Dopravní opatření na Smetanově nábřeží a Křižovnické ulici až do pátku 8.11.2019

Od 29. října do 8. listopadu 2019 bude v souvislosti s opravou tramvajové trati pro automobilovou dopravu uzavřeno částečně Smetanovo nábřeží a komunikace Křižovnická. Úsek mezi komunikacemi Novotného lávka a Platnéřská bude zcela uzavřen.

Silniční správní úřad na základě žádosti Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s., (DPP) rozhodl o prodloužení dopravních opatření na Malé Straně a Smetanově nábřeží do pátečního večera. Vjezd z Újezdu k Valdštejnské ulici je i nadále povolen jen rezidentům a dopravní obsluze, na pravý břeh Vltavy se vrátí pouze tramvaje.

Dopravní podnik a pražský magistrát budou pokračovat v měření plynulosti a intenzity dopravy na Malé Straně, na Smetanově nábřeží a také na objízdných trasách.

Chci v první řadě poděkovat všem řidičům, protože první dny opatření, které bývají nejhorší, zvláště v listopadu, kdy sedá do aut po létě nejvíce lidí, situaci v Praze ztížily, ale nezpůsobily kolaps. Na Malé Straně, kde řidiči před opatřením stáli v kolonách a tramvaje nabíraly velké zpoždění, se plynulost zvýšila, na hlavních objízdných trasách v tunelu Blanka a na magistrále byl podobný provoz jako obvykle. Do míst se v případě potřeby lépe dostanou sanitky nebo hasiči,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

DPP nyní požádal o prodloužení opatření do pátečního večera z technologických důvodů probíhající rekonstrukce. Zároveň bude měřit plynulost jízd tramvají, které se od zítřka na Smetanovo nábřeží vrátí. Silniční správní úřad žádosti vyhověl.

„Podloubí u Karlových lázní je dopravně extrémně vytížené, projíždí skrz něj tři klíčové tramvajové linky, a získaná data budou velmi cenná pro plánování dopravy v Praze. Prosím řidiče ještě o dva dny navíc. Zároveň tyto dny využijeme k měření plynulosti dopravy na objízdných trasách,“ dodal Adam Scheinherr. O prodloužení opatření náměstek také informoval všechny dotčené městské části.

 

Objízdné trasy:

► směr Křižovnická: most Legií – Vítězná – Újezd – Karmelitská – Malostranské náměstí – Letenská – Mánesův most – náměstí Jana Palacha;

► směr Smetanovo nábřeží: Dvořákovo nábřeží – Čechův most – nábřeží Edvarda Beneše – Klárov – Valdštejnská – Tomášská – Malostranské náměstí – Karmelitská – Újezd – most Legií.

Změny tras tramvajových linek

  • Linka číslo 2 je ve směru od Sídliště Petřiny ze zastávky Hradčanská odkloněna do obratiště Špejchar, kde je ukončena.
  • Linka číslo 17 je rozdělena na dvě části:
    • ve směru od Vozovny Kobylisy je ze zastávky Staroměstská (na náměstí Jana Palacha) vedena jednosměrným objezdem přes zastávku Malostranská do zastávky Čechův most a zpět směr Vozovna Kobylisy;
    • ve směru od Levského je zkrácena do zastávky Národní divadlo (v ulici Národní) – dále pokračuje jako linka číslo 18 směr Vozovna Pankrác.
  • Linka číslo 18 je rozdělena na dvě části:
    • ve směru od Nádraží Podbaba je ze zastávky Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše) vedena jednosměrným objezdem přes zastávku Právnická fakulta do zastávky Staroměstská (na náměstí Jana Palacha) a dále přes zastávku Malostranská zpět směr Nádraží Podbaba;
    • ve směru od Vozovny Pankrác je zkrácena do zastávky Národní divadlo (v ulici Národní) – dále pokračuje vlevo jako linka číslo 17 směr Sídliště Modřany.
  • Linka číslo 93 je v úseku Staroměstská (na náměstí Jana Palacha) – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Malostranské náměstí, Hellichova a Újezd.
  • Posílen je provoz linek číslo 21 a 23.

Zavedená tramvajová linka

V denním provozu je zavedena tramvajová linka číslo 27 v trase Levského – Nádraží Braník – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Národní divadlo – Národní třída – Myslíkova – Jiráskovo náměstí – Palackého náměstí – Nádraží Braník – Sídliště Modřany.

Na dopravní opatření budou řidiči upozorněni na informačních tabulích na hlavních komunikacích v širším centru Prahy. Doporučujeme věnovat informacím maximální pozornost a pokud možno celé oblasti se vyhnout.

Podrobné informace o změnách ve vedení tramvajových linek jsou k dispozici na stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s., který je investorem opravy tramvajové trati.