Žitavská úzkorozchodná dráha je jednou z několika zbývajících saských úzkorozchodných drah s rozchodem 750 mm.Licenci na stavbu trati získala společnost Zittau-Oybin-Jonsdorfer Eisenbahn-Gesellschaft (ZOJE, lidový výklad této zkratky je Zug ohne jede Eile, tedy vlak bez jakéhokoliv spěchu, která 26. června 1889 zahájila výstavbu. K otevření společného úseku do Bertsdorfu, navazujícího na 1,65 kilometru na stávající trať Žitava–Heřmanice, došlo 25. listopadu 1890. Uvažovalo se též o prodloužení trati z Jonsdorfu až do české Mimoně.
Na pravidelné spoje jsou nasazovány parní lokomotivy řad 99.73-76 (7 ks, z toho 4 provozní) a 99.77-79 (1 ks). Dráha vlastní také dieselovou lokomotivu L30H. Od roku 2011 je na pravidelné spoje nasazována také dieselová lokomotiva L45H, do které byl v železničních dílnách MaLoWa instalován motor CAT C18 o výkonu 650k.Vlaky jezdí denně .
Počet stanic | cena-jedna jízda | cena-tam i zpět |
1-2 stanice | 3,00 | 5,00 |
3-4 stanice | 6,00 | 10,00 |
5-8 stanice | 8,00 | 12,00 |
9-14 stanice | 9,00 | 15,00 |
Další ceny jízdného | Akceptovány karty | cena v Euro |
Údaje úzkokolejky
stanice a zastávky | kilometráž | poznámka |
---|---|---|
Zittau – Bertsdorf | 8,9 km | 243 m.n.m – Zittau |
Bertsdorf-Lázně Oybin | 3,3 km | 389 m.n.m – Oybin |
Bertsdorf-Lázně Jonsdorf | 3,8 km | 336 m.n.m – Bertsdorf |
Lázně Oybin-Lázně Jonsdorf | 6,0 km | 451 m.n.m – Jondsdorf |
Délka jízdy | 45 minut cca | Jonsdorf |
Jízdní řády | Stranky provozovatele dráhy |
One thought on “Žitavská úzkokolejka – Zittauer Schmalspurbahn,Bimmelboahnl“ 2016”