Velká cena Miami: nedělní závod- Tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po nědělním závodě  

YUKI TSUNODA (AT04-02, AUTO 22) ZÁVOD: POS. 11

„Byl to dobrý závod, úsilí a zotavení ze strany týmu i mě samotného. Cítil jsem, že jsem z auta dokázal vytěžit maximum. Škoda, že jsem nedokázal získat žádné body, dal jsem do toho všechno, ale Jsem se svým výkonem spokojený. Byl to psychicky náročný závod, nebylo mnoho pitstopů, protože vždy byl někdo přede mnou nebo za mnou. Nečekal jsem, že naše závodní tempo bude tak silné, ale je povzbuzující se dívat na závody, které přijdou. Cítil jsem se jistý na brzdách, a proto jsem byl schopen předjíždět docela dost tím, že jsem to poslal do zatáčky. Do Imoly přicházejí vylepšení, takže doufáme, že půjdou dobře, aby nám umožnily pravidelně získávat body.“

NYCK DE VRIES (AT04-03, AUTO 21) ZÁVOD: POS. 18. TH

„Po prvním kole jsem byl vzadu. Byla to moje chyba, zamkl jsem a Norris a já jsme měli kontakt. To trochu ohrozilo náš první stint, protože na pravé přední straně bylo hodně vibrací, které ovlivnily naše tempo. Když jste tak pozadu a mimo dosah DRS, ztrácíte na rovinkách tolik času, že je těžké je dohnat. Byl jsem vzadu sám, takže je to přirozeně jednodušší, když nebojujete tak tvrdě jako na uprostřed balíku, kdy se počítá každý okamžik. Víkend šel trochu nahoru a dolů. Včera jsme měli lepší den a dnes je škoda, že jsme ztratili tolik pozic v prvním kole. Přinášíme aktualizace do Imoly, tak doufám, že se zlepšíme a znovu vyrazíme na trať.“

GUILLAUME DEZOTEUX (VEDOUCÍ VÝKONU VOZU)

„Můžeme být velmi spokojeni s jedenáctou pozicí, kterou si Yuki přivezl domů. Skončil jen 1,3 s za Magnussenem, který startoval z druhé řady a dokázal udržet Strolla za sebou až do šachovnicové vlajky. Samozřejmě bychom si přáli odměnit tak solidní závod body, ale když všichni závod dokončili, věděli jsme, že od P17 na startovním roštu by to bylo extrémně obtížné. V prvním stintu na tvrdých sadách pneumatik byl Yuki důsledný a trpělivý a jeho dobrá správa pneumatik mu umožnila jet dlouho. Poté, co v 37. kole zajel do boxů, byl před Hulkenbergem a předvedl několik skvělých předjížděcích manévrů na Albona a Bottase. Nyckův závod byl obtížnější. Po velkém zamknutí po startu měl hodně vibrací od pneumatik což ovlivnilo jeho tempo. Po přechodu na tvrdou sadu pneumatik se zlepšila rovnováha a výkon, takže se mu podařilo předjet Piastriho na trati po mnoha kolech, které s ním bojoval. Tento závod je pro tým povzbuzující. Vůz se závod od závodu zlepšuje, ale střed pole zůstává těsné, což ztěžuje získávání bodů. Do Imoly přichází další významná aeroaktualizace a doufáme, že nám pomůže dále se zlepšovat, abychom pravidelně dojížděli na bodech.“

FRANZ TOST (VEDOUCÍ TÝMU)

„Nejprve bych rád poděkoval organizátorům za toto fantastické místo a akci a všem fanouškům, kteří se přišli podívat. Myslím, že viděli zajímavý závod, zvláště když Max Verstappen startoval z pozice a probojoval se vpřed. Další působivé vítězství. Pokud jde o náš závodní víkend, od začátku jsme se trápili a kvalifikovali jsme se pouze Nyck na P15 a Yukina P17. Pro tento závod jsme zvolili dvě různé strategie: Yuki startoval na tvrdé sadě pneumatik a Nyck na střední.  Yuki odstartoval dobře a v prvním kole předjel několik vozů, pak zajel velmi dobrý a napínavý závod. Dvakrát předjel Albona, předjel Hulkenberga a Bottase a skončil na P11, jen 1,3 sekundy za Magnussenem. Yuki také dobře bránil proti Strollovi v posledních několika kolech a musím říct, že v závodě naše auto předvedlo mnohem lepší výkon než v kvalifikaci. Nyní musíme analyzovat, co můžeme udělat, abychom optimalizovali naše kvalifikační tempo. Nyckův start byl dobrý, ale v  první zatáčce měl kontakt s Norrisem, kdy pozdě probrzdil, což způsobilo plošku na pneumatikách a pak nějaké vibrace. Povolali jsme ho do boxu, aby přezul ze střední sady na trvrdou, a zbytek odpoledne  byl v pořádku, ale závod prohrál s kontaktem na začátku. Oba piloti  měli dobrý management pneumatik, což bylo také důležité pro celkový výkon vozu.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Výsledky – Grand Prix Formule 1 – 2023