Velká cena Abu Dhabí – poslední závod sezóny na okruhu Yas Marina

Členové týmu Scuderia Ferrari odletěli z Brazílie přímým letem do Abú Dhabí na závěrečný závod sezóny. Tým je připraven k poslednímu úsilí, absolutně odhodlán zakončit pozitivní rok pozitivně, poté, co se v této sezóně vrátil na cestu vítězství se čtyřmi výhrami, když byl na předních příčkách téměř ve všech závodech.

Cíle

Mezi cíle tohoto víkendu patří zajištění druhého místa v obou šampionátech. V soutěži konstruktérů vede Scuderia nad Mercedesem o 19 bodů, zatímco v šampionátu jezdců přijíždí Charles Leclerc do Spojených arabských emirátů se stejným počtem bodů jako Sergio Perez, ale je před mexickým pilotem díky vyššímu počtu vítězství. Jako obvykle se 14. ročník tohoto závodu jede na okruhu Yas Marina, který v loňském roce prošel určitými úpravami..

 

Opět tři piloti

Tři piloti pojedou v Yas Marině za Scuderii. V souladu s letošními předpisy se Robert Shwartzman vrátí a bude mít svůj druhý výjezd v sezóně, kdy v prvním volném tréninku nahradí Carlose Sainze za volantem F1-75. To dá  zkušebnímu pilotu týmu  dobrý start pro nadcházející úterý, kdy bude mít vůz celý den pro sebe v rámci testu mladého pilota. Během této session budou druhý vůz řídit  Charles a Carlos  při testu pneumatik Pirelli 2023.

 

Program

Jako obbykle závod začíná za soumraku a většina ostatních tréninků se odehrává ve druhé polovině dne. Volný trénink začíná v pátek ve 14 hodin (11 hodin SEČ), druhý trénink začíná v 17 hodin (14 hodin SEČ). V sobotu je poslední hodina pro nastavení vozů naplánována na 14:30 (11:30 CET) před kvalifikací v 18 (15 CET). 14. Grand Prix Abú Dhabí odstartuje v 17 hodin místního času (14 SEČ).

 

 

Tři otázky pro…

RICCARDA ADAMIHO, závodního technika vozu #55

 

Můžete nám říct o své vášni pro motoristický sport a cestě, která vás přivedla ke Scuderii Ferrari?

„Všechno to začalo během mých studií na univerzitě, uvědomil jsem si, že mne opravdu zajímají technické aspekty motorsportu. Zjistil jsem, že mě baví poznávat všechny aspekty tohoto fantastického světa. Pak pro mě bylo snadné rozhodnout jakou cestou se dále ubírat, částečně díky štěstí, postoupit do F1 a nakonec do Ferrari, protože to, co dělám, mne baví.“

Tento víkend závodíme v Abu Dhabi. Jaký druh trati je Yas Marina? Co to pro vás bude příprava pro dva piloty, nejprve Roberta a potom Carlose obnášet?

„Trať byla v loňském roce poměrně radikálně změněna, takže je rychlejší a nabízí více příležitostí k předjíždění. Nyní je to ještě náročnější, pokud jde o pochopení chování pneumatik a výběru úrovně křídla. Bude zajímavé sledovat Roberta v FP1, protože je vždy příjemné vidět nadšení a přístup mladého jezdce k F1. Dáme mu tu nejlepší příležitost naučit se, pochopit a otestovat několik důležitých věcí, které budou užitečné pro Carlose a Charlese během zbytku víkendu a pro vývoj vozu v příštím roce.“

Toto je poslední závod Sebastiana Vettela. Pracoval jste s ním ve Scuderii Toro Rosso a znovu během šesti let, které strávil ve Ferrari. Jaké jsou vaše nejlepší vzpomínky na něho a jaký je odkaz, který zanechal, který můžete dnes vidět v procesech týmu?

„Na Seba máme obrovské množství skvělých vzpomínek na trati i mimo ni. Je těžké vybrat jen pár! Určitě si pamatuji jeho první epické vítězství v Monze 2008 (s motorem Ferrari). První nečekané vítězství se Scuderií Ferrari v Malajsii 2015 při jeho druhém závodě s týmem. Mnoho vítězství a umístění na stupních vítězů v letech 2017 a 2018, kdy jsme s pomalejším autem dokázali vyzvat dominantní tým (Mercedes) o titul až do samého konce těchto sezón. Seb přinesl týmu poměrně hodně, pokud jde o metodiku, smysl pro detail, prosazoval zlepšení na všech úrovních. Vynaložili jsme velké úsilí na vývoj simulátoru a je to nyní mnohem lepší nástroj, než tomu bylo tehdy.“

Riccardo Adami

Státní příslušnost: Itálie

Narozen 27.11.1973 ve městě Brescia (Itálie)

Statistiky Ferrari

  • Účast ve 1051 Velkých cenách
  • 73 sezón ve F1
  • Debut v Monaku 1950 (A. Ascari 2.; R. Sommer 4.; L. Villoresi ret.)
  • Vítězství 242 (23,02 %)
  • Pole position 242 (23,02 %)
  • Nejrychlejší kola 259 (24,64 %)
  • Celkový počet umístění na stupních vítězů 797 (25,28 %)

 

Statistiky Ferrari v Grand Prix Abu Dhabi

  • Účast ve 13 velkých cenách
  • Debut v GP Brazílie 2009 (K. Räikkönen 12.; G. Fisichella 16.)
  • Vítězství 0
  • Pole positions 0
  • Nejrychlejší kola 3 (23,08 %)
  • Celkem 8 umístění na stupních vítězů (20,51 %)

 

 Velká cena Abú Dhabí fakta a čísla

 

13″180

Rozdíl v sekundách mezi rekordem na kolo na staré trati 5,554 km (1’39”283) a uspořádáním 5,281 km, které bylo poprvé použito v loňském roce (1’26”103). Nové plynulejší uspořádání také zaznamenalo jasné zvýšení průměrné rychlosti kola z 201,387 na 220,800 km/h.

43

Počet okresů v Abu Dhabi. Jeho populace něco přes 1,5 milionu neustále roste a daleko překročila předpokládanou hranici 600 000. Proto místo toho, aby zasahovala do pouště, rozšiřuje se do moře výstavbou umělých ostrovů.

175

Procentuální nárůst populace Abu Dhabi za patnáct let od roku 1965 do roku 1970. Počet vzrostl ze 46 400 na 127 763 především díky rozmachu ropného byznysu.

273

Rozdíl v délce v metrech mezi starým okruhem a novým uspořádáním zavedeným loni, který je kratší než dříve. To vedlo ke zvýšení počtu závodních kol z 57 na 58.

5,627

Velikost koberce ve Velké mešitě šejka Zayeda v metrech čtverečních. Nachází se v hlavní modlitebně a je to největší koberec na světě, který navrhl íránský umělec Ali Khaliqui. Tvoří ho přibližně 2 268 miliard uzlů a tým 1 200 řemeslníků pracoval na jeho dokončení dva roky . Vlna pochází z Íránu a Nového Zélandu a váží 35 tun.

 

Zdroj a foto : Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 18.-20.11.2022