Malý seriál parních lokomotiv

7Hohenzollern z roku 1901 : Byla vyráběna stejnojmennou lokomotivkou v letech 1887-1919 a bylo vyrobeno celkem 16 kusů . Délka 6,2 m rozchod 1 000 mm.

Parní lokomotiva hohenzollern1900

Robert Stephenson 1835-1935 , Německé lokomotiva Adler na trati Norimberk Fürt byla první lokomotivkou v Německu. A podle informací je od roku 2008 opět v provozu. Délka 7.62 m, Hmotmost 14,3 tun vč.zásob, Rychlost max. 65 km/h, cestovní 25 km/h, Rozchod 1 435mm, výkon 21 koní

Robert Stephenson

SLM -lokomotiva sloužila na odklízení sněhu v Berninckém a průsmyku  to v letech 1910 a 1912 je  dostala je Berninabhn (dnes RhB) dva samohybné sněhomety se dvěma pohyblivými třínápravovými podvozky konstrukčního typu Mayer Xrotd 9213 . Je do dnes provozuschopný a zřejmě světový unikát samojízdného sněhometu.
Délka : 13,865 m , hmotnost . 63 ,5 t , výkon : 580 HP , rychlost sněhomet : 12 km/h , pojezd 36 km/h , rozchod : 1000 mm

Door Kabelleger / David Gubler (http://www.bahnbilder.ch) – Eigen werk: http://bahnbilder.ch/picture/5889, CC BY-SA 3.0, $3

Lužná u Rakovníka. srpen 2013 Foto :Aleš Metlický




Experimentální lokomotiva 365-501, zkušebně vybavená vytápěním práškovým uhlím . FOTO : VÚZ archiv

Lokomotivní řada 310.0 je typickou parní lokomotivou bývalých československých drah

Lokomotivní řada 310.0

Byla to řada malých trojspřežních tendrových lokomotiv, označená u Rakouských státních drah 97. V letech 1878-1913 bylo vyrobeno 228 lokomotiv řady 97 a k tomu neurčitý počet lokomotiv pro jiné místní dráhy (s jiným označením). Tuto řadu lokomotiv lze rozdělit do dvou skupin: Lokomotivy 97.01-97.98 (včetně) a ostatní stroje. Lišily se svými parametry ale větší rozdíl nebyl. Všechny lokomotivy se vyznačovaly baňatým komínem a vysokým parním dómem, umístěným hned za komínem.
Lokomotiva 475.1 byla univerzální parní lokomotiva ČSD vyráběná v letech 1947 – 1950 Škodovými závody v Plzni.

Lokomotiva 475.1

Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku Šlechtična. Lokomotiva byla určená pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také pro dopravu rychlých nákladních vlaků. Lokomotivka Škoda v Plzni uplatnila při výrobě této řady nejmodernější technologie a konstrukční prvky používané v té době v zahraničí. V našem provozu se tak objevila lokomotiva s novými konstrukčními prvky, které se při konstrukci parních kotlů dosud nepoužívaly. Jedná se zejména o spalovací komoru a varník. U některých lokomotiv byla použita valivá ložiska. V provozu u ČSD bylo 147 lokomotiv. Jejich působnost je téměř na celém území Československa. Ke zrušení prvních dvou strojů došlo v roce 1963. S dodávkami nových motorových lokomotiv v sedmdesátých letech se počty řady 475.1 dále snižovaly, avšak značná poruchovost nových motorových lokomotiv řady T 478 (753) vedla k určitému prodloužení služebního nasazení řady 475.1. Stroje 475.1 vydržely v provozu až do roku 1980. K lokomotivě se používaly tendry řady 932.3 a 935.0. Stroje sloužily v ČSD s některými změnami, jako bylo dosazení mechanických přikladačů nebo montování dyšny Kylchap, až do 80. let. zdroj – wikipedia.org

Podnik Škoda Plzeň dodal Českým drahám celkem 147 těchto lokomotiv.Další řady 1148 a 1172 byly dodány Severní Korei v rámci socialistické výpomoci .
Délka : 24,8 m , Hmotnost : 100t, rychlost :100km/h , Výkon : 1480kW/2012 koní , vlastní zdroje


Booking.com

PROTOTYP LOKOMOTIVY 556.101 vytápěná uhelným prachem Foto : dobový časopis Mladý technik a vlastní úprava

Rakouská lokomotiva s označením 88.25 byla vyrobena v roce 1883 v Linci a u ČSD získala označení 22.025. Tato jezdila ve Vamberku a měla jméno „Fanda“ a to v padesátých letech 20.století
Řada 434.2 ČSD je čtyřspřežní nákladní lokomotiva bývalých Československých státních drah, která vznikla přestavbou sdružené lokomotivy řady 170 kkStB na dvojčitou s přehřívačem. Jednalo se o jednu z nejúspěšnějších rekonstrukcí nejen v Československu, ale i v Evropě.

Řada 434.2 ČSD




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *