
Nučice 28.9.2018 výročí KND a vlečky Mořina
Vlečka na Mořinu ožije provozem parních vlaků a bude otevřena štola na Malou Ameriku
Termín:
O víkendu 13. a 14. října 2018
Parní vlaky s lokomotivami 213.902, 313.902 IMC Plzeň a EP1000 NTM/ČD budou výchozí ze stanice SŽDC Nučice a dále pojedou přes Hořelice a Kuchař až na Mořinu, kde bude připravena výstava parních a motorových lokomotiv. Zároveň bude otevřena štola na Malou Ameriku.
Jízdní řád

Jízdné
Zpáteční jízdné dospělý 100 Kč, děti do 15 let 50 Kč, děti do 6 let 20 Kč.
Více informací naleznete ZDE
Kladensko-nučická dráha
Kladensko-nučická dráha (zkratka KND) byla železnice určená od počátku pro nákladní dopravu, a to železné rudy z Nučic, později také vápence z lomů Mořina a uhlí (odbočka na dolu Max) do kladenských železáren. Do provozu byla uvedena 7. ledna 1858. Pozoruhodností této tratě bylo její úrovňové křížení na širé trati s Buštěhradskou dráhou poblíž obce Pletený Újezd, které bylo jedním ze dvou takových křížení v Evropě.
Dráha patřila firmě Pražská železářská společnost (PEG). Úsek Kladno – Hořelice byl zrušen 31. prosince 1968, úsek Hořelice – Mořina byl předán tehdejšímu těžebnímu podniku vlastnícímu mořinské lomy, který na trati zrušil všechny stanice a odbočky kromě stanice Kuchař a zrekonstruoval ji. Vlečka z Nučic k lomům Mořina včetně nučického nákladového nádraží, ležícího na území Rudné-Hořelic, je dosud provozována.
Zdroj: Wikipedie
Oslavy 160 let Kladensko-nučické dráhy a 50 let vlečky Mořina