Výroky pilotů Scuderia Alpha Tauri Pierre Gaslyho a Yuki Tsunody před GP Portugalska a Španělska.
PIERRE GASLY:
„Ohlížím-li se zpět na poslední kolo v Imole, jsou zde některá pozitiva, která by nás mohla převýšit to, co z hlediska výsledku může být zklamáním. Byli jsme v první desítce na všech volných trénincích i v kvalifikaci – tři a půl desetiny mimo čas pole – což je jistě jeden z nejlepších kvalifikačních časů pro tým. Sedmé místo v závodě je pořád dobrý výsledek, i když víme, že jsme mohli být lepší. Budeme o tom diskutovat v týmu a uvidíme, jak můžeme zajistit, aby se to už neopakovalo.
Minulý rok jsem měl v Portimau dobrý závod, skončil jsem pátý. Je to opravdu jedinečný okruh se všemi změnami převýšení, se stoupáním a klesáním jako na horské dráze. Jízda tam je zábavná a velmi seliší od všeho, na co jsme zvyklí – na této trati s nízkou přilnavostí auto hodně klouže a není snadné udržet teplotu pneumatik. Budeme jezdit na tvrdé sadě pneumatik C1 a v loňském roce, zejména v FP1, bylo velmi těžké je zahřát, ale teď máme trochu více znalostí a zkušeností a letos bude počasí určitě teplejší. Čeká nás tedy jiná výzva než v prvních dvou závodech.
Po dvou závodech jsme zvyklí, že na každý volný trénink máme jen hodinu. Nezměnilo to náš pracovní program, ale znamená to, že trať je rušnější a je na trati více aut současně, takže je to akčnější a strávíte méně času čekáním v garáži. Moc se mi to líbí, protože závody jsou intenzivnější.
Přesuneme-li se do Španělska, bude to poprvé, co nebudeme porovnávat, jaký byl vývoj auta od zimních testů. Není to špatná trať, i když víme, že v nedělním závodě je snazší předjíždění. Znamená to, že kvalifikace je velmi důležitá a zatím nám vyšlo několik velmi dobrých sobotních odpolední, což je povzbudivé. Musíme se soustředit, aby nedělní závody byly lepší. U vlásenky se změnilo rozložení trati, takže bude zajímavé sledovat, jaký efekt to má na kolo. Viděli jsme, že auto fungovalo už při prvních závodech a vždy se říká, že Barcelona opravdu dobře prověří auto. Protože to bude čtvrtý závod sezóny, už budeme mít lepší představu o tom, jak se chová na různých typech tratí a kde stojíme ve srovnání s ostatními týmy. Klíčové je využít svých předností a získat větší bodové skóre. “
Za hledím přilby: Epizoda 03- Strach
YUKI TSUNODA:
„V Imole jsem dostal velkou lekci. Byl to pravý opak Bahrajnu, který dopadl dobře. V Imole jsem měl velká očekávání jak já, tak tým. Ve volném tréninku šlo všechno hladce, ale pak jsem udělal v kvalifikaci obrovskou chybu, což znamenalo, že jsem měl velmi těžký závod. Dva roky jsem neměl větší nehodu, takže to byla lekce, z níž se mohu poučit v příštích závodech. Byl to také první závod, kdy jsem jel s vozem Formule 1 na mokru a na přechodové sadě pneumatik a bylo to opravdu složité, takže jsem musel postupně zvyšovat rychlost. Ale máme auto, které bylo konkurenceschopné na prvních dvou tratích a bylo schopné se dostat do první šestice.
Trať v Portugalsku je pro mě nová. Nevím, mohu očekávat, i když jsem absolvoval několik závodů na Portimao na simulátoru, a sledoval jsem loňskou Grand Prix. Je to krásný okruh se zajímavými zatáčkami, jako je Turn 1 a Turn 13, který se zdá jedinečná, stejně jako tolik horních a dolních úseků . Myslím, že to bude náročné z hlediska dodržování limitů tratě, ale své tempo budu postupně zvyšovat. Bude to úplně jiná situace než v předchozích dvou kolech, protože jsem už před závodním víkendem hodně jezdil v Bahrajnu a Imole. Douvám, že při volném tréninku absolvuji dostatečný počet kol abych se co nejrychleji přizpůsobil trati a věřím, že na kvalifikaci budu dobře připraven.
Po Portugalsku je další zastávkou Španělsko. Vloni jsem skončil čtvrtý v obou závodech Formule 2 v Barceloně. Hospodaření s pneumatikami je jedním z nejdůležitějších faktorů na této trati, a to i v kvalifikaci, protože nechcete zničit pneumatiky v sektoru 1 a pak nemáte pneumatiky pro sektor 3, abyste získali dobrý čas na kolo. Líbí se mi tato trať, takže se těším, až ji poprvé pojedu v autě Formule 1. Znám ji dobře, takže jsem si docela jistý, že dokážu rychle jet hned od FP1. “
Více informací naleznete ZDE