Na Hlávkově mostě o víkendu proběhne statické kontrolní měření

 

Od soboty 9. prosince od 8.00 hod. do neděle 10. prosince do 15.00 hod. bude Technická správa komunikací h. m. Prahy, a.s. (TSK) provádět statické kontrolní měření přechodových desek Hlávkova mostu.

Cílem měření je zjištění odezvy přechodových desek mezi starou a novou konstrukcí Hlávkova mostu. Stará konstrukce pochází z počátku 20. století (cca 1914), nová konstrukce k ní byla přistavěna v 60. letech 20. století. Obě konstrukce jsou v příčném směru spojeny přechodovými deskami. Jedná se o železobetonové prefabrikáty, působící jako prosté nosníky. Rozpětí desek je cca 3,0 m (kolísá mezi hodnotami cca 2,9 – 3,1 m), skladebná délka desek je 2,0 m. Předpokládáme, že na konstrukci se nachází cca 200 ks těchto desek.

 




Zatížením desek bude tramvajová souprava a naložené nákladní vozidlo. Při měření bude vyloučena tramvajová doprava na mostě.
Měření bude probíhat pomocí snímačů ze spodní strany desek z prostoru pod mostem (v inundační části na ostrově Štvanice), příp. z prostoru revizní lávky v místě potrubních vedení.        

Částečné omezení dopravy: od soboty 9. 12. 2017; 8,00 hod do neděle 10. 12. 2017; 15,00 hod
Způsob uzavírky:          tramvajový pás – úplná uzavírka v obou směrech

automobilová doprava – uzavírka levých pruhů v obou směrech, pravé pruhy zůstávají volné, bez omezení

Hlávkův most

Hlávkův most byl postaven v souvislosti s regulací Vltavy, při které bylo změněno trasování řeky a zrušena řada vltavských ramen a ostrovů. Původní most vedl od Těšnova přes Jerusalemský ostrov, Korunní ostrov a ostrov Štvanici v jiné stopě než dnes a nebyl přímý, .

Most je tvořen dvěma částmi. Kvůli sporům mladší a starší generace architektů je každá část jiné konstrukce.

Situace kolem roku 1910, před výstavbou Hlávkova mostu

Úsek přes jižní (pravé) rameno Vltavy (plavební komory) byl původně v letech 1908 až 1910 postaven jako železný příhradový. Autorem byl ing. Mečislav Petrů.

Železobetonová část v severní části ostrova a přes severní (levé) rameno Vltavy byla postavena v letech 1910 a 1911. Šlo o první český most s užitím betonu bez kamenného obložení. Autory byli architekt Pavel Janák a inženýr František Mencl.

V letech 1958 až 1962 byl rekonstruován a rozšířen. Železná část byla nahrazena železobetonovou. Nedotčena zůstala pouze část jeho výzdoby.

Informace : wikipedia.org