Galerie Villa Pellé zve v neděli na výtvarnou dílnu k výstavě BRRRAIN FREEZE!!! s umělci Juliusem Reichelem a Romanem Výborným

Aktuální výstava v Galerii Villa Pellé uměleckého dua Juliuse Reichela a Romana Výborného vystupujícího pod pseudonymem Namor Ynrobyv zaujme již svou svéráznou instalací. Expozice si bere do hledáčku míchání skutečnosti a virtuální reality v umění i v životě. Dvojice malířů svébytným způsobem uplatňuje to, čemu říká Nový impresionismus. Jejich barvami sálající obrazy si berou jako rukojmí jednoduché tvary symbolů od starého Egypta přes globální značky. Mimořádný zážitek pak nabízí již tuto neděli 16. srpna od 16 hodin výtvarná dílna pro děti i rodiče, kterou povedou osobně umělci. V rámci workshopu mohou děti od 5 let i dospělí tvořit po vzoru tvůrců a přesto ukrýt do obrazu vlastní sdělení!

V Galerii Villa Pellé je k vidění kromě výstavy BRRRAIN FREEZE!!! u příležitosti 400 let od bitvy na Bílé hoře výstava s názvem Naše slavní bojě, která jedinečným vtipným způsobem dokumentuje, jaké místo zaujímají velké a slavné české bitvy v dějinách české historie očima tajemného umělce JAZe. Návštěvníci se tak mohou těšit na třeskuté salvy vtipu a svištící ostří JAZovy češtiny, kterou se umí tak mistrně ohánět. Obě výstavy jsou ve Ville Pellé prodlouženy do 30.  srpna.

 

V neustálém střídání forem a nejednoznačnosti klade vysoké nároky jak na tvůrce, tak i na diváky. „Kategorie nový impresionismus znamená jakousi reakci na současné ateliérové malířství, které se sice tváří novátorsky, ale de facto naplňuje konzervativní popisný způsob malby, s nímž autoři po svém polemizují,“ vysvětluje kurátor výstavy Patrik Šimon a dodává: „Vnímání umění se za sto padesát let moc nezměnilo. Současný divák impresionistickou malbu přijal za svou, převedl ji do dekorace a ztratil niť s vývojem, který mezi tím nastal.“ Výstava se stává výzvou pro diváka, jehož vnímání stále ještě ovlivňuje vizualita 19. století.

Julius Reichel Quarantine Reverse Print Paintings

Julius Reichel (*1981) v roce 2017 ukončil studia v intermediálním ateliéru J. Davida na UMPRUM v Praze. Jeho explozivní přítomnost na umělecké scéně znamená nekončící smršť meteoritů – ve smyslu invenční práce s obrazem, v němž přesahuje nejen jeho fyzické limity, ale především dává dílům nový obsah skrze nekonečný atak mediálního světa a digitálního balastu. Reichel reprezentuje neokázalý, ale zároveň vysoce inspirativní narativ v současném umění. Jeho obrazy jsou nekonečnou variací velmi rozmanitého a zároveň vysoce originálního rukopisu, v němž neváhá svou vlastní uměleckou produkci pohlcovat, proměňovat a zároveň petrifikovat.

 

Namor Ynrobyv (*1988) v systému vystupuje pod jménem Roman Výborný. Studoval v atelieru Intermediální konfrontace J. Davida a M. Saláka na UMPRUM v Praze a na Academy of Fine Art v Oslu. Rafinovaně ve své expresivní malbě podniká konfrontaci mezi banalitou a vážnými obsahy. V obrazech neváhá sáhnout po surově syrovém gestu, v němž jsou stopy po znepokojivých formách hledání nedokonalého výrazu, jemuž propůjčuje zdravou aroganci a výsměch.     

 

Oba umělci vystavovali v desítkách státních i soukromých galeriích, např. v Domě umění v Brně, GAVU Cheb, Galerii města Plzně, White Pearl Gallery nebo NOD. Jsou zastoupeni v mnoha domácích i zahraničních sbírkách.

 

Jazovy Opráski sčeskí historije jsou komiks oplývající vycizelovanou hrou s češtinou, která na první dojem působí jako brutální soustava překlepů a hrubých chyb. Tento pocit však záhy zmizí a vyloupne se detailně promyšlený koncept. Zdánlivě podivné příběhy jsou dílem autora, který zůstává v anonymitě, ale není amatér. Hravé a vtipné dílo je však postaveno na kvalitním odborném fundamentu, který vychází často z velmi vzácných originálů historického ústavu, kde JAZ působí. JAZ ukáže ve zcela nových a jedinečných velkoformátových dílech jaké místo zaujímají velké a slavné české bitvy v Opráscích sčeskí historije. Diváci se tak mohou těšit na třeskuté salvy vtipu a svištící ostří Jazovy češtiny, kterou se umí tak mistrně ohánět. „Rozhodnutí ke spolupráci s autorem, který si říká JAZ není náhodné. Oslovili jsme jej s myšlenkou uspořádání výstavy v Malé galerii Villa Pellé pro jeho komiksové Opráski sčeskí historije, které skýtají potenciál nejen ve vtipu, ale i v šíření povědomí o české historii,“ říká ředitelka Galerie Villa Pellé Vladana Rýdlová a dodává: „Je to pro nás logické pokračování programové linie, v níž chceme představit nejzajímavější naše i zahraniční kreslíře a ilustrátory. JAZ se tak právem přiřadí k Vendule Chalánkové nebo Renátě Fučíkové, ale i k legendám, jakými jsou Jiří Šalamoun, Jiří Šlitr nebo Jean-Jacques Sempé.“