Mexican Grand Prix 2022 – Předpoklad pneumatiky Pirelli

Jaké pneumatiky zvolí Pirelli a co přinese mexická Grand prix 2022

„Mexiko je úplně jiná výzva než dva závody, které mu předcházely“

„V průběhu sezóny se naše pneumatiky musí vyrovnat s širokou škálou podmínek v závislosti na individuálních vlastnostech každého závodu. Když se podíváte zpět na poslední dva závody, Suzuka byla především o bočních silách a Austin byl dobře aerodynamicky vyvážený, ale Mexiko se tento víkend zaměřuje na trakci a brzdění. Okruh Hermanos Rodriguez nenabízí velkou přilnavost a energetické nároky na pneumatiky jsou přiměřeně nízké, protože vozy nevytvářejí v řídkém vzduchu ve velké výšce velký přítlak, zejména v pomalých zatáčkách. Letos může být okruh více omezený na přední část, protože současná generace vozu má tendenci k nedotáčivosti v pomalých zatáčkách – kterých má Mexiko spoustu – a to může vést k určitému prokluzování předních pneumatik. Vzhledem k povaze místa konání má okruh tendenci vyznačovat se prašným povrchem s velkým vývojem trati. Pochopení toho a správné zahřátí pneumatik bude pravděpodobně klíčem k úspěchu.“

Mario Isola – ředitel motorsportu

 



PNEUMATIKY NA TRATĚ



Stejně jako minulý víkend, C2 je P Zero White hard, C3 je P Zero Yellow medium a C4 je P Zero Red soft.


Mexiko je s nadmořskou výškou více než 2200 metrů nejvyšší událostí v kalendáři Formule 1. Řídký vzduch ovlivňuje motory i aerodynamiku, zejména při nižších rychlostech generuje menší přítlak. S letošními podlahami s efektem země bude zajímavé zaznamenat dopad na přítlak ve srovnání s loňským rokem.
Během dne v Mexiku dochází k poměrně velkým teplotním změnám, a to i v rozmezí několika hodin, což ovlivňuje tepelnou degradaci: důležitý parametr, který týmy budou muset sledovat.


Autodromo Hermanos Rodriguez je ‚pohotovostní plán‘, který nahradí zrušený test pneumatik pro rok 2023 plánovaný pro Velkou cenu Japonska. Practice FP2 v Mexiku bude trvat 90 minut, aby se vyhodnotily měkčí hladké směsi pro příští rok, zatímco v Austinu byly spuštěny tvrdší prototypy. Stejně jako minulý pátek bude celá practice věnováno testu pneumatik a Pirelli nastaví plán jízdy. Pokud tým využívá pro FP1 mladého jezdce, je mu dovoleno spustit vlastní program pro první část FP2, než se po zbytek tréninku soustředí na test pneumatik. Prototypové pneumatiky nenesou na bočnicích barevné značky.

zdroj : Pirelli.com

Formule 1 – GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 28.-30.10.2022