Nestlé oznámilo finanční výsledky za rok 2021

Globálně Nestlé zaznamenalo organický růst na úrovni +7,5 %. Roční tržby vzrostly o 3,3 % na 87,1 mld. CHF.

Globálního organického růstu +7,5 % Nestlé dosáhlo díky mimořádně pozitivnímu vývoji v kategorii kávy (např. tržby kávy Starbucks vzrostly o 17,1 %), dvojciferný růst zaznamenala také Purina PetCare.

Posilování kurzu švýcarského franku zredukovalo celkové tržby o 1,3 %. Prodeje vlastnických podílů měly negativní vliv (o -2,9 %). Růst byl ale podpořen mimo jiné pokračující dynamikou maloobchodního prodeje a stabilním oživením prodejních kanálů a reportované tržby tak vzrostly o 3,3 % na konečných 87,1 mld. CHF (vs. 84,3 mld. v roce 2020).

„V roce 2021 jsme se i nadále soustředili na naplňování naší dlouhodobé strategie a zvyšování investic do růstu, přičemž jsme se zároveň vyrovnávali s výzvami globálního dodavatelského řetězce. Náš organický růst byl silný, s rozsáhlým nárůstem tržního podílu, a to zásluhou příkladného plánování, rychlých inovací a intenzivnější digitalizace. Omezili jsme dopad mimořádné nákladové inflace díky pečlivému řízení nákladů a odpovědné cenotvorbě. Celý tým Nestlé prokázal mimořádnou vytrvalost a flexibilitu v náročném prostředí,“ říká Mark Schneider, generální ředitel Nestlé a dodává: „Náš program udržitelnosti dále pokročil. Zvyšujeme spokojenost našich spotřebitelů, pomáháme regenerovat životní prostředí a podporujeme zemědělce v našich dodavatelských řetězcích.“

titulní ilustrační foto