Sobotní jízda parním vlakem Kralický Sněžník

PRAVIDELNÉ SOBOTNÍ JÍZDY HISTORICKÝCH VLAKŮ OD 17. ČERVNA DO 30. ZÁŘÍ 2017

Pardubický kraj připravil ve spolupráci s Českými drahami pravidelné sobotní jízdy historických vlaků z České Třebové do Hanušovic a zpět. Projeďte se krajinou pod Králickým Sněžníkem a navštivte pevnostní objekty, muzea, horská střediska a krásnou přírodu.

JÍZDNÍ ŘÁD A PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY

 

Odjezd Stanice Odjezd
8:24

8:38

8:53

9:08

9:14

9:49

Česká Třebová

Ústí nad Orlicí město

Ústí nad Orlicí

Lanšperk

Dolní Dobrouč

Letohrad

17:34

17:20

17:17

16:31

16:25

16:18

10:02

10:12

10:20

10:27

10:48

10:55

11:04

11:26

Jablonné nad Orlicí

Těchonín

Mladkov

Lichkov

Dolní Lipka

Prostřední Lipka

Červený Potok

Hanušovice

15:41

15:30

15:19

15:14

14:46

14:38

14:32

14:03

 

Ceník jízdného se řídí platným tarifem Českých drah. Na území Pardubického kraje platí tarif IREDO, který je opatřen jednorázovým příspěvkem na obnovu a údržbu historických lokomotiv ve výši 15 korun.

 

HISTORICKÉ LOKOMOTIVY

 464.202 „Rosnička“  

Pojede dne 17.6.2017

Parní lokomotiva 464.202 byla postavena v roce 1956 v lokomotivce Škody Plzeň. Jednalo se poslední typ parní lokomotivy vyvinutý pro Československé státní dráhy. Lokomotiva 464.202 byla v začátku svého provozu nasazena na vozbu osobních vlaků z Jihlavy do Brna, Znojma a Prahy. Později sloužila na tratích z Brna do Přerova a České Třebové. Od roku 1972 se jejím mateřským depem stala Olomouc.

V roce 1974 byla lokomotiva předána do sbírek Národního technického muzea. V osmdesátých letech ji do své péče převzalo lokomotivní depo Olomouc, kde byla po náročné opravě v červnu 1993 zprovozněna. Od té doby najezdila tisíc kilometrů v čele zvláštních vlaků pro veřejnost. V roce 2009 lokomotivě skončila životnost kotle a musela být odstavena.

Na základě dohody mezi Českými drahami a Národním technickým muzeem bylo rozhodnuto, lokomotivu opravit a nadále prezentovat jako provozuschopný exponát dokládající historii našich železnic. Nadace Okřídlené kolo proto vyhlásila sbírku a společně s partnery začala shromažďovat prostředky na opravu.

Zdroj: www.okridlene-kolo.cz

Rosnička , Foto. Martin Kalina



Booking.com


 

464.008 „Ušatá“ nebo „Bulík“

Jezdí ve dnech:  19. 8., 2. 9. 2017

Lokomotiva vyrobena v roce 1935 v ČKD Praha.

Sloužila ve výtopnách Praha, Trutnov, Havlíčkův Brod a Nymburk. Z pravidelného provozu byla vyřazena v roce 1979 a dále sloužila jako vytápěcí kotel. Pro historický provoz byla zachráněna nadšenci z královéhradeckého depa, kteří v roce 1987 začali práce na její záchraně. Dnes je v majetku Českých drah, a.s., a objevuje se na mnoha nostalgických akcích.

ilustrační foto

423.009 „Velký bejček“

Jezdí ve dnech: 1. 7., 8. 7., 22. 7., 5. 8., 16. 9., 30. 9. 2017

Lokomotiva vyrobena v roce 1922.

Působila na tratích jihozápadních Čech, v 70. letech dosluhovala na vlečkách. V 80. letech byla získána zpět pro historický provoz. Současným majitelem je Výzkumný Ústav Železniční, a.s. a slouží při nostalgických akcích. Obzvláště aktivní je na Letohradsku a Českotřebovsku.

Více informací naleznete na webových stránkách:

http://old.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/1333-sobotni-nostalgicke-vlaky-kralicky-sneznik

www.pardubickykraj.cz/historicke-vlaky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *