
Piloti Esteban Ocon a Fernando Alonso a technický ředitel Pat Fry sdílejí své myšlenky na devátý závod sezóny v Montrealu.
PAT FRY:
„Tento víkend se vracíme do Montrealu na první Velkou cenu Kanady po třech letech. V kalendáři Formule 1 byla v posledních několika desetiletích pravidelně a vzhledem k tomu, že se jedná o nestálou hybridní trať, přináší některé jedinečné výzvy. Můžeme očekávat, že okruh bude během úvodního tréninku trochu zelený a špinavý, ale jak jsme viděli v minulosti v Montrealu, po položení gumy se docela rychle vyčistí. Ve srovnání s posledním závodem v Baku můžeme očekávejte tento víkend mírně vyšší úroveň přítlaku. Na úrovni zadního křídla vystoupíme o stupínek a máme několik možností, jak ho natočit, abychom určili optimální nastavení přítlaku. Povaha uspořádání trati v Montrealu vás tlačí k vyššímu přítlaku, protože jsou zde některé slušné rovinky v kombinaci s řadou zatáček s nízkou až střední rychlostí. Montreal je podobně citlivý na pohonné jednotky jako Baku a je obvykle velmi tvrdý na brzdy, na které budeme dávat pozor.“
ESTEBAN OCON:
„Za prvé, je skvělé vrátit se do Kanady. Připadá mi, že už je to hodně dlouho a vím, že je to jeden z nejpopulárnějších závodů v kalendáři. Trať v Montrealu má pomalé šikany a rychlé rovinky a my jsme ukázali, že je rychlý v přímé linii, tak doufám, že by nám to mělo tento víkend pomoci. Cílem bude mít hladký víkend, projít naším programem bez problémů, ukázat naše tempo v kvalifikaci a získat nějaké dobré body v neděli. Už se těším, až zase sednu do auta.“
FERNANDO ALONSO:
„Byl to pro nás slušný výsledek, že jsme v Baku skončili sedmí. Mám pocit, že jsme maximalizovali naše auto a příležitosti, které nám přinesla odstoupení jiných aut. Stále potřebujeme lépe porozumět našemu autu a tomu, proč zažíváme rozdíly oproti pátku až do neděle. Naše auto je docela dobré ve zvládání poskakování, se kterým se letos auta potýkají. V Baku jsem to příliš nepocítil a více jsme se soustředili na zvládnutí degradace pneumatik, zejména zadních pneumatik. Bude to jiné na každém okruhu, například v Jeddah to bylo velmi hladké a v Austrálii také. Pro všechny týmy bude velmi obtížné dohodnout se na změně.“
ALPINE ACADEMY
Piloti Alpine Academy si možná tento víkend dají pauzu od svých povinností ve Formuli 2, Formuli 3 a Sériích W, ale to Ollimu Caldwellovi nezabránilo v tom, aby si dnes poprvé vyzkoušel A521. Olli se zamýšlí nad svou první ochutnávkou strojů Formule 1 v Silverstone níže:
OLLI CALDWELL:
„Bylo to neuvěřitelné a vůbec nemám slov, není nic, k čemu bych to mohl přirovnat. Je to vše, co jsem očekával a ještě víc. Není nic, co byste mohli udělat, abyste se připravili na to, jak se cítíte. Auto je nesrovnatelné s F2, všeho je víc, je tam větší rychlost, přítlak, brzdění plus je tam asi 50 tlačítek navíc. Zvykl jsem si v tomto autě pracovat mnohem rychleji a pak se vrátit do F2, kde je to samozřejmě pomalejší, budu moci využít to, co jsem se z této zkušenosti naučil, a využít to, až pojedu na tomto okruhu ve voze F2. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval týmu Alpine F1 za to, že mi poskytl tuto příležitost, protože bez nich by taková zkušenost nebyla možná. Za to, že jsem nejen v Akademii, ale že jsem dostal příležitost řídit loňský vůz F1. Bylo to neuvěřitelné.“
Velká cena Kanady 2022:
OKRUH:
- Převýšení 5,2 m, protože trať se nachází na Ile Notre-Dame (umělý ostrov).
- Přibližně 70 % obyvatel mluví francouzsky jako primárním jazykem a francouzština je jediný úřední jazyk v provincii Quebec.
FAKTA O PILOTECH A TÝMU:
- Vozy poháněné Renaultem získaly devět pole position, šest vítězství, 433 bodů a devět nejrychlejších kol ze 151 startů ve Velké ceně Kanady.
- Esteban zatím v roce 2022 bodoval v šesti závodech z osmi.
- Estebana dělí tři závody od 100 Grand Prix ve Formuli 1, což je milník, jehož má v Rakousku dosáhnout.
- Fernando Alonso vyhrál pro Renault v roce 2006 v Kanadě po dominantním víkendu včetně pole position v kvalifikaci. Vítězství zajistilo Fernandovi 25bodový náskok na cestě do jeho druhého šampionátu jezdců v řadě.
- Fernando dosáhl v Montrealu tří umístění na stupních vítězů a také dvou nejrychlejších kol.
- Nedávno se stal pilotem Formule 1 s nejdelší kariérou ve sportu a také mu chybí čtyři body k tomu, aby získal 2 000 bodů mistrovství světa Formule 1. Pouze Lewis Hamilton a Sebastian Vettel zaznamenali ve Formuli 1 skóroval častěji než španělský pilot.
Zdroj: BWT Alpine F1 Team