
V roce 2019 bylo v důsledku dopravních nehod na pozemních komunikacích usmrceno 547 a těžce zraněno 2 110 osob. V průměru tak každé 3 hodiny a 18 minut došlo na českých silnicích k závažné dopravní nehodě, buď smrtelné nebo s těžkým zraněním.
.png.aspx)
„Počet usmrcených mohl být výrazně nižší. Například viníci pod vlivem alkoholu nebo návykových látek usmrtili vloni 62 osob, přestože bylo meziročně evidováno o 14 obětí méně, podíl na všech usmrcených osobách činil více než 11 %. K dalším, zbytečným, následkům dopravních nehod lze jednoznačně také přiřadit relativně vysoký podíl cestujících ve vozidlech, kteří nebyli připoutáni bezpečnostním pásem – zdaleka se to netýká jen řidičů, ale také spolujezdců. Ačkoli výzkum prokázal, že v 37 % by cyklisté v případě použití přilby s vysokou pravděpodobností přežili, nepoužívání cyklistických přileb se ve fatalitách, resp. těžkých zraněních cyklistů v uplynulém roce také významně promítly,“ dodal Neřold.Bilance v oblasti fatalit mohla být nepochybně příznivější – v Jihomoravském kraji bylo meziročně usmrceno o 14 osob více, v Královéhradeckém dokonce o 30 osob více, se 48 usmrcenými osobami to byla nejhorší bilance od roku 2012! Jako bezprecedentní lze vnímat více než třetinový nárůst usmrcených v důsledku střetu s pevnou překážkou, při které bylo v roce 2019 usmrceno 154 osob, tj. meziročně o 41 osob více!

Rada vlády pro bezpečnost silničního provozu: 40 opatření pro rok 2020!
„Aby byl splněn hlavní, strategický, cíl NSBSP musí letos poklesnout počet usmrcených osob v důsledku dopravních nehod o 214 osob, tj. meziročně o téměř 40 %!
Rada vlády pro bezpečnost silničního provozu (RV), které předsedá ministr dopravy Vladimír Kremlík, proto připravila pro příští rok více než 40 opatření, které mají pomoci snížit závažné následky dopravních nehod. Mezi hlavní opatření, které bude ministerstvo dopravy v roce 2020 prosazovat, patří legislativní změny, jako je úprava trestů za dopravní přestupky, včetně úpravy bodového systému. Ten by měl více postihovat nejzávažnější přestupky. Další změnou by mohl být vznik rehabilitačního programu pro recidivní řidiče. Vzniknout by měl také nový informační systém, který bude vyhodnocovat místa nehod a informovat o nich, včetně zpráv o aktuálních opravách a uzavírkách v provozu. Další připravené opatření se týkají preventivních kampaní, dopravní výchovy či posílení provozu. Mimo zmíněné probíhá v rámci RV také příprava Strategie BESIP 2021-2030, která bude mj. definovat opatření pro období do roku 2022.
Ekonomické ztráty z dopravních nehod v roce 2019 překročily 79 mld. Kč!
