DAMPFLOKFEST v muzeu v Lokparku Ampflwangu
Termín:
6. – 7. říjen 2018
Rakouská společnost pro historii železnic (ÖGEG) provozuje historické vozy od roku 1974.
Parní a dieselové lokomotivy 6. a 7. října 2018 dokáží, že nepatří do starého železa.
Můžete se také těšit na:
- jízdy na stanovišti strojvedoucího
- hodiny pro fotografování (06.10.18 od 18:30 hodin)
- noční fotografování
- noční přehlídka na točně
modelová železnice H0.Nostalgické parní vlaky na naší 10,5 km dlouhé muzejní trati
Jízdní řád
Ampflwang | Timelkam |
9:00 | 10:00 |
12:45 | 14:00 |
16:30 | 17:30 |
Více informací naleznete ZDE
Rakouská společnost pro železniční historii
Před koncem století páry v roce 1974 byla založena Rakouská společnost pro železniční historii (ÖGEG) v Linci / Dunaji s ambiciózním cílem zachovat některé z posledních aktivních parních lokomotiv. O více než 30 let později je společnost rozdělena do tří sekcí
LOKPARK Ampflwang (standardní rozchod)
Steyrtalbahn (úsek úzkého rozchodu)
Parník „Schönbrunn“
Základní kámen pro LOKPARK Ampflwang byl položen v roce 1976, kdy byla získána první lokomotiva třídy 78.618 – typ osobní třídy 2C2t (4-6-4T). Její revize v provozním stavu trvala více než deset let a provedla ji hrstka nadšených dobrovolníků. Mezitím se v průběhu let rozšířila sbírka zajímavých rakouských tříd jako 93, 392 a 52 a vyvrcholila zakoupením třídy 12 (1D2, 2-8-4) nejpozoruhodnější rakouské expresní parní lokomotivy. Tato lokomotiva musela být převezena z Rumunska, kde jich byl na základě licence postaven velký počet.
V roce 1996 uzavření uhelné těžební společnosti v Ampflwangu, poblíž známého regionu Salzkammergut, nabídlo jedinečnou možnost převzetí nákladní tratě se standardním rozchodem z Timelkamu do Ampflwangu včetně malého lokomotivního depa a dalších budov souvisejících s těžebními činnostmi. Lokální trať je přímo napojena na nejvýznamnější rakouskou hlavní trať z Vídně do Salzburgu – Westbahn. Rok 2006 byl pro společnost dalším důležitým rokem. Výstava „Uhlí a pára“, pořádaná regionální vládou Horního Rakouska, vznikala ve městě Ampflwang zhruba půl roku. Při přípravě této akce byla zrekonstruována většina stávajících budov a byla postavena zcela nová kruhová budova, která se stala důstojným domovem historické kolekce lokomotiv včetně typických rakouských elektrických a dieselových lokomotiv, jako jsou třídy 1189, 1010 nebo 2050.
Lokopark Ampflwang
Muzeum, které se nazývá LOKPARK Ampflwang, je otevřeno od května do října. Navštivte kruhový dům, kde jsou vystaveny provozní lokomotivy nebo „Sortierung“, bývalé těžební zařízení vystavující speciální výstavu týkající se železnice a těžby. Náš obchod nabízí široký výběr drobných suvenýrů a knih.
Parní a dieselové vlaky jezdí pravidelně v neděli od července do září na standardní tratiAmpflwang – Timelkam:
Trať Steyrtal
je nejstarší úzkorozchodná trať (760 mm) v Rakousku a byla otevřena v roce 1889. Začíná v Steyru , starým městem s dlouholetou tradicí výroby oceli. Po jízdě údolím údolí řeky Steyr kolem slavného kostelem „Christkindl“ trať končí v Grünburgu. V roce 1982 uzavřely rakouské spolkové dráhy poslední rakouskou trať s výhradě parním provozem. V roce 1985 se Rakouské společnosti pro železniční historii podařilo provoz znovu obnovit
Nostalgické jízdy
Zažít atmosféru zlatého věku páry můžete jízdou v původních vagonech kdy míjíte nádražní budovy ve starém stylu. Vlaky jezdí od května do října. Další jsou provozovány v období Vánoc.
Více informací naleznete ZDE