Parním vlakem na Sodomkovo Vysoké Mýto 3.6.2017

Parní vlak s lokomotivou 423.009 -Velký bejček z roku 1922 a historickými vozy řady Ce (rybák) vyjede v sobotu 3. června v 8:16 hod. z České Třebové směr Vysoké Mýto. Na trati Choceň – Litomyšl pak během dne uskuteční několik jízd. V poledne bude na zastávce Vysoké Mýto město pro zájemce připravena komentovaná prohlídka parní lokomotivy. V sobotu 3. června ve Vysokém Mýtě pořádají tradiční festival věnovaný automobilismu, kultuře a životnímu stylu 20. až 40. let. Svézt se na něj můžete stylově – historickým vlakem taženým parní lokomotivou.


Parní lokomotiva 423.009 byla vyrobena r.1922 v První českomoravské továrně na stroje v Praze pod číslem 923. Stroj má uspořádání náprav 1´D1´,výkon  přibližně 550 kW  a parní kotel s přetlakem 12 Bar.Představitelka typických lokomotiv pro místní tratě prožila pestrý život na kolejích ČSD, včetně válečného přeznačení DRB jako 93.1503. Převážně působila v jihozápadních Čechách, známé je např. působení ve Volarech či Bezdružicích.U ČSD byla zrušena 4.8.1970 a následně odprodána od 1.9. do pískovny Provodín. Čekalo ji i další působiště a to jako vlečková lokomotiva v pískovně v Jestřebí spolu s 423.094.

Počátkem 80.let byly obě lokomotivy z vlečky získány zpět s určením pro historický provoz. 423.009 se ujali lidé z tehdejšího zkušebního okruhu ČSD u Velimi a lokomotivního depa Nymburk. Díky tomu je dnes majetkem VÚŽ jako dceřínné společnosti ČD a.s. V Letohradu byla r.1986 opravována pro použití na výročí trati Doudleby – Rokytnice a Svitavy – Polička. Po těchto úspěšných akcích se dostala do opatrování kolektivu strojové stanice Lysá nad Labem, kde prožila dlouhá léta v provozu na mnoha historických akcích. Díky reorganizaci na ČD, zrušení provozního pracoviště Lysá a odchodu opatrovníků lokomotivy do důchodu, bylo rozhodnuto o převedení lokomotivy do Letohradu, kde byl zájem opět o stroj pečovat. Předání proběhlo a po provedení nezbytných oprav na kotli lokomotiva začala dále jezdit s novým kolektivem. Opět najezdila mnoho kilometrů do jara 2008, kdy skončila definitivně způsobilost kotle. Nyní proběhla celková oprava a lokomotiva již opět jezdí při nostalgických akcích.

zdroj informací : Letohradský železniční klub

 

 



Booking.com


Jízdní řád parního vlaku sobota 3. 6. 2017:

Stanice Tam
Česká Třebová 8:16
Choceň 8:50–8:51
Slatina u Vysokého Mýta 9:00
Vysoké Mýto 9:06–9:10 12:12 14:20 16:20
Vysoké Mýto město 9:14–9:45 12:16–12:27 14:27 16:27
Hrušová 9:56 12:38 14:38 16:38
Cerekvice nad Loučnou  10:05  12:40 14:40 16:40
Cerekvice n. L. zast.  10:10
Litomyšl  10:26
Stanice Zpět
Litomyšl 10:45
Cerekvice n. L. zast. 11:02
Cerekvice nad Loučnou 11:10 13:20 15:00 17:00
Hrušová 11:13 13:23 15:03 17:03
Vysoké Mýto město 11:24–11:40 13:36 15:14–15:36 17:16
Vysoké Mýto 11:44 13:40 15:40 17:21
Slatina u Vysokého Mýta 17:28
Choceň 17:37–18:05
Česká Třebová 18:31

Jízdné (pouze jednosměrné):

  • Česká Třebová – Choceň: dospělí 80 Kč/děti 6 až 15 let 40 Kč,
  • Choceň – Vysoké Mýto město, Vysoké Mýto – Litomyšl, Vysoké Mýto – Cerekvice, Vysoké Mýto – Vysoké Mýto město: dospělí 40 Kč, děti 6 až 15 let 20 Kč.

Na nádraží ve Vysokém Mýtě si po celý den můžete prohlédnout výstavu modelových kolejišť a na nádraží v Cerekvici nad Loužnou soukromé železniční muzeum. 

Plákát k akci

Doprovodný program ve Vysokém Mýtě

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *