Přezdívka | Označení | Popis | ilustrační foto |
Malý Štokr | U 57.0 | podle automatického přikladače uhlí | |
Nohatá | 275.0 | má dvě nápravy o velkém průměru kol | |
Kafemlejnek | 300.6 | podle bublavého zvuku připomínající „kafe melu“ | |
Kafemlejnek, Třistadesítka | 310.0 | podle bublavého zvuku připomínající „kafe melu“, podle označení řady | |
Matylda | 313.4 | jméno | |
Uhranka | 331.0 | podle původu v Maďarsku | |
Všudybylka | 354.0 | byla rozšířená na většině tratí | |
Všudybylka jednička, Tříkolák | 354.1 | má tři hnané nápravy | |
Všudybylka sedma | 354.7 | podle čísla konstrukční série | |
Hrboun | 375.0 | kotel se směrem ke kabině zvyšuje | |
Mikádo | 387.0 | tvar komína připomíná dámský účes mikádo | |
Litevka | 399.0 | podle země původu | |
Malý Bejček | 422.0 | podle výkonnosti stroje | |
Velký Bejček | 423.0 | podle výkonnosti stroje | |
Ventilovka | 431.0 | podle regulace výkonu pomocí ventilů | |
Skaličák | 433.0 | byly deponovány ve Skalici nad Svitavou | |
Čtyřkolák | 434.1 | má čtyři hnané nápravy | |
Čtyřkolák, Dvojka | 434.2 | má čtyři hnané nápravy, označení podle řady | |
Ušatá, Bulík | 464.0 | podle výrazných usměrňovacích plechů |
|
Šlechtična, Pětasedma | 475.1 | byla jednou z nejlepších lokomotiv, označení podle řady | |
Papoušek | 477.0 | podle barvy nátěru | |
Zelený Anton | 486.0 | podle barvy nátěru | |
Albatros | 498.0 | elegancí a rychlostí připomínající ptáka albatrose | |
Pětikolák | 524.1 | má pět hnaných náprav | |
Kremák | 534.0 | plocha roštu měla podobné rozměry jako v krematoriu | |
Němka | 555.0 | podle země výroby Německo | |
Mazutka | 555.3 | přestavěná ze strojů 555.0 na spalování mazutu | |
Štokr, Bugatka | 556.0 | podle automatického podavače, ochranné rámy nad reflektory připomínaly vozy Bugatti | |
Komárek | M 124.0 | parní vůz označený podle výrobce parního kotle Komarek Maschinenfabrik | |
Změny vyhrazeny , možno doplnit dle relevantní informace |