo roku 1980. Několik kusů však zůstalo zachováno. Jsou vedeny jako muzejní; čtyři z nich jsou i provozuschopné a jsou používány při jízdách historických vlaků.

Zdroj Wikipedie

 

Turistická linka T4

AŽD Praha spouští ve spolupráci s Ústeckým krajem víkendovou turistickou linku T4 na trati Lovosice – Most. Trať v úseku Čížkovice – Obrnice AŽD Praha koupila v roce 2016 od Správy železniční dopravní cesty, a tvoří většinu trasy Lovosice – Most. Železnici vedoucí malebnou krajinou Českého středohoří se přezdívá Švestková dráha. Veřejnou osobní drážní dopravu bude AŽD Praha provozovat následujících pět let. Dle smlouvy s Ústeckým krajem je provoz turistické linky T4 smluvně zavázán v období od 1. 4. 2017 do 31. 12. 2021.

Více informací naleznete  : https://www.azd.cz/provozovani-drahy/turisticka-linka-t4/

 



Booking.com