Parní vlak s lokomotivou Šlechtična pojede z Prahy do Plzně


Udělejte si nedělní výlet z Prahy na Karlštejn nebo až do Plzně.

Lokomotiva Šlechtična potáhne vlak z Prahy do Plzně

10. června 2018 v 10:10 vyjede ze Smíchova parní rychlík s lokomotivou 475.111 a historickými osobními vozy. Jízdné bude společné pro všechny úseky.

Zaplatíte za nástup do vlaku a je pouze na vás kde vystoupíte

Dospělí zaplatí 150 Kč, dítě do 15 let 80 Kč a děti do 6 let zdarma.

Odjezdy

Praha-Smíchov 10:10

Praha-Kačerov 10:25

Karlštejn 10:56/11:06

Hořovice 11:33/11:43

Rokycany 12:08/12:13

Plzeň hl.n. 12:35



Více informací naleznete ZDE 

Lokomotiva Šlechtična

Lokomotiva 475.1 je univerzální parní lokomotiva vyráběná v letech 1947–1950 Škodovými závody v Plzni pro Československé státní dráhy v celkovém počtu 172 kusů. Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku Šlechtična. Lokomotiva byla určena pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také příležitostně rychlých nákladních vlaků.

Lokomotivka Škoda v Plzni uplatnila při výrobě této řady nejmodernější technologie a konstrukční prvky používané v té době v zahraničí. V našem provozu se tak objevila lokomotiva s novými konstrukčními prvky, které se při konstrukci parních kotlů dosud nepoužívaly. Jedná se zejména o spalovací komoru a varník. U některých lokomotiv byla použita valivá ložiska. Protože se nové prvky osvědčily, byly použity i při konstrukci další, větší lokomotivy řady 556.0 pro nákladní dopravu.

  • maximální rychlost 100 km/h
  • nápravový tlak 15 tun
  • výkon přibližně 2 000 koní

Stroje řady 475.1 sloužily více než 30 let a pro svou spolehlivost a zároveň jednoduchou obsluhu si získaly mezi lokomotivními četami i dílenským personálem oblibu. S přibývajícím stářím přecházely na méně důležité výkony a vedlejší tratě, kde nahradily starší stroje. Prošly také několika rekonstrukcemi, mezi ty nejdůležitější patří dosazení mechanických přikladačů a nových dyšen typu Kylchap. Od poloviny 60. let byly postupně vyřazovány a s dodávkami nových motorových lokomotiv v sedmdesátých letech se jejich počty dále snižovaly. Poslední stroje této řady vydržely v provozu až do roku 1980.

 

Zdroj: Wikipedie