Formule 1 – 2017 GP FORMULA 1 – Monte Carlo 28.5.2017

Race results
Pos No Driver Car Time Gap
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 78 1:44:44.340
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 78 +3.145s
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 78 +3.745s
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 78 +5.517s
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 78 +6.199s
6 55 Carlos Sainz Toro Rosso 78 +12.038s
7 44 Lewis Hamilton Mercedes 78 +15.801s
8 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 78 +18.150s
9 19 Felipe Massa Williams Mercedes 78 +19.445s
10 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 78 +21.443s
11 30 Jolyon Palmer Renault 78 +22.737s
12 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 78 +23.725s
13 11 Sergio Perez Force India Mercedes 78 +39.089s
14 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 71 DNF
15 18 Lance Stroll Williams Mercedes 71 DNF
NC 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 66 DNF
NC 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 63 DNF
NC 22 Jenson Button McLaren Honda 57 DNF
NC 94 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 57 DNF
NC 27 Nico Hulkenberg Renault 15 DNF
 

Booking.com


Letošní Velká cena Monte Carla začala překvapivým postavením Lewise Hamiltona na startovním roštu a to až na 13. pozici. První dvě místa obsadily vozy Ferrari a ty také vyrazily do závodu v pořadí, v jakém proběhla kvalifikace. Kimi Räikkönen  na 1. místě a Sebastian Vettel jej následoval. Za nimi se seřadilo celé  závodní pole bez jakéhokoliv kontaktu, tak jakou pozici si vybojovali v kvalifikaci. Během několika málo kol se rozestupy mezi závodníky upravily a začalo poklidné kroužení po městském okruhu v Monte Carlu. Lewis Hamilton se posunul o pár míst vpřed a tak se v této části závodu nacházel na 10. místě.

Zřejmě při první výměně pneumatik stáj Ferrari upřednostnila Sebastiana Vettela  a při této strategii se dostal na první místo a Kimi Räikkönen, vítěz kvalifikace, byl již na místě druhém. O další pódiová umístění bojoval Valtteri Bottas s jezdci Red Bullu Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem.  Tato fáze závodu byla víceméně jednotvárná a nezajímavá a zdálo se, že vše v poklidu dojede až do cíle 78. kola. Avšak zhruba dvacet kol před koncem této GP se stala velice zajímavá nehoda, kdy na chvostu závodního pole jezdil Jenson Button, který pro tento závod nahradil Fernanda Alonsa, narazil zezadu před vjezdem do tunelu do Pascala Wehrleina a velice kuriozním způsobem zůstal vůz Pascala Wehrleina stát opřený o svodidla na dvou kolech na boku. Několik kol kroužili jezdci za safety carem a traťoví komisaři se snažili vyprostit uvězněného jezdce z kokpitu jeho formule. Bylo velkým štěstím, že se to stalo v místě, kde se nejezdí tak vysokou rychlostí a jezdec má ve svém kokpitu velkou ochranu, jinak by mohly být důsledky nehody fatální. Jenson Button  tak neslavně ukončil svůj návrat F1 s ulomeným levým kolem. Ještě během fáze za safety carem v první zatáčce po startu narazil do bariéry Marcus Ericsson s dalším vozem Sauber, ale traťoví komisaři vůz velice rychle odstranili a závod byl restartován.

Kolize Wehrlein a Button , foto : Twitter

Na stejném místě již při závodě kolidoval o několik málo kol další pilot stáje McLaren. Během závěrečných pár kol se snažil ještě Lewis Hamilton vylepšit svou sedmou pozici a předjet před sebou jedoucího Carlose Sainze, ale snaha byla marná, jelikož na této trati je prakticky nemožné předjíždět, čehož je důkazem, že v dnešním závodě nebyl jediný předjížděcí manévr, který by změnil pořadí.

Na stupních vítězů rozhovor vedl Nico Rosberg a kromě veselého Sebastiana Vettela a rozverného Daniela Ricciarda zde měl  Kimiho Räikkönena  zklamaného z týmové režie.

This year’s Grand Prix of  Monte Carlo  opened Lewis Hamilton’s surprising position on the starting grid at the 13th position. The first two positions were occupied by Ferrari cars and they also started out to the race in the same  ranking as were the results of the qualifying. Kimi Räikkönen on 1st position followed by  Sebastian Vettel. Behind them, the entire polesitter formed without any contact, in position as they reached in the qualification. Within a few laps, the distance between the racers adjusted and drivers circled around the Monte Carlo city circuit. In this part of race Lewis Hamilton moved a few positions ahead and was at 10th position.

 

Probably during the first tyre replacement, Ferrari favoured Sebastien Vettel whom this strategy brought leading position  and Kimi Räikkönen, the qualification winner, was at the second position. For other position at the winners podium fought  Valtteri Bottas with Red Bull drivers Daniel Ricciardo and Max Verstappen. This phase of the race was more or less uninteresting, and it seemed as if everything goes smoothly to the finish of the 78th lap. However, roughly twenty laps before the end of this GP  a very interesting  collision occurred  when Jenson Button, replacing Fernando Alonso, came from the rear of the racing group, before entering the tunnel  hit  into  Pascal Wehrlein and, in a very quaint manner, Pascal Wehrlein’s car remained standing at two  wheels on the side. A few laps the drivers circled  behind the safety car, and track marshalls tried to get driver out of the cockpit.  It was a good luck that this happened at a section where cars do not ride at  a high speed and the driver had a good protection in his cockpit, otherwise the consequences of the accident could be fatal. Jenson Button has   ended his return F1  ingloriously with a broken left wheel.

During the first phase of driving behind  the safety car in the first bend  after the start, another Sauber car with driver Marcus Ericsson hit into  barrier, but the track marshalls quickly removed the car and the race was restarted.

 

In the same spot, another pilot of  McLaren team collided by a few laps later. During the final couple of laps, Lewis Hamilton was also trying to improve his seventh position in attempt to pass  Carlos Sainz ahead of him, but the effort was in vain, as it was practically impossible to overtake on this track, which proves that there was no single passing  maneuver in today’s race which changed the ranking.
Nico Rosberg led the interview, and he spoke not only with happy Sebastian Vettel  but also with and the sportive Daniel Ricciardo, and Kimi Räikkönen who was disappointed with the team’s strategy.


QUALIFICATION
POS NO JEZDEC TÝM Q1 Q2 Q3 KOLA
1 7 Kimi Räikkönen FERRARI 1:13.117 1:12.231 1:12.178 23
2 5 Sebastian Vettel FERRARI 1:13.090 1:12.449 1:12.221 23
3 77 Valtteri Bottas MERCEDES 1:13.325 1:12.901 1:12.223 30
4 33 Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER 1:13.078 1:12.697 1:12.496 24
5 3 Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER 1:13.219 1:13.011 1:12.998 21
6 55 Carlos Sainz TORO ROSSO 1:13.526 1:13.397 1:13.162 30
7 11 Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES 1:13.530 1:13.430 1:13.329 23
8 8 Romain Grosjean HAAS FERRARI 1:13.786 1:13.203 1:13.349 29
9 22 Jenson Button MCLAREN HONDA 1:13.723 1:13.453 1:13.613 27
10 2 Stoffel Vandoorne MCLAREN HONDA 1:13.476 1:13.249 20
11 26 Daniil Kvyat TORO ROSSO 1:13.899 1:13.516 19
12 27 Nico Hulkenberg RENAULT 1:13.787 1:13.628 21
13 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:13.531 1:13.959 20
14 44 Lewis Hamilton MERCEDES 1:13.640 1:14.106 18
15 19 Felipe Massa WILLIAMS MERCEDES 1:13.796 1:20.529 20
16 31 Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES 1:14.101 7
17 30 Jolyon Palmer RENAULT 1:14.696 11
18 18 Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES 1:14.893 7
19 94 Pascal Wehrlein SAUBER FERRARI 1:15.159 11
20 9 Marcus Ericsson SAUBER FERRARI 1:15.276 11
Q1 107% Time – 1:18.193
PRACTICE 2
Pos No Driver Car Time Gap Laps
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:12.720 38
2 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 1:13.207 +0.487s 35
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:13.283 +0.563s 46
4 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:13.331 +0.611s 41
5 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:13.400 +0.680s 43
6 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 1:13.486 +0.766s 36
7 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:13.799 +1.079s 45
8 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:13.873 +1.153s 31
9 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:13.890 +1.170s 46
10 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:13.902 +1.182s 39
11 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:13.946 +1.226s 42
12 22 Jenson Button McLaren Honda 1:13.981 +1.261s 37
13 19 Felipe Massa Williams Mercedes 1:14.003 +1.283s 46
14 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:14.022 +1.302s 44
15 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 1:14.093 +1.373s 47
16 18 Lance Stroll Williams Mercedes 1:14.474 +1.754s 27
17 27 Nico Hulkenberg Renault 1:14.870 +2.150s 41
18 30 Jolyon Palmer Renault 1:15.616 +2.896s 8
19 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:15.691 +2.971s 32
20 94 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:15.695 +2.975s 37
Pos Číslo Pilot Vůz Čas
PRACTICE 1
Pos No Driver Car Time Gap Laps
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:13.425 40
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:13.621 +0.196s 34
3 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 1:13.771 +0.346s 32
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:13.791 +0.366s 40
5 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 1:13.854 +0.429s 45
6 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:14.111 +0.686s 42
7 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:14.164 +0.739s 37
8 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:14.201 +0.776s 32
9 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:14.333 +0.908s 39
10 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 1:14.425 +1.000s 39
11 19 Felipe Massa Williams Mercedes 1:14.617 +1.192s 37
12 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:14.813 +1.388s 38
13 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:14.870 +1.445s 34
14 22 Jenson Button McLaren Honda 1:14.954 +1.529s 35
15 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:15.321 +1.896s 33
16 18 Lance Stroll Williams Mercedes 1:15.595 +2.170s 44
17 30 Jolyon Palmer Renault 1:15.949 +2.524s 42
18 94 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:16.258 +2.833s 33
19 27 Nico Hulkenberg Renault 3
20 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari
Pos Číslo Pilot Vůz Čas

Valteri Bottas v minulém závodě závod nedokončil pro poruchu motoru, a tak bude mít ve svém voze novou motorovou jednotku. Je jasné, že zkušení piloti jako Kimi Raikkonen, Daniel Riccardo a Felipe Massa budou mít výhodu před nováčky či jezdci, kteří zde neodjeli mnoho velkých cen. Avšak třeba Esteban Ocon má již 19 bodů a dokazuje, jak umí jezdit i na tratích, kde nemá velkou závodnickou zkušenost. Tento pilot je velkým překvapením letošní sezony a čeká jej, zřejmě, velká budoucnost ve formuli 1. Max Verstappen jistě také bude chtít promluvit do závodu a speciálně jeho agresivní závodnický styl bude zde třeba využít. Jen je otázkou, zda dokáže zkrotit své touhy po přejíždění a přizpůsobí se specifickému okruhu.

  Další jezdci stájí Toro Roso, Force India a Haas, zde mají šanci na bodové zisky pokud některý z favoritů udělá chybu či dokonce havaruje. v lonském ročíku zde nedojelo sedm formulí, a dokonce se nadostal na stupně vítězů Nico Rosberg. Nechme se tedy překvapit nedělní Grand Prix Monaca 2017.

Závod 2016




Booking.com


The sixth race of this year’s Formula 1 season will be held on 28th May at the Monaco circuit. The winner of the last season was Lewis Hamilton . After  a few years of one team´s  supremacy , this year´s race is supposed to be   a duel of two pilots and brands, Mercedes and Ferrari, which means the drivers  L. Hamilton and S. Vettel. Monte Carlo  circuit does not offer many opportunities to overtake, so qualification here will be even more important than in other GPs. Undoubtedly interesting thing is Jenson Button’s return to McLaren, replacing F.Alonso, who heads to the 500-mile Indianapolis at the same time.

In the last race Valteri Bottas did not finish the race due to  the engine failure, so he will have a new engine unit in his car. It is clear that experienced pilots such as Kimi Raikkonen, Daniel Riccardo and Felipe Massa will have an edge over newcomers or riders who did not win many GPs. However, for example Esteban Ocon already has 19 points and he proves how he can drive even on tracks where he does not have a great racing experience. This pilot is a big surprise of this year’s season and he may  have a great prospect in future in Formula 1. Max Verstappen will also want to hit the race and and especially he can make use of his aggressive racing style  here. It’s just a question  whether he will be able to subdue his desire for overtaking and adapt himself to a specific circuit.

Other drivers of team Toro Roso, Force India and Haas  have a chance to score points if one of the favorites makes a mistake or even crashes. Last year seven Formula cars did not finish the race , and even Nico Rosberg did not step on the winner´s podium. Let´s wait if  Sunday´s Grand Prix of Monaco 2017 brings any surprise.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *