Velká cena Saúdské Arábie – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů Scuderia AlphaTauri po sobotním třetím volném tréninku a kvalifikaci

YUKI TSUNODA (AT04-02, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:30,797, POS. 19., 20 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:29,939, POS. 16

 

„Skončili jsme na P16, setinku sekundy od P15. Je to určitě škoda, ale jsem spokojený s kolem, které jsem poskládal, a s tím, jak jsme postupovali v průběhu kvalifikace. Co se týče auta samotného, musíme najít  větší přilnavost a výkon, abychom se dostali do Q2 a Q3. Celkově si myslím, že bychom mohli těžit z toho, co jsme se za posledních pár dní naučili, takže tým tam odvedl dobrou práci. Zítra je nový den a doufám, že závodní tempo bude to dobré. Mým hlavním cílem bude soustředit se na sebe, dát na to sto procent a získat nějaké body!“

NYCK DE VRIES (AT04-02, CAR 21)

FP3 – BEZ NASTAVENÉHO ČASU

Kvalifikace – Nejlepší kolo: (Q1) 1:30,244, poz. 18

„Naskočení do kvalifikace bez odjezdu kol v FP3 z toho udělalo složitý den. Vzhledem k jedinečnému uspořádání okruhu je obtížné dostat pneumatiky do správného okna pro letmé kolo, takže jsem před zatáčkou 1 silně zablokoval zadní část. Moje poslední jízda byla docela slušná, ale v posledním sektoru jsme hodně ztratili. Škoda, že nám to uniklo, a jsem zklamaný, protože potenciál dostat se do Q2 tu byl. Chceme být dál a tým úzce spolupracuje, aby z vozu vytěžil maximum.“

Jody Egginton (technický ředitel)

„Dnešek nebyl tak přímočarý, jak by měl být. Při nastartování jsme identifikovali problém s Nyckovým autem a vzhledem k časovému omezení jsme se rozhodli změnit pohonnou jednotku, což znamená, že vynechal jízdu ve FP3, což není ideální, protože je tady poprvé. Nicméně všechna čest jeho mechanikům za to, že auto efektivně opravili. Yuki dokončil svůj program, ale trochu více než včera měl problémy s přilnavostí a rovnováhou ve FP3, což znamená, že obě strany garáže šly do kvalifikaci ze zadních pozic, byť každý z jiného důvodu. Nyck v Q1 od samého začátku tvrdě tlačil a při své první jízdě se roztočil, ale vůz nebyl poškozený a ve své druhé jízdě se zotavil velmi dobře. Q2 mu unikla kvůli dosažení energetického limitu trochu brzo, takže se na to musíme podívat. Yuki zajel plánovaný kvalifikační program a byla tak velmi blízko k cutu, chyběla jen 0,01 sekundy na Bottase Nakonec, bez ohledu na to jak blízko jsme byli, jsme se nedostali do Q2 ve velmi těsném středu pole. Proto se netrpělivě očekává, že aktualizace aero pro R03 začnou posouvat výkon vozu kupředu. Naše myšlenky se nyní přesunou k závodu, kde se zaměříme na to, aby se obě auta posunula vpřed, abychom využili všech příležitostí, které se mohou naskytnout.“

 

Formule 1 – STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 17. – 19.3.2023