Festival parních lokomotivu v muzeu Ampflwang

 DAMPFLOKFEST v muzeu v Lokparku Ampflwangu

Termín:

6. – 7. říjen 2018

Rakouská společnost pro historii železnic (ÖGEG) provozuje historické vozy od roku 1974.

Parní a dieselové lokomotivy 6. a 7. října 2018 dokáží, že nepatří do starého železa.

Můžete se také těšit na:

  • jízdy na stanovišti strojvedoucího
  • hodiny pro  fotografování (06.10.18 od 18:30 hodin)
  • noční fotografování
  • noční přehlídka na točně
    modelová železnice H0.Nostalgické parní vlaky na naší 10,5 km dlouhé muzejní trati



Jízdní řád

Ampflwang  Timelkam
9:00 10:00
12:45 14:00
16:30 17:30

 

Více informací naleznete ZDE

Foto: ÖGEG

Rakouská společnost pro železniční historii

Před koncem století páry v roce 1974  byla založena Rakouská společnost pro železniční historii  (ÖGEG) v Linci / Dunaji s ambiciózním cílem zachovat některé z posledních aktivních parních lokomotiv. O více než 30 let později je společnost rozdělena do tří sekcí

LOKPARK Ampflwang (standardní rozchod)
Steyrtalbahn (úsek úzkého rozchodu)
Parník „Schönbrunn“

Základní kámen pro LOKPARK Ampflwang byl položen v roce 1976, kdy byla získána první lokomotiva třídy 78.618 – typ osobní třídy 2C2t (4-6-4T). Její revize v provozním stavu trvala více než deset let a provedla ji hrstka nadšených dobrovolníků. Mezitím se v průběhu let rozšířila sbírka zajímavých rakouských tříd jako 93, 392 a 52 a vyvrcholila zakoupením třídy 12 (1D2, 2-8-4) nejpozoruhodnější rakouské expresní parní lokomotivy. Tato lokomotiva musela být převezena z Rumunska, kde jich byl na základě licence postaven velký počet.

V roce 1996 uzavření uhelné těžební společnosti v Ampflwangu, poblíž  známého regionu Salzkammergut, nabídlo jedinečnou možnost převzetí  nákladní tratě se standardním rozchodem  z Timelkamu do Ampflwangu včetně malého lokomotivního depa a dalších budov souvisejících s těžebními činnostmi. Lokální trať je přímo napojena na nejvýznamnější rakouskou hlavní trať z Vídně do Salzburgu – Westbahn. Rok 2006 byl pro  společnost dalším důležitým rokem. Výstava „Uhlí a pára“, pořádaná regionální vládou Horního Rakouska, vznikala ve městě Ampflwang zhruba půl roku. Při přípravě této akce byla zrekonstruována většina stávajících budov a byla postavena zcela nová kruhová budova, která se stala důstojným domovem  historické kolekce lokomotiv včetně typických rakouských elektrických a dieselových lokomotiv, jako jsou třídy 1189, 1010 nebo 2050.

Lokopark Ampflwang

Muzeum, které se nazývá LOKPARK Ampflwang, je otevřeno od května do října. Navštivte kruhový dům, kde jsou vystaveny provozní lokomotivy nebo „Sortierung“, bývalé těžební zařízení vystavující speciální výstavu týkající se železnice a těžby. Náš obchod nabízí široký výběr drobných suvenýrů a knih.

Parní a dieselové vlaky jezdí pravidelně v neděli od července do září na standardní tratiAmpflwang – Timelkam:

 

Trať Steyrtal

je nejstarší úzkorozchodná trať (760 mm) v Rakousku a byla otevřena v roce 1889. Začíná v Steyru , starým městem s dlouholetou tradicí výroby oceli. Po jízdě údolím údolí řeky Steyr  kolem slavného kostelem „Christkindl“ trať končí v Grünburgu. V roce 1982  uzavřely rakouské spolkové dráhy poslední rakouskou trať s výhradě parním provozem.  V roce 1985 se  Rakouské společnosti pro železniční historii podařilo provoz znovu obnovit

Nostalgické jízdy

Zažít  atmosféru zlatého věku páry můžete jízdou v původních vagonech kdy míjíte nádražní budovy ve starém stylu.  Vlaky jezdí od května do října. Další jsou provozovány v období Vánoc.

 

Více informací naleznete ZDE