První vyzkoušení si vozu F1 a nyní tým BWT Alpine F1 míří do Monaka

Z rozhovoru o významu podpory týmu závodu s hlavním mechanikem Markem Luckettem zjistíte jak funguje tým BWT Alpine F1.

Průvodce týmů BWT Alpine F1 po Monaku: Co jíst, vidět a dělat ve městě

Monako, dlouholetý prvek v kalendáři, se připojilo k mistrovství světa Formule 1 v jeho zahajovací sezóně v roce 1950. Hostilo se v druhé nejmenší zemi světa, pohled na nejrychlejší závodní vozy na světě projíždějící úzkými uličkami Monaka na pozadí Středozemní moře nikdy neztratí svůj lesk. Využijte svou návštěvu na maximum s průvodcem BWT Alpine F1 Team, abyste si užili svůj pobyt v Monackém knížectví.

15 věcí, které jste nevěděli o Gabrielu Minim

Ve věku 17 let se Gabriele Minì připojil k Alpine Academy před sezónou 2023 poté, co v roce 2020 vyhrál italský titul ve Formuli 4 jako nováček v monopostu a dokončil dva úspěšné roky ve Formuli Regional. Když je pevně zaměřen na vítězství, když není na trati nebo v simulátoru, můžete ho najít, jak si udržuje své mentální schopnosti, když řeší Rubikovu kostku za méně než 20 sekund – a následně vás naučí, jak zvládnout totéž. Pořád žasneme jak se Gabriele rád učí, na trati i mimo ni, a těší nás, že můžeme sledovat jeho růst, když v této sezóně soutěží v šampionátu FIA Formule 3.

Jejich očima… Miami Dolphins na Grand Prix Miami 2023

„Nepřekvapil mě ani tak rozdíl, ale podobnosti. Je to prostě skvělé lidi, kteří se spojili, aby dosáhli jednoho cíle.“ – Pete McMahon

Miami Grand Prix 2023 je druhým ročníkem závodu Formule 1, který se konal na Hard Rock Stadium, domově týmu NFL Miami Dolphins. Jedinečný okruh s jedinečným zážitkem, který jes ním spojen, jsme pozvali Peta McMahona, hlavního manažera fotografování Miami Dolphins, aby se o víkendu přidal k týmu BWT Alpine F1 a ukázal nám Velkou cenu Miami 2023 očima fotografa NFL.

Jeden den v životě: Záložní pilot Jack Doohan v Miami

Nyní, ve svém druhém roce v Alpine Academy, Jack Doohan nastoupil jako záložní pilot pro BWT Alpine F1 Team, spolu se soutěží ve FIA Formuli 2 s Invicta Virtuosi. V případě potřeby připraven naskočit do auta Jack hraje v týmu důležitou roli a přebírá řadu dalších povinností od médií po testovací dny a pokračující práci na simulátoru. Zastihli jsme ho v Miami, abychom pořídili snímek jeho víkendových povinností jako záložního jezdce týmu BWT Alpine F1.

 

 

Victor Martins na Autodromo Nazionale Monza

Jezdec Alpine Academy Victor Martins poprvé vyzkoušel vůz Formule 1 v pondělí 9. května ve svém debutovém testu mladých jezdců s BWT Alpine F1 Team. Minulý týden jsme ho zastihli, když se připravoval na svou jízdu ve vítězném voze A521 na ikonickém Autodromo Nazionale Monza.

 

Jeden den v životě: Hlavní mechanik týmu podpory závodu

Mark Luckett je hlavním mechanikem týmu podpory závodu (RST) v týmu BWT Alpine F1 Team. Markova role je dohlížet na předchozí vozy týmu včetně Alpine’s A521 a Lotus E20, které se používají v aktuálním programu Young Driver Test spolu s různými marketingovými akcemi v průběhu sezóny, zahrnuje vysokou organizaci, předběžné plánování a koordinaci. Jeho kariéra v týmu BWT Alpine Formula 1 Team zahrnuje více než dvě desetiletí, včetně dlouhého období v Race Teamu v letech 2005-2009, kdy Enstone vyhrál  šampionáty pod maskou Renault. Ve své současné pozici hlavního mechanika RST Mark zaměřuje své dlouholeté zkušenosti na pomoc při výchově nejnovějších a nejlepších pilotů a inženýrů Enstone.

 

Mark Luckett

08:30

Příjezdem do továrny BWT Alpine F1 Team Mark začíná svůj den kontrolou  e-mailů a zpráv v Microsoft Teams, dohání všechny aktualizace z noční směny a připravuje si seznam úkolů na den dopředu. Jeho současným cílem je zajistit, aby všichni a vše v RST ěšželo podle plánu pro první test mladého pilota Victora Martinse jezdce Alpine Academy v A521 na Autodromo Nazionale Monza.

Tým podpory závodu se v průběhu let vyvíjel tak, aby zahrnoval týmový program Young Driver Test, protože iniciativy jako Alpine Academy rostly. Tam, kde dříve existoval pouze vybraný počet testovacích termínů za sezónu, obsazený základní posádkou testovacího týmu, nyní RST dohlíží na rozsáhlý testovací program, který pomáhá rozvíjet naše mladé piloty a školit mechaniky, kteří s nimi pracují.

Co dělá tým podpory závodu v průběhu sezóny?

„Tým podpory závodu je zásadně pro mladé jezdce v Alpine Academy, aby jim poskytl čas na testování strojů F1. S Jackem Doohanem hodně jezdíme, abychom ho připravili a ujistili se, že bude mít všechno  pokud bude potřebovat posílit svou roli záložního pilota týmu BWT Alpine F1. RST také pořádá marketingové akce, které se konají v průběhu sezóny, jako je Goodwood Festival of Speed a dny zkušeností jezdců, které nabízíme našim sponzorům, kde mají tréninkový den v sérii formulových vozů.Naší klíčovou sekundární úlohou je dostat mechaniky a inženýry RST do tempa, takže pokud je někdo ze závodního týmu z nějakého důvodu mimo, máme vyškolený personál, který ho může nahradit. Při našem posledním testu v Silverstone jsme měli skupinu aerodynamických inženýrů, kteří se k nám připojili, abychom jim poskytli nějaké zkušenosti na trati. Softwarové systémy používáme tak, jak by se používaly během závodního víkendu, což umožňuje inženýrům trénovat hledání dat, prohlížení systémů a vytváření hlášení, než půjdou na trať a budou to muset udělat v reálu.“

09:30-16:30

Vzhledem k tomu, že RST je v režimu plánování pro test v Monze, tráví Mark svůj den hledáním dílů, kontaktováním servisního oddělení a přípravou cestovní logistiky pro nadcházející test v Itálii a následný test na okruhu Paul Ricard ve Francii. Organizuje personál a přesuny kamionů, trajektové přejezdy, lety a hotely a po očku sleduje hodiny, aby zajistil dostatek času na dokončení všeho, co je třeba udělat, než auto vyjede na trať. Před testem v Monze musí RST připravit jinou specifikaci karoserie, než jaká jezdila v Silverstone, takže dodání grafiky změněné velikosti týmového nátěru, aby byla záruka, že značka zůstane konzistentní na každém voze, je klíčovým úkolem Markova dne.

Právě jste prošli Silverstone; připravujete se na Monzu. Proveď nás životem auta. Po návratu ze Silverstone, co se stane s autem?

„Na konci akce procházíme a zaznamenáváme najeté kilometry každé komponenty na autě. Každá součást má životnost a celkovou životnost, takže na konci akce spustím všechny zprávy pro všechny služby, podívám se na ujeté kilometry, které jsme udělali během poslední akce, kolik ujetých kilometrů se očekává udělat na další akci a z toho vytvořit servisní zprávu, ze které rozhodneme, co je potřeba změnit, co je potřeba sundat a tak dále.Vůz se vrátí do továrny a bude vyložen, zcela rozebrán a karoserie bude nalakována a aktualizována pro příští akci. Všechny mechanické a elektronické stránky budou obnoveny a připraveny na další akci. Pak tu přichází montáž, kdy se to všechno zase dává dohromady. Vymontujeme převodovku, hydrauliku a elektronické systémy, vše kromě zapálení motoru, které nelze provést s našimi inženýry Power Unit z Viry. Jakmile je vše hotovo, můžeme vše zabalit, naložit auto do nákladního vozu a dopravit ho do Monzy. Pak jsme na trati v Monze, kde  s inženýry z Viry skutečně nastartujeme.“

BWT Alpine F1 Team má  dvě továrny, jednu v Enstone ve Velké Británii, která je zodpovědná za karoserii vozu, a druhou ve Viry-Châtillon ve Francii, která je zodpovědná za pohonnou jednotku. V rámci své role hlavního mechanika RST dostává Mark z Viry klíčové informace o testovacím voze a koordinuje další kroky se svým týmem v Enstone. Od specifikací chlazení po výkon, zpětná vazba, kterou Mark dostává z Viry, určuje další kroky pro RST ve Spojeném království.

Na kolik lidí v běžný den dohlížíte?

„V továrně zde v Enstone je samotný RST malý, ale pracuji také s jinými odděleními, jako je lakovna, grafika, montovna nebo nákladní vozy. Hlavní stavba vozu má samozřejmě přednost, ale testovací vůz také potřebuje pravidelný servis, takže v mé práci je důležité budovat dobré vztahy s ostatními odděleními. Pro případ, že bych někdy něco potřeboval rychle, mám kontakt, abych něco prosadil, když jsme v časové tísni. Na okruhu je nás osmnáct včetně inženýrů z Viry a pro normální den jízd plánuji, co je potřeba udělat minutu po minutě od příjezdu na okruh v 7:00 až do 8:45, kdy jsme připraveni poslat auto na trať. Pokud tým v tu chvíli není připraven, musíme vědět proč a zjistit, co je třeba udělat, abychom to napravili. Je s tím spojeno hodně plánování a plánování a spousta pohybu  dílů v továrně i na trati.“

Vzhledem k rychlému tempu motoristického sportu musí Mark na poslední chvíli projít mnoha změnami v jízdních řádech a zajistit, aby se všechna správná nastavení vozu dostala na každý okruh pro jezdce, kteří budou v tu dobu testovat. Konstrukce vozu se u každého pilota lišií v závislosti na sadě pedálů a volantu, proto tento druh koordinace vyžaduje zvláštní péči a pozornost.

V rámci přípravy na nadcházející test na Autodromo Nazionale Monza bude Mark dohlížet na přizpůsobení sedadla Victora Martinse A521, zatímco tým připraví různé polohy pedálů a řízení, aby se cítil pohodlně a bezpečně. Mark a jeho tým použijí tyto informace a informace shromážděné inženýry během Viktorovy práce na  simulátoru A521 k sestavení vozu podle dohodnutých specifikací.

Jak testovací program prospívá širšímu programu F1?

„Jednou z klíčových výhod je příprava mladých jezdců Alpine Academy. Protože mají možnost najet na strojích F1 pouze v jednom nebo dvou volných trénincích za sezónu, požadujete po mladých jezdcích, aby z juniorské kategorie přešli rovnou do vozu F1 a předvedli výkon. S testovacím programem můžeme vzít mladého pilota a dát mu 500 kilometrů za den a více než 2 500 kilometrů za sezónu, než udělají tento krok. Dodává jim to sebevědomí, protože projdeme všemi postupy, mají zkušenosti s používáním systému DRS, správou pneumatik, nácvikem startů a zrychlením postupů. Vytváříme pro ně poruchy senzorů, které je třeba opravit, když jsou na trati, testujeme je za jízdy, abychom je přiměli přemýšlet, nebo zavoláme Safety Car a uvidíme, zda dokážou zajet omezený čas na kolo. Existuje tolik věcí, na kterých je můžeme otestovat a které je pomohou připravit na budoucnost.“

Poté, co se Mark připojil k týmu Enstone v roce 2002 pod jménem Renault jako mechanik převodovek v továrně a prošel testovacím týmem, než se připojil k závodnímu týmu v letech 2005-2009, má velké množství traťových znalostí, které může předávat dál. Je velmi hrdý na práci, kterou odvádí s týmem Race Support Team při školení a přípravě mechaniků a mladých jezdců na jejich další kroky.

Stejně jako u většiny zaměstnání v F1 je vaše každodenní práce vždy různorodá – jakou část práce máte nejraději?

„Myslím, že u mne jsou to  dvě části – na trati a získání mladých jezdců a dokončení programu. Už dříve jsme měli velké programy a dostali jsme se na vysokou úroveň, připraveni jít závodit. Když se podíváte na startovní rošt, je tu několik jezdců, kteří nyní prošli naší akademií a jezdili za nás – sedm nebo osm z nich, kteří jezdili za naši akademii. Je dobré vidět úspěch. Také rád připravuji mechaniky a inženýry. Hodně zaměstnanců se od nás přesunulo do závodního týmu. Je opravdu uspokojující vědět, že naši zaměstnanci mohou jít přímo na trať se závodním týmem a dosahovat určitého standardu, pak na základě vlastního úsilí podávají výkon na úrovni požadované závodním týmem. Vím, že jsem tam odvedl svou práci a vím, že jsou připraveni vyrazit, jakmile se naskytne příležitost.“

17:30

Za neustálého plánování Mark zakončuje svůj den tím, že se přihlásí u RST, aby se ujistil, že jsou spokojeni s dalšími kroky montáže , a upřednostňuje své vlastní úkoly, aby se připravil na následující den před nadcházejícím Victorovým  testem  na Autodromo Nazionale Monza.

 

Zdroj a foto: BWT Alpine F1 Team