Velká cena Mexika – páteční tréninky – tým Scudria AlphaTauri

LIAM LAWSON (AT03-03, CAR 40)

PRVNÍ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:23,861, POS. 16., 19 KOL

„Bylo skvělé být zpět na trati se Scuderií AlphaTauri po mém posledním působení ve Spa. Tentokrát jsme si trochu více pohráli se změnami nastavení, protože čím déle s autem jezdím, tím přesnější zpětnou vazbu mohu poskytnout. Kvůli testu Pirelli v FP2 jsme  šetřili sadu pneumatik, takže jsem jel pouze na jedné sadě.Je to opravdu zajímavý okruh. Na simulátoru jsem samozřejmě hodně jezdil, ale když jsem poprvé jel, docela mi to otevřelo oči, je tam velmi nízká přilnavost a je extrémně kluzká, zvláště v některých vysokorychlostních úsecích. Projíždění stadionem bylo šílené, atmosféra je neuvěřitelná, i když jsem tam musel zastavit auto, všichni jásali. Bohužel jsme museli ukončit, protože jsme ztratili tlak. Nicméně většinu session jsem stejně dokázal dokončit, takže to nemělo velký vliv.“

PIERRE GASLY (AT03-01, CAR 10)

PRVNÍ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:21,310, POS. 9., 25 KOL

DRUHÝ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:22,104, POS. 10., 36 KOL

„Byl to skvělý den. V FP1 jsem se v autě cítil dobře, víme, že je to docela unikátní trať, protože je v tak vysoké nadmořské výšce, ale obvykle to pro nás funguje docela dobře. Dnes ráno jsem měl hned tempo, víme, že ve středu pole je to super těsné, takže doufám, že zítra, až to poskládáme, můžeme bojovat o top 10. Dnes odpoledne nemůžeme dělat mnoho závěrů, protože neznáme směsi, na kterých jsme jezdili, ale obecně jsem se v autě cítil docela dobře, což je nejdůležitější. Je skvělé závodit opět v Mexiku, jak na trati, tak mimo ni, je to absolutně hektické, ale je zábavné být tady a vnímat nadšení fanoušků.“

 YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)

DRUHÝ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:20,798, POS. 2., 30 KOL

„Po FP2 jsem docela spokojený, samozřejmě to není tak reprezentativní, ale hned jsem se cítil ve voze sebevědomý a dokázal jsem zajet několik silných kol. Bylo docela snadné se přizpůsobit okruhu, což jsem nečekal, takže to byl pozitivní FP2. Začátek tréninku jsem strávil zvyšováním tempa a pak jsem se přesunul k testovacím pneumatikám. Protože jsem propásl FP1, musím dnes večer prozkoumat spoustu dat a musím udělat ještě nějakou práci v FP3, takže je snad zítra dokážu poskládat pro kvali.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Bylo skvělé, že za nás v FP1 jezdil Liam, tentokrát převzal Yukiho auto. Odvedl velmi dobrou práci, zvláště když v tomto tréninku zajel pouze na jedné sadě tvrdých pneumatik. Rychle se dostal do rychlosti a zajížděl konkurenceschopné časy na kolo i proti zkušeným pilotům. Měli jsme několik aero testů, které jsme s ním absolvovali a získali velmi dobrá data, která nám pomohla se směrem nastavení. Jeho jízda skončila těsně před koncem tréninku, protože jsme zaznamenali ztrátu tlaku, ale mechanici odvedli skvělou práci, aby auto opravili a připravili pro Yukiho na FP2. Pierre se soustředil na obecné nastavení a dlouhodobé shromažďování pneumatik v FP1 – vzhledem k testu Pirelli v FP2 to byl napínavý program – ale nashromáždili jsme dostatek dat, abychom se připravili na kvali a nedělní závod. Yuki mohl na začátku FP2 zajet pneumatiky 2022, než přešel na test Pirelli, který musel být pro všechny piloty přerušen červenou vlajkou. Obecně platí, že bilance vozu byla těsná i na začátku víkendu, takže pátek využijeme jako dobrý základ k tomu, abychom přes noc provedli nějaké drobné změny. Naše konkurenceschopnost vypadá docela dobře a uděláme vše, co je v našich silách, abychom zítra usilovali o místo v Q3.

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

PRACTICE – GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 28.- 29.10.2022