7Hohenzollern z roku 1901 : Byla vyráběna stejnojmennou lokomotivkou v letech 1887-1919 a bylo vyrobeno celkem 16 kusů . Délka 6,2 m rozchod 1 000 mm.
Parní lokomotiva hohenzollern1900
Robert Stephenson 1835-1935 , Německé lokomotiva Adler na trati Norimberk Fürt byla první lokomotivkou v Německu. A podle informací je od roku 2008 opět v provozu. Délka 7.62 m, Hmotmost 14,3 tun vč.zásob, Rychlost max. 65 km/h, cestovní 25 km/h, Rozchod 1 435mm, výkon 21 koní
Robert Stephenson
SLM -lokomotiva sloužila na odklízení sněhu v Berninckém a průsmyku to v letech 1910 a 1912 je dostala je Berninabhn (dnes RhB) dva samohybné sněhomety se dvěma pohyblivými třínápravovými podvozky konstrukčního typu Mayer Xrotd 9213 . Je do dnes provozuschopný a zřejmě světový unikát samojízdného sněhometu.
Délka : 13,865 m , hmotnost . 63 ,5 t , výkon : 580 HP , rychlost sněhomet : 12 km/h , pojezd 36 km/h , rozchod : 1000 mm
Door Kabelleger / David Gubler (http://www.bahnbilder.ch) – Eigen werk: http://bahnbilder.ch/picture/5889, CC BY-SA 3.0, $3
Experimentální lokomotiva 365-501, zkušebně vybavená vytápěním práškovým uhlím . FOTO : VÚZ archiv
Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku Šlechtična. Lokomotiva byla určená pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také pro dopravu rychlých nákladních vlaků. Lokomotivka Škoda v Plzni uplatnila při výrobě této řady nejmodernější technologie a konstrukční prvky používané v té době v zahraničí. V našem provozu se tak objevila lokomotiva s novými konstrukčními prvky, které se při konstrukci parních kotlů dosud nepoužívaly. Jedná se zejména o spalovací komoru a varník. U některých lokomotiv byla použita valivá ložiska. V provozu u ČSD bylo 147 lokomotiv. Jejich působnost je téměř na celém území Československa. Ke zrušení prvních dvou strojů došlo v roce 1963. S dodávkami nových motorových lokomotiv v sedmdesátých letech se počty řady 475.1 dále snižovaly, avšak značná poruchovost nových motorových lokomotiv řady T 478 (753) vedla k určitému prodloužení služebního nasazení řady 475.1. Stroje 475.1 vydržely v provozu až do roku 1980. K lokomotivě se používaly tendry řady 932.3 a 935.0. Stroje sloužily v ČSD s některými změnami, jako bylo dosazení mechanických přikladačů nebo montování dyšny Kylchap, až do 80. let. zdroj – wikipedia.org
Podnik Škoda Plzeň dodal Českým drahám celkem 147 těchto lokomotiv.Další řady 1148 a 1172 byly dodány Severní Korei v rámci socialistické výpomoci .
Délka : 24,8 m , Hmotnost : 100t, rychlost :100km/h , Výkon : 1480kW/2012 koní , vlastní zdroje
Booking.com
PROTOTYP LOKOMOTIVY 556.101 vytápěná uhelným prachem Foto : dobový časopis Mladý technik a vlastní úprava