Dopravní podnik hl.m. Prahy představil strategické cíle do roku 2020

Výstavba metra D, nové tramvajové tratě i bezbariérové stanice metra. 

Dopravní podnik hl. m. Prahy  představil strategické plány do roku 2020. Počítá s rozvojem všech druhů služeb, které zajišťuje. Dále zahrnují modernizaci stanic metra, vozového parku a rozšíření dopravní sítě.

Výstavba trasy metra D

 „K největším výzvám současnosti pro nás patří výstavba trasy metra D, chceme pro naše cestující budovat nové tramvajové tratě a rozšiřovat počet elektrobusů v běžném provozu. Omlazujeme vozový park tramvají i autobusů. Nezapomínáme ani na modernizaci stanic metra, ve kterých se zvyšuje mj. počet bezbariérových přístupů. Do roku 2020 jsme stanovili jasné strategické priority, jejichž dodržení je pro nás naprosto zásadní,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.



Počítáme s tím, že do konce roku 2020 započneme geologický průzkum a uskutečníme tak reálné kroky k naplnění snů mnoha Pražanů i těch, kteří do metropole kvůli práci dojíždějí,“ míní Martin Gillar s tím, že varianty výstavby metra D závisí na úspěšnosti a zvolené metodě získávání pozemků se stavbou souvisejících.

 „Připravujeme i velké investice do tramvajových tratí. Kromě prodloužení tratí z Divoké Šárky do zastávky Dědinská za 890 mil. Kč a z Barrandova do Slivence za 690 mil. Kč do roku 2021 to jsou výstavby dvou tramvajových smyček,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP, přičemž DPP nezapomíná ani na obnovu stávajících tramvajových tratí.

Změny ve vozovém parku tramvají

Změn k lepšímu dozná do roku 2020 také vozový park tramvají. Už letos bude mj. dokončena dodávka 250 ks moderních tramvají typu 15T ForCity. DPP připravuje na podzim i pomyslnou lahůdku – do ulic vyjede nová výletní tramvaj T3 Coupé. Dopravní podnik pečuje také o obnovu autobusů, do které do roku 2020 investuje téměř 2 mld. Kč.

 

DPP zlepšuje i podobu stávajících stanic metra. „Realizovali jsme od loňska opravu stanic Anděl, Náměstí Republiky, Muzeum A, Skalka, doplnili jsme chybějící eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín. Investice souhrnně činily téměř 400 mil. Kč. Před sebou máme mnoho dalších projektů. Za povšimnutí stojí do roku 2020 zejména oprava stanic Jiřího z Poděbrad a Českomoravská, ve kterých počítáme s bezbariérovým zpřístupněním,“ dodává Tomáš Kaas.

U velkých investic je důležitým faktorem pro DPP získání dotačních prostředků z EU. V současném programovém období 2014 – 2020 čerpá DPP dotační prostředky zejména ze dvou operačních programů, tj. Operační program Doprava (OPD2) a Operační program Praha – pól růstu ČR (OP PPR). V rámci OP PPR má DPP dosud podepsané Smlouvy o financování projektů na 16 investičních akcí (projektů) ve výši 901,8 mil. Kč, přičemž k dnešnímu dni DPP obdržel podporu ve výši 166 mil. Kč.

Dopravní podnik hl. m. Prahy

Díky stabilitě je DPP vyhledávaným zaměstnavatelem. „Úspěšně se nám daří nahrazovat odcházející generaci našich spolupracovníků novými kolegy. Celkem u nás pracuje zhruba 11 000 zaměstnanců. Dopravnímu podniku se daří získávat potřebné řidiče. Zatímco v roce 2016 získal DPP za celý rok 353 řidičů, za letošní první pololetí evidujeme již 367 nových řidičů,“ říká Martin Gillar, s tím, že DPP hodlá s náborovými kampaněmi dále pokračovat.