Automobily se na Libeňský most vrátí společně s tramvají 3.3.2018



Libeňský most se nejpozději od sobotního rána 3. března otevře nejen pro městskou hromadnou dopravu, ale vrátí se na něj také osobní automobilová doprava. V úterý nezávislý statik zkontroloval funkční podepření mostu a navrhl nutná opatření.

 

Veškeré zabezpečovací práce včetně aktivace samotného podepření skončily již začátkem týdne, kdy je zhotovitel předal zástupcům Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a. s.

Ze zprávy nezávislého statika vyplývá, že na mostě mohou jezdit v omezeném režimu tramvaje a také vozidla až do hmotnosti 11 tun. Na základě rozhodnutí mostních techniků se ovšem zachová původní povolená hmotnost, tedy do šesti tun. Nyní na mostě probíhají nutné opravy tramvajové trati a v průběhu dnešního dne dojde i k úpravě trasy pro automobily. Jízdní pruh musí být fyzicky oddělen od tramvajového tělesa a upravuje se dopravní značení.


Historie mostu

Libeňský most od svého vzniku dosud neprošel žádnou zásadnější opravou a je v kritickém stavu. Už delší dobu na něj nesmí auta těžší než 7,5 tuny a tramvaje mohou projíždět jen pomalu a s dalšími omezeními. Od roku 2009 se na třech krátkých úsecích na předmostích nesmí potkat dvě protijedoucí tramvaje, což je vyznačeno drážními značkami Zákaz potkávání. Proto je rekonstrukce považována za nezbytnou.

Současný stav

Podle posouzení v roce 2004 je konstrukce Libeňského mostu silně zanedbaná a některé části jsou poškozeny korozí až na hraně havarijních podmínek. V zanedbaném stavu byla tramvajová trať, vozovky, chodníky i povrch ramen.  Vozovky byly špatně odvodněné se zbytky posypů a bláta, spáry zahliněné a zarůstající vegetací. Odvodnění mostu je patrně nefunkční, odvodňovače nebyly dlouho čištěny a jsou zcela zkorodované. Mezi největší problémy patří dožití všech izolací. V rámovém otvoru na pravém břehu Vltavy sídlili bezdomovci. Kteří zde pálí ohně, spodní líc mostu byl silně zakouřen a u schodiště bylo viditelné místo. Zde došlo k silnému požáru a poškození povrchových vrstev betonu. Konzoly schodišť jsou silně napadené korozí výztuže, schodiště jsou v havarijním stavu, přesto na ně nebyl omezen přístup a konzoly nebyly ani podchyceny provizorním podepřením. V poměrně dobrém stavu byla zábradlí a původní osvětlovací stožáry, ty jsou však nefunkční a jsou k nim primitivní a nevzhlednou objímkou připojeny nové, ocelové stožáry. Troleje jsou zavěšeny na dvojice sloupů spřažené v patě a hlavě.

Nyní byl několik týdnů kompletně uzavřený


Tramvají přes Libeňský most už od soboty 3. 3. 2018