Formule E: Představení týmů: Jaguar TCS Racing

Poté, co  Jaguar TCS Racing  vstoupil do ABB FIA Mistrovství světa Formule E v sezóně 3, zaamířil do své páté kampaně v sérii s novým Gen2 Jaguar I-Type 5, který pilotují Sam Bird a Mitch Evans.

Jaguar TCS Racing

Foto: Cysnews

Jedna z nejbohatších historií ze všech výrobců v motoristickém sportu, která se datuje od roku 1948, britský výrobce oživil svůj program motoristického sportu, aby předvedl svou řadu elektrických vozů vstupem do Formule E v roce 2016.

Pro svou inaugurační sezónu v šampionátu tým podepsal do týmu Adama Carrolla a novozélandského pilota Mitche Evanse. Po náročné sezóně skončil tým na konci sestavy a během 12 závodů nasbíral pouhých 27 bodů. Pro svou druhou kampaň tým získal inauguračního šampiona ABB FIA Formule E Nelsona Piqueta Jr. který se stal partnerem Mitche Evanse,jenž po svém působivém debutu ve Formuli E zůstal v týmu druhou sezónu. Tým, který zakončil sezónu 2017/18 na šestém místě, zlepšil svou pozici v seriálu, ale vítězství bylo pro britský tým stále nedosažitelné. V polovině sezóny 2018/19 si však Evans zajistil první emocionální vítězství týmu v Římě poté, co o vítězství bojoval s Andre Lottererem z DS Techeetah. Před vítězstvím se Nelson Piquet Jr. rozešel s týmem, zatímco britský pilot Alex Lynn  převzal jeho místo a stal se partnerem Mitche Evanse pro zbytek sezóny.

Nyní, když má za sebou více než tři roky učení z Formule E, britský výrobce automobilů aplikuje své know-how v oblasti elektrických vozidel na svůj první EV, Jaguar I-Pace. Po svém prvním produkčním představení na Mexico City E-Prix 2017, pilotovaném  Mitchem Evansem, úsilí týmu v této sérii nadále pomáhá testovat, vyvíjet a zdokonalovat nejnovější technologie dostupné pro příští generaci plně elektrických vozů Jaguar. Krátce poté, co sériový vůz prolomil obal, první oficiální podpůrná série Formule E, Jaguar I-Pace eTrophy debutoval v ulicích Saúdské Arábie, což znamenalo začátek jeho inaugurační sezóny, která skončila v New Yorku společně se sezonou 2018/19 Formule E.

Britský tým  vstupuje do své čtvrté sezóny ve Formuli E a za volant vozů Gen2 Jaguar I-Type 4 usedá Mitch Evans a britský pilot Jamese Calada. Evans se postavil proti nejkonkurenceschopnější sestavě v motoristickém sportu a na začátku sezóny prokázal sílu Jaguaru, obsadil v Santiagu Julius Baer Pole Position a následovalo vítězství v Mexico City. Pokles formy v šestizávodním finále sezóny v Berlíně způsobil, že britský tým klesl na sedmé místo v hodnocení týmů.

Jaguar Racing zamířil do finále 7. sezóny s oběma jezdci s úsilím  na titul mistra světa. Bird vyhrál v Diriyah při debutu pro slavnou britskou značku a  předvedl v New Yorku ohromující jízdu. Blank na domácí půdě v Londýně odsunul Birda dozadu. Technický problém ve 14. kole ho stál titul.

Týmový kolega Mitch Evans si vedl dobře, když  vedl tým v honbě za titulem jezdců po odstoupení týmového kolegy Birda ve 14. kole. Vypadalo to, že je na bedně, když obsadil třetí místo v prvním závodě, a vzhledem k tomu, že  se kvalifikoval s velkým náskokem před svými nejbližšími soupeři v šampionátu i před lídrem průběžného pořadí a konečným mistrem světa Nyckem de Vriesem. Technický problém mu však zabránil uniknout z řady a náhle zastavil potenciální jízdu na titul.

Pět umístění na stupních vítězů pro Evanse bylo silným návratem a oba jezdci i šéf týmu James Barclay jsou více než spokojeni s pokrokem dosaženým v 7. sezóně. Nyní se soustředí na 8. sezonu…

Zdroj: FIA Formula E

Foto: Cysnews

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023