Přezdívky parních lokomotiv



Booking.com

 

Přezdívka Označení Popis  ilustrační foto
Malý Štokr U 57.0 podle automatického přikladače uhlí  
Nohatá 275.0 má dvě nápravy o velkém průměru kol  
Kafemlejnek 300.6 podle bublavého zvuku připomínající „kafe melu“  
Kafemlejnek, Třistadesítka 310.0 podle bublavého zvuku připomínající „kafe melu“, podle označení řady 
Matylda 313.4 jméno  
Uhranka 331.0 podle původu v Maďarsku  
Všudybylka 354.0 byla rozšířená na většině tratí
Všudybylka jednička, Tříkolák 354.1 má tři hnané nápravy
Všudybylka sedma 354.7 podle čísla konstrukční série
Hrboun 375.0 kotel se směrem ke kabině zvyšuje



Mikádo 387.0 tvar komína připomíná dámský účes mikádo 
Litevka 399.0 podle země původu  
Malý Bejček 422.0 podle výkonnosti stroje  
Velký Bejček 423.0 podle výkonnosti stroje   

Ventilovka 431.0 podle regulace výkonu pomocí ventilů 
Skaličák 433.0 byly deponovány ve Skalici nad Svitavou  
Čtyřkolák 434.1 má čtyři hnané nápravy
Čtyřkolák, Dvojka  434.2 má čtyři hnané nápravy, označení podle řady   
Ušatá, Bulík 464.0 podle výrazných usměrňovacích plechů 

 

Šlechtična, Pětasedma 475.1 byla jednou z nejlepších lokomotiv, označení podle řady

Papoušek 477.0  podle barvy nátěru
Zelený Anton 486.0 podle barvy nátěru  
Albatros 498.0 elegancí a rychlostí připomínající ptáka albatrose  

Pětikolák 524.1 má pět hnaných náprav  
Kremák 534.0 plocha roštu měla podobné rozměry jako v krematoriu  

Němka 555.0 podle země výroby Německo  
Mazutka 555.3 přestavěná ze strojů 555.0 na spalování mazutu   
Štokr, Bugatka 556.0 podle automatického podavače, ochranné rámy nad reflektory připomínaly vozy Bugatti  
Komárek M 124.0 parní vůz označený podle výrobce parního kotle Komarek Maschinenfabrik   
Změny vyhrazeny , možno doplnit dle  relevantní informace