Motoristická sezóna 2023 skončila pro Mercedes-AMG na okruhu Yas Marina v Abú Zabí senzačním způsobem – a přípravy na rok 2024 jsou již v plném proudu.
Toto Wolff a jezdci děkují členům týmu v Brackley a Brixworthu
James Allison hovoří o svém životě ve Formuli 1
Motoristická sezóna 2023: Senzační finiš v závodě Lenovo Gulf 12 Hours
Christoph Sagemüller, vedoucí týmu Mercedes-AMG Motorsport: „Ambiciózní program pro rok 2024“
SIM UNITED: Zahajovací akce značky Mercedes-AMG SIM UNITED
Toto Wolff a jezdci děkují členům týmu v Brackley a Brixworthu
Tým nyní dokončil dlouhou a náročnou sezónu ve Formuli 1, která se rozšířila na ne méně než 22 závodů, a probojoval se k získání druhého místa v Poháru konstruktérů. Krátce po skončení sezóny navštívili Lewis Hamilton, Mick Schumacher a Toto Wolff své týmové kolegy v továrnách v Brackley a Brixworthu, aby jim poděkovali za jejich neúnavné úsilí po celý rok a nastartovali je na rok 2024.
„Tým vždy ukazuje velkou jednotu; to je to, co nás spojuje a odlišuje,“ řekl Toto. „Jsme k sobě upřímní a sdílíme stejný cíl: chceme vyhrávat a chceme spolupracovat.“
Toto Wolff, Mick Schumacher a Lewis Hamilton
George Russell se bohužel nemohl zúčastnit osobně, protože se stále zotavuje z nemoci, která ho trápila v posledních dvou závodech sezóny, ale nenechal si ujít příležitost poslat týmu videovzkaz:
„Vím, že jako tým stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. ale cítil jsem, že dokončit sezónu v Abú Zabí na druhém místě před Ferrari bylo pro nás všechny morální vzpruhou – opravdu zaslouženou po tom, co byla velmi turbulentní sezóna, mírně řečeno. Do příštího roku jdu s pocitem nadšení a motivace překlenout náskok Red Bullů.“
Nyní plnou parou vpřed do nové sezóny:
„Jsem povzbuzen pokrokem, kterého jsme během roku dosáhli,“ řekl Lewis. “ Přidávali jsme výkon, nedělali jsme kroky zpět. Mám důvěru v každého z vás. Na tisíc procent věřím, že se vrátíme na vrchol.“
James Alison hovoří o svém životě ve Formuli 1
Zatímco tým soustředí svou plnou pozornost na nadcházející sezónu F1 2024 a na přípravu závodu W15, technický ředitel James Allison hovoří o tom, jak se on a tým dívají do budoucnosti. V podcastu „Performance People“ James hovořil s moderátorem Georgií Ainslieovou o všem, co se týká Mercedesu-AMG F1, o své osobní rovnováze mezi pracovním a soukromým životem a o tom, proč si myslí, že je „skvělé“, že byl propuštěn ve svých 20 letech.
Technický ředitel James Allison hovoří s Georgií Ainslieovou pro podcast Performance People, aby diskutoval o všem, co se týká Mercedesu F1, stejně jako o jeho rovnováze mezi pracovním a soukromým životem a o tom, proč bylo „skvělé“, když byl ve svých 20 letech vyhozen ze zaměstání.
Sezóna F1 2023 skončila a pozornost se obrátila k novému roku, a tak se s Jamesem sešla hlasatelka a moderátorka podcastů Georgie Ainslieová, aby s ním diskutovala, jak se jeho a týmové myšlení posouvá vpřed.
I když jsme v posledních dvou letech nebyli tam, kde by James nebo kdokoli z nás chtěl, věří, že je důležité mít mentalitu hledět dopředu a „nenaříkat nad tím, čím jste kdysi byli.Pokud máte tento druh mentality zpětného pohledu, může to být docela depresivní a pravděpodobně to prodlouží pokles,“ říká.
„Na druhou stranu, čím dříve jste schopni říct ‚jsme tam, kde jsme, nepředstírejme, že si v tuto chvíli zasloužíme vyhrát. Pojďme zjistit, co musíme udělat, abychom si zasloužili vítězství a užívejme si ten přechod od toho, čím si zasloužíme být právě teď a čím budeme v budoucnu.Čím dříve se všichni dostanou na tuto stránku, A, tím kratší je propad a B, tím je to zábavnější, protože pocit rostoucí dynamiky je radostný a vědomí, že budujete věci, které vám někdy v budoucnu umožní chodit po paddocku s vypnutou hrudí. To je opravdu energizující věc.Jakkoli si možná vnější svět představuje, že je to vnitřně hluboce bolestivé, a na jedné úrovni to tak je, je to také opravdu vzrušující.“
„Vyhazov byl skvělá zkušenost“
James také popisuje, jak byl na začátku své kariéry velmi ambiciózní a že si „vždy vybral pracovní cestu“ před věcmi mimo práci, ale že vyhazov z práce ve věku kdy se blížil k třicítce byl „skvělý“, protože mu to poskytlo tak cennou perspektivu v mladém věku.
„A to [vyhazov] byla velmi, velmi skvělá zkušenost – v té době jsem to tak necítil, ale když jste se na to podívali s perspektivou asi šesti měsíců nebo roku, bylo to opravdu užitečné, protože mi to připomnělo povahu toho, co je práce ve srovnání s tím, co je život.“
A dodává: „A tím, že se od toho [práce] odtáhnete, budete k ní mít vyrovnanější vztah, stále si dokážete udržet opravdu pracovitý vztah, ale už ne ambiciózní, prostě si budete užívat to, co děláte, tvrdě na tom pracovat, snažit se být dobrým týmovým kolegou pro lidi kolem sebe a prostě se tím bavit a, kupodivu, To je ve skutečnosti mnohem efektivnější než být jen příliš ambiciózní.“
A co rok 2024?
Na otázku, zda se v roce 2024 vrátíme na vítěznou vlnu, James odpovídá: „Nevím.Když se podíváte na dlouhou cestu historie F1, pak statistiky hovoří proti nám,“ dodává. „Týmy se nevzpamatovávají z toho, že jsme sklouzli ze svého předchozího maxima v době, kterou jsme si stanovili, ale přesto jsme nastavili docela ambiciózní program.Máme tu docela dost síly a s vozem pro příští rok jsme udělali velký pokrok.Zda se to ukáže jako dostatečné, ukáže až čas, ale to je to, v co doufám a vím, že všichni mí kolegové a týmoví kolegové kolem mě budou doufat v to samé.“
A Jamesův tip na výkon pro všechny?
„Pokaždé, když přijdu do práce a projedu branami továrny, není to tak, že bych se sebou vědomě bojoval, ale hraju s veselou tváří,“ říká.
James Alison
Celkové vítězství v závodě Lenovo Gulf 12 hours a dva mistrovské tituly v Intercontinental GT Challenge
Mercedes-AMG Customer Racing získal v závěrečných fázích motoristické sezóny 2023 další mistrovské trofeje. V závodě Lenovo Gulf 12 Hours si Jules Gounon (AND) zajistil titul mezi jezdci v Intercontinental GT Challenge. Jezdec týmu Mercedes Performance sdílel kokpit týmu Mercedes-AMG Team 2 Seas s Maximilianem Götzem a Fabianem Schillerem (oba GER). Třetí místo na okruhu Yas Marina v Abú Zabí stačilo této trojici k zisku titulu. První vítězství týmu Mercedes-AMG Team GruppeM v sezoně zásluhou Maro Engela (GER), Mikaëla Greniera (CAN) a Lucy Stolze (GER) umožnilo týmu Mercedes-AMG stáhnout devítibodový náskok v hodnocení konstruktérů a zajistit si titul v poháru konstruktérů. Jejich týmoví kolegové Lucas Auer (AUT), Frank Bird (GB) a Lorenzo Ferrari (ITA) s Mercedesem-AMG GT3 se startovním číslem 77 skončili čtvrtí. Frank Bird a Lorenzo Ferrari zaujali v testu AMG Young Driver Test ve Valencii, a tak se kvalifikovali do závodu Performance ve finále sezóny IGTC.
Lorenzo Ferrari:
„Byl to náročný závod s vzestupy a pády. Se čtvrtým místem jsem velmi spokojený. Rád bych poděkoval Mercedes-AMG za tuto skvělou příležitost.“
Mercedes-AMG SIM UNITED
Minulý týden se konal historicky první závod Mercedes-AMG SIM UNITED. Sim závodníci a manažeři týmů z celé Evropy nadšeně přijali pozvání do Affalterbachu. Zúčastnili se různých workshopů a aktivit, včetně „AMG Experience“ a prohlídky výrobny motorů ve městě. Později večer se v Zuckerfabrik Stuttgart slavila úspěšná sezóna e-sportů. Přítomni byli také slavní hosté, jako například ambasador značky AMG Bernd Mayländer a Bernd Schneider. V rámci oslav bylo oceněno 13 jezdců z týmů Mercedes-AMG E-Sports Team Legion of Racers, Mercedes-AMG E-Sports Team Unicorns of Love, Mercedes-AMG Team URANO eSports a Mercedes-AMG Team Williams Esports za mimořádné závodní úspěchy v závodech Intercontinental GT Challenge Esports 24 hodin Spa, GT World Challenge Esports Asia Sprint Series, Intercontinental GT Challenge Esports, speciální závod iRacing Nürburgring 24h a Digital Nürburgring Endurance Series 22/23. Vítězové obdrželi individuálně gravírovanou skleněnou trofej. Mercedes-AMG Team URANO eSports, který se po letošní sezóně stahuje z virtuálního motorsportu, se láskyplně rozloučil.
Ohlédnutí za motoristickým sportem 2023:
Motoristický rok 2023 přinesl týmům Mercedes-AMG Customer Racing a Mercedes-AMG GT3 opět pozoruhodné a prestižní úspěchy. Mezi ně patřil mistrovský titul ve Fanatec GT World Challenge Europe powered by AWS, Fanatec GT World Challenge Asia powered by AWS a Fanatec GT World Challenge America powered by AWS. Díky velkým úspěchům v kontinentálním seriálu závodů Stéphane Ratel Organisation (SRO) zvítězil tým Mercedes-AMG Customer Racing popáté v řadě v celosvětovém šampionátu konstruktérů (sloučení všech výsledků závodů GTWC). V Intercontinental GT Challenge powered by Pirelli putovala trofej pro nejlepšího jezdce a výrobce opět do Affalterbachu.
V šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar Championship překonaly týmy Mercedes-AMG Customer Racing všechny dosavadní rekordy značky. Třídy GTD Pro a GTD v rámci Michelin Endurance Cupu přinesly hattrick v počtu titulů jezdců, týmů a konstruktérů. Tento mimořádný úspěch byl korunován úspěchy v závodě Rolex 24 v Daytoně a vůbec prvním vítězstvím Mercedes-AMG v závodě Motul Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta. Týmy Mercedes-AMG skončily mezi prvními třemi také ve 24hodinových závodech na Nürburgringu a ve Spa-Francorchamps. Landgraf Motorsport zaznamenal historický úspěch také v ADAC GT Masters, když se stal prvním týmem, který úspěšně obhájil titul mistra světa. Skončili také na druhém místě v hodnocení týmů za Haupt Racing.
Raffaele Marciello (SUI) vyhrál ve svém posledním závodě za volantem vozu Mercedes-AMG GT3 světový pohár FIA GT v Macau. Stává se tak prvním jezdcem, který tento titul vyhrál a úspěšně obhájil více než jednou. Také debutový rok Mercedesu-AMG GT2 přinesl úspěch. Nejvýkonnější homologovaný závodní vůz v historii Mercedes-AMG Customer Racing zaznamenal řadu triumfů, včetně vítězství ve své třídě v závodě 24 hodin Nürburgringu a v GT America na Indianapolis Motor Speedway. V listopadu byl v rámci prvního ročníku seriálu AMG Racing Series představen Mercedes-AMG GT2 PRO (vyvinutý speciálně pro Track Days). V roce 2023 dosáhly týmy Mercedes-AMG Customer Racing celkem 110 celkových vítězství v 565 závodech a 963 umístění na stupních vítězů ve všech třídách, a to s vozy Mercedes-AMG GT3, Mercedes-AMG GT4 a Mercedes-AMG GT2.
Tři otázky pro Christopha Sagemüllera, vedoucího oddělení MERCEDES-AMG MOTORSPORT
ZÁVOD 12 HODIN V PERSKÉM ZÁLIVU BYL MIMOŘÁDNĚ POTĚŠUJÍCÍM ZAKONČENÍM MOTORISTICKÉHO ROKU 2023. JAK BYS SHRNUL CELOU SEZÓNU?
Christoph Sagemüller: „Abych byl upřímný, byla to dlouhá, intenzivní a náročná sezóna. Ale nakonec se všechna naše tvrdá práce vyplatila. I když sezóna DTM byla poněkud smíšená a rozhodně neodpovídala našim vysokým standardům, podařilo se nám posbírat spoustu dalších prestižních trofejí. Vedle titulu vicemistra světa v Poháru konstruktérů ve Formuli 1 mě těší především několik mistrovských titulů v GT World Challenge, šampionátu IMSA WeatherTech Sports Car Championship a samozřejmě úspěšná obhajoba titulu ve světovém poháru FIA GT v Macau. Velmi úspěšní jsme byli opět i ve virtuálním motorsportu, kde jsme byli zastoupeni ve všech důležitých závodech. Završení letošní sezóny titulem mezi jezdci a konstruktéry v Intercontinental GT Challenge a celkovým vítězstvím ve 12hodinovém závodě v Perském zálivu je senzační.“
NA CO BUDETE Z LETOŠNÍHO ROKU PŘEDEVŠÍM VZPOMÍNAT?
Christoph Sagemüller: „Těžká otázka, protože tam byly některé emotivní momenty. Určitě vítězství ve velkých závodech, na některé z nich jsme museli čekat dlouho, jako například 24hodinový závod v Daytoně a Motul Petit Le Mans. Nebo závodní debut Mercedesu-AMG GT2 v Evropě a Americe, se kterým se nám dokonce podařilo hned na první pokus získat vítězství ve třídě. Mimo závodní okruh bylo jedním z vrcholů uvedení GT2 PRO jako derivátu pro závodní dráhu. Podařilo se nám také rozšířit naše partnerské portfolio a přizvat na palubu několik globálních hráčů. A v listopadu jsme měli neuvěřitelný týden s AMG Racing Action a naší závěrečnou párty v centru Valencie.“
NA CO SE MŮŽEME TĚŠIT V NADCHÁZEJÍCÍ SEZÓNĚ?
Christoph Sagemüller: „Na příští rok máme další ambiciózní program, ve kterém chceme získat další tituly, které nám dlouho unikaly. Ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu chceme nejen předvést výkon na nejvyšší sportovní úrovni, ale také realizovat novou koncepci závodu se speciálním programem a zákaznickými nabídkami AMG. Kromě toho budeme v roce 2024 společně se společností Mercedes-Benz slavit 130 let motoristického sportu. A samozřejmě se zaměřujeme také na nástupce Mercedesu-AMG GT3. Do tohoto fantastického projektu investujeme spoustu času a úsilí. Především však doufám, že všichni v „nejrychlejší rodině světa“ budou moci během svátků dobít baterky a skvěle začít nový rok.“
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlasOk