Žitavská úzkokolejka – Zittauer Schmalspurbahn,Bimmelboahnl“ 2016

Žitavská úzkorozchodná dráha je jednou z několika zbývajících saských úzkorozchodných drah s rozchodem 750 mm.Licenci na stavbu trati získala společnost Zittau-Oybin-Jonsdorfer Eisenbahn-Gesellschaft (ZOJE, lidový výklad této zkratky je Zug ohne jede Eile, tedy vlak bez jakéhokoliv spěchu, která 26. června 1889 zahájila výstavbu. K otevření společného úseku do Bertsdorfu, navazujícího na 1,65 kilometru na stávající trať Žitava–Heřmanice, došlo 25. listopadu 1890. Uvažovalo se též o prodloužení trati z Jonsdorfu až do české Mimoně.

Na pravidelné spoje jsou nasazovány parní lokomotivy řad 99.73-76 (7 ks, z toho 4 provozní) a 99.77-79 (1 ks). Dráha vlastní také dieselovou lokomotivu L30H. Od roku 2011 je na pravidelné spoje nasazována také dieselová lokomotiva L45H, do které byl v železničních dílnách MaLoWa instalován motor CAT C18 o výkonu 650k.Vlaky jezdí denně .

Ceník jízdného standard
Počet stanic cena-jedna jízda cena-tam i zpět
1-2 stanice 3,00 5,00
3-4 stanice 6,00 10,00
5-8 stanice 8,00 12,00
9-14 stanice 9,00 15,00
  Další ceny jízdného Akceptovány karty

Libnet

 cena v Euro

Údaje úzkokolejky

stanice a zastávky kilometráž poznámka
Zittau – Bertsdorf 8,9 km  243 m.n.m – Zittau
Bertsdorf-Lázně Oybin 3,3 km 389 m.n.m – Oybin
Bertsdorf-Lázně Jonsdorf 3,8 km 336 m.n.m –  Bertsdorf
Lázně Oybin-Lázně Jonsdorf 6,0 km 451 m.n.m – Jondsdorf
Délka jízdy 45 minut cca Jonsdorf
Jízdní řády Stranky provozovatele dráhy
Jízdní řády 2016




One thought on “Žitavská úzkokolejka – Zittauer Schmalspurbahn,Bimmelboahnl“ 2016”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *