160 let Kladensko-nučické dráhy a 50 let vlečky Mořina

  • Jana Bečková
  • 14.10.2018
  • Komentáře nejsou povolené u textu s názvem 160 let Kladensko-nučické dráhy a 50 let vlečky Mořina


Vlečka na Mořinu ožije provozem parních vlaků a  bude otevřena štola na Malou Ameriku

Termín:

O víkendu 13. a 14. října 2018

Parní vlaky s lokomotivami 213.902, 313.902 IMC Plzeň a EP1000 NTM/ČD budou výchozí ze stanice SŽDC Nučice a dále pojedou přes Hořelice a Kuchař až na Mořinu, kde bude připravena výstava parních a motorových lokomotiv. Zároveň bude otevřena štola na Malou Ameriku.


Jízdní řád

 



Jízdné

Zpáteční jízdné dospělý 100 Kč, děti do 15 let 50 Kč, děti do 6 let 20 Kč.

Více informací naleznete ZDE



Kladensko-nučická dráha

Kladensko-nučická dráha (zkratka KND) byla železnice určená od počátku pro nákladní dopravu, a to železné rudy z Nučic, později také vápence z lomů Mořina a uhlí (odbočka na dolu Max) do kladenských železáren. Do provozu byla uvedena 7. ledna 1858. Pozoruhodností této tratě bylo její úrovňové křížení na širé trati s Buštěhradskou dráhou poblíž obce Pletený Újezd, které bylo jedním ze dvou takových křížení v Evropě.

Dráha patřila firmě Pražská železářská společnost (PEG). Úsek Kladno – Hořelice byl zrušen 31. prosince 1968, úsek Hořelice – Mořina byl předán tehdejšímu těžebnímu podniku vlastnícímu mořinské lomy, který na trati zrušil všechny stanice a odbočky kromě stanice Kuchař a zrekonstruoval ji. Vlečka z Nučic k lomům Mořina včetně nučického nákladového nádraží, ležícího na území Rudné-Hořelic, je dosud provozována.

Zdroj: Wikipedie

 

Oslavy 160 let Kladensko-nučické dráhy a 50 let vlečky Mořina